al 12 dagen hoge koorts (boven 39 graden)

Hallo ouders,

Onze jongste (eind van deze maand wordt ze 3) heeft nu voor de 12e dag hoge koorts. Gemiddeld zo'n 39,6 graden. Ze mocht afgelopen maandag, na veel bellen, bij de huisarts langs. Hij heeft haar uitgebreid onderzocht. Wel een infectie in haar longen, maar geen ontsteking. Verder niks bijzonders en hij vond haar nog goed bij, dus we mochten weer naar huis en hij zei te verwachten dat t nu wel gauw beter zou gaan. Ze gaat echter alleen maar achteruit. Ze heeft 2x boven de 40 graden koorts gehad en blijft nu 'hangen' op 39,6. Ze ligt de hele dag in bed en heeft nog wel babbels af en toe. Ze eet niks (ze is al 2 kg afgevallen en weegt nog maar 12 kg). Ze drinkt wel genoeg. Ook heeft ze diarree. Sinds vandaag ziet ze er ook echt ziek uit, halve ogen en lijkbleek. Maar nog steeds goed bij, dat wel. Maar dit kan toch niet goed zijn, zo lang koorts! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ken dit helemaal niet. Onze oudste heeft ook nog nooit zo lang koorts gehad.

Groetjes Judith
 
nou ik zou als ik in jouw situatie zat
gewoon naar de ha post gaan als je eigen ha zo makkelijk is
dus ik zou zeggen en bellen en nemen ze je niet serieus dan gewoon naar een seh (ehbo) rijden
het is nu geen tijd om kindjes door te laten sukkelen

ik hoop dat je kindje gauw op gaat knappen
ben benieuwd hoe het af loopt laat je dat ook even weten?

groetjes eug
 
Hoi Eug,
Bedankt voor je reactie. Na een snauw van de sjagerijnige assistente kan ik straks weer langs bij de huisarts. Dus ik zal je straks nog even op de hoogte brengen. Ik begrijp dat ze druk zijn, nu met de mex griep, maar het is toch van de zotten dat ik een boze assistente aan de telefoon krijg, die het vervelend vindt dat ik langs wil komen met een klein kind dat al 13 dagen hoge koorts heeft!!
Groetjes Judith
 
Hoi,
Ben blij dat je terecht kunt bij de huisarts.
Ik heb geprobeerd gisteravond en vanochtend in te loggen om een berichtje te sturen maar dat lukte maar steeds niet.
Het wordt namelijk echt tijd dat de huisarts actie onderneemt want dit is inderdaad niet normaal, zeker nu haar conditie steeds blijkbaar steeds slechter wordt.
En wat de vorige schrijfster al zei, mocht je het in het weekend echt niet vertrouwen, ga dan naar de HA-post maar gaat het inneens veel slechter sla dan de huisartsenpost gewoon over en ga rechtstreeks naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.
Betreschap voor je dochtertje,
Judith
 
Hoi,
Ook ik had problemen met inloggen gister :). Ze is uitgebreid gezien, we moesten in een aparte kamer wachten. Dit keer door onze eigen huisarts bekeken. Ze heeft (zoals wij al dachten) de mexicaanse griep. Gelukkig is er niemand bij ons thuis geweest, je zou iedereen aansteken! Hij heeft haar uitgebreid bekeken en vond dat ze er goed doorheen was gekomen. Ook hij verwacht dat ze er bijna doorheen is. Gisteren heeft ze 'maar' 38,6 gehad. Het hoesten word wel erger, maar ze krijgt nog genoeg lucht had hij gehoord. Dus we geven haar nu bisolvon. Verder moeten we gelijk aan de bel trekken zodra ze benauwd wordt. Het niet eten was niet erg zei hij, zolang ze goed drinkt. Maar ze vroeg net zelf om een ontbijtkoekje en ze was veel aan het lachen net, dus we hopen nu zelf ook dat het de beterende kant op gaat! We hebben overlegd over de vaccinatie, die hoeft zij nu niet meer te hebben. Ook wij en de oudste niet, omdat zij het al bijna 2 weken heeft en wij dus niet aangestoken zijn, dus er blijkbaar tegen kunnen.
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Judith
 
daar was ik dus al bang voor
nou fijn dat ze aan de beterende hand is
ik hoop dat niemand van jullie het nu nog gaat krijgen
heel veel beterschap nog
gr eug
 
Terug
Bovenaan