Al 2,5 dag geen ontlasting!?!

Hallo, allereerst de beste wensen voor dit nieuwe jaar!

Jente (4,5 maand) krijgt volledige borstvoeding en sinds een week wat peer. Hij krijgt een theelepeltje per dag binnen denk ik.

Hij heeft nu al 2,5 dag geen ontlasting gehad, terwijl hij normaal elke dag in ieder geval één poepluier heeft.
Heb ook soms het idee dat hij er een beetje last van heeft.
Ik weet dat bv kinderen soms een week geen ontlasting kunnen hebben en dat dat op zich niet uitmaakt. Maar juist omdat hij wel altijd een poepluier op een dag heeft maak ik me wat zorgen.

Toen hij wat jonger was hielp fietsen met de benen en met platte hand rondjes draaien (met de klok mee) over zijn buikje goed. Nu heeft dit geen effect!

Heeft iemand tips of ervaring? Maak me dan toch weer zorgen!

Groetjes Fennie en Jente

hai hai,

Mijn dochtertje (bijna 4 mnd) krijgt nog 2x per dag bv en de rest kv. Toen ik nog volledig bv gaf (tot ze 3 mnd was) poepte ze maar 2x per week, ik dacht door de fles zal het wel meer gaan worden, maar nee hoor, nog steeds maar 2 x per week. Nu heeft ze afgelopen vrijdag voor het laatst gepoept, dus dat is alweer 5 dagen geleden. Ik verwacht dat het wel komt vandaag...

Ik heb het hier uiteraard met het CB over gehad en zij zeggen dat het echt geen probleem is, zo lang ze er maar geen last van heeft. Ik gebruik wel af en toe cinababy voor als ze toch een beetje buikpijn heeft. Ik zou me dus maar geen zorgen maken, en anders gewoon even met je CB contact opnemen. Ik heb wel gelezen dat vaste voeding wel heel veel invloed kan hebben op het ontlastingspatroon, zelfs als het een klein beetje is.

Succes.
Patty (mv Nynke 9-9-06)

Hi,
Maakt helemaal niet uit als je kindje minder poept.
Mijn meisje heeft laatst ook een dagje niet gepoept, terwijl ze normaal twee keer per dag poept.
Is echt niet erg,  als je  kindje minder poept wil dat gewoon zeggen dat zijn lichaam alle voedingsstoffen goed opneemt.
X

Terug
Bovenaan