Al 2,5 dag geen ontlasting!?!

Hallo, allereerst de beste wensen voor dit nieuwe jaar!

Jente (4,5 maand) krijgt volledige borstvoeding en sinds een week wat peer. Hij krijgt een theelepeltje per dag binnen denk ik.

Hij heeft nu al 2,5 dag geen ontlasting gehad, terwijl hij normaal elke dag in ieder geval één poepluier heeft.
Heb ook soms het idee dat hij er een beetje last van heeft.
Ik weet dat bv kinderen soms een week geen ontlasting kunnen hebben en dat dat op zich niet uitmaakt. Maar juist omdat hij wel altijd een poepluier op een dag heeft maak ik me wat zorgen.

Toen hij wat jonger was hielp fietsen met de benen en met platte hand rondjes draaien (met de klok mee) over zijn buikje goed. Nu heeft dit geen effect!

Heeft iemand tips of ervaring? Maak me dan toch weer zorgen!

Groetjes Fennie en Jente

hoi
mijn zoontje krijgt dan wel fles voeding.
Maar als hij 2 dagen niet gepoept heeft.
pak ik een termometer met wat zeep er aan,en dan wat op en neer in zijn bips. en zeker weten dat er wat uit komt.
probeer het.
succes
groetjes
samantha mama van
(larissa 19-02-2002,lisanne 17-05-2003 joey 15-08-2006)

hoi,
Mijn mannetje krijgt ook fles voeding ik doe er een klein klontje roomboter (...) in als hij niet poept, maar dat is wat lastig met bv....
Is jou eetpatroon veranderd misschien komt het daardoor?
Of evt wat sinasappelsap door de peer doen helpt ook goed bij Tycho....

xx succes
Wen

Hoi,

Mijn dochtertje krijgt ook flesvoeding, en zij poept ook maar 2 keer per week.
Dit is niet erg zolang ze er geen last van heeft en het niet dik is.
Probeer niet te gaan stimuleren met thermometer enz. Want dan gaat straks je kindje alleen maar poepen als het dus gestimuleerd wordt. Het moet leren zelf te poepen.
Ook bij borstvoeding geeft het helemaal niet dat ie een week niet poept. Heb geduld, het komt van zelf. Vraag anders aan consultatiebureau!!
Maar ga niet zelf experimenteren.

hallo,

yoëll was ook een moeizame poepert haha....eens in de 2 a 3 dagen maar hij had er echt last van....dus zow af en toe een stukkie zeep in zn achterste of boter op de thermometer.....tis niet goed maar als zown kleintje het spulletje niet kwijt kan (ik weet er zelf alles van) dan is het gewoon zielig.
met de kinderarts hebben we toen overlegd en die heeft ons forlax voorgeschreven, dit zijn zakjes vezels, dit hebben we een tijdje gebruikt (vlgs mij 3 week) en nu heeft ie iedere dag weer zelf ontlasting zonder hulpmiddeltjes (ook poeder zijn we nu weer mee gestopt) en moet zeggen het lucht hem zelf ook wel op.

gr. denise

hoi Fennie,
ik ga even lekker de eerdere reacties tegenspreken  Misschien hebben ze wel helemaal gelijk maar wil als mede-borstvoeding-mama toch even mijn mening geven. Als ik het zo hoor is je kleintje er gewoon nog niet klaar voor!   Buiten het feit dat bijvoeding niet "mag" vóór 6 maanden als je borstvoeding geeft (ik oordeel niet, heb ik zelf   met mijn dochter ook gedaan!), klinkt het niet goed als hij er zichtbaar last van heeft. Om het eerdere even toe te lichten: het schijnt in NL  ok te zijn om bij te voeden vanaf 4 maanden (hoewel je er huidproblemen door kan krijgen; mijn dochter heeft dat nu enorm terwijl mijn man en ik beiden nergens last van hadden ), maar als je bv geeft schijnt het erg slecht te zijn om te gaan bijvoeden voordat je kindje 6 maanden is. Tuurlijk moet je doen waar jij je goed bij voelt maar aan zijn reactie te merken zou ik echt nog even wachten!
liefs Stephanie

Terug
Bovenaan