Al 2 maanden niet ongesteld maar geen positieve testen

Hallo dames,

Sinds januari 2016 ben ik gestopt met de Nuvaring i.v.m. een grote kinderwens van mij en mijn vriend. Sinds vorig jaar zomer zijn we er echt serieus mee aan de slag gegaan maar dit gaat tot op heden nog niet zo makkelijk helaas... Sinds ik gestopt ben met anticonceptie heb ik namelijk een erg onregelmatige cyclus. Soms zit er 3 weken tussen mijn menstruaties, soms 6.

Inmiddels ben ik nu 2 maanden niet meer ongesteld geweest (dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt). Op 1 oktober was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. 10 november een test gedaan, negatief. De 2 weken daarop ook nog meerdere testen gedaan, allemaal negatief. Vorige week bij de dokter langs geweest, zij heeft ons doorverwezen naar de gynaecoloog waar wij maandag 18 december een afspraak hebben. Ook heb ik gevraagd om een bloedtest. Woensdag bloed geprikt en ook deze test was wederom en helaas negatief =(

Wel ben ik sinds de afgelopen 2 weken niet echt mezelf. Heb weinig eetlust, ben na het eten en sowieso bij vlagen erg misselijk en heb ook erg veel last van duizeligheid. Verder ben ik heel erg moe en moet ik ontzettend vaak plassen.

Is er misschien iemand die zo’n vergelijkbare situatie heeft meegemaakt? Ik word er echt heel onzeker van. Met alles wat ik eet en doe let ik op want ja, wie weet ben ik toch zwanger? Maar waarom dan geen positieve test?Lastig!

Groetjes, Ingrid

 
Negatieve test is gewoon niet 
zwanger, ook al ben je niet 
ongesteld. Maak jezelf niet gek met
al die (bloed)testen.
Ik heb het ook ongeveer zo mee-
gemaakt als jij.. echter, pas toen
ik het zwanger willen worden 
helemaal los liet, me vooral bezig
hield met sporten en leuke dingen
doen en niet op eten/alcohol etc
lette, lekker op vakantie ging etc
toen was het ineens raak. 
 
 
Hoi hoi, 
mij zit een beetje in dezelfde situatie. Ik ben nu sinds februari gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus was 66 dagen en dat werd steeds korter en korter. Helaas zit ik nu al op 96 dagen en nog steeds niet ongesteld. 
Ik ben naar de huisarts geweest en hij zei mij dat ik vruchtbaar ben omdat ik ongesteld ben geweest en nog jong ben (26 jaar) dus mij nog geen zorgen hoef te maken en over een jaar terug moet komen als ik nog steeds niet zwanger ben. 
Ik heb wel op 1 november licht roze afscheiding gehad (1x maar op de dag) en nu sinds twee dagen onwijs gevoelige tepels heb. 
Ik durf nu nog niet te testen vanwege de teleurstelling (heb namelijk al 3x eerder getest in deze 96 dagen en die waren negatief). 
Nu wacht ik maar af of het verschijnselen zijn van een menstruatie. Maar toch kan ik het niet loslaten... 
nog even de spanning afwachten
 
 
@lies84 je hebt ook helemaal gelijk hoor dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. Maar dat is het hem nou net. Na de zomervakantie hebben we het even “op een laag pitje gezet” ook ivm mijn werk. Dat ging eindelijk heel goed! Was er weinig mee bezig en m’n menstruatie schommelde wat tussen de 28 en 35 dagen. Maar ja, als je dan ineeens die 35 dagen gepasseerd bent, en nu inmiddels al 34 dagen overtijd word ik toch wel onzeker... Moet nu nog 2 weken wachten op m’n afspraak bij de gynaecoloog. Vind het echt zenuwslopend. 
 
@Onzeker ik hoop echt voor je dat het gauw raak is! Niks aan hè die onzekerheid! Laat je het weten als je meer weet?
 
Terug
Bovenaan