Al 2 weken hoofdpijn

Hallo feb. mama's

Ik ben één van jullie, ik ben namelijk 16 feb. uitgerekend. Nu ben ik dus 10 weken.

Sinds 2 weken heb ik constante hoofdpijn. Mijn schouders zitten ook vast. Ik ben al twee keer naar de fysio geweest. Bij de tweede keer zei hij dat het losser is geworden., Maar mijn hoofdpijn neemt niet af. Ik slik soms 2 paracetamol tegelijk maar het helpt helemaal niks.

Vanochtend was ik om half 6 al wakker met hoofdpijn :(

Heeft iemand nog tips?

mijn vk gaf als extra advies veel water te drinken..bij mij helpt dat goed, ik merk gelijk wanneer ik te weinig drink! Tijdens de zwschap vraagt je lichaam blijkbaar om meer vocht..Als ik te weinig drink komt gelijk de hoofdpijn weer opzetten...

Ja ik drink wel genoeg volgens mij. Toch wel 3 keer een halve liter water. Of 2 keer en ander drinken.
Ik ga vanaf vandaag proberen of het te maken heeft dat ik te veel suiker tot me neem.
Voor de zwangerschap was ik 4 maanden op dieet. En siinds ik weet dat ik zwanger ben eet ik gewoon waar ik trek in heb.

Ik hoop dat suiker de reden is. Dan kan ik daar gewoon mee minderen.

Volgens mij kan suiker inderdaad de boosdoener zijn bij hoofdpijn. Ik kan soms migraine krijgen als ik te veel suiker eet. Heb dit dus net 2 dagen gehad, echt geen pretje. Hou me dus ook maar even in wat suiker betreft!

Hallo Nini84,

Als je zwanger bent moet je een liter meer drinken dan als je niet zwanger bent. Dit komt dus neer op 2,5 a 3 liter per dag.

Ik kamp zelf ook met die vreselijke hoofdpijn (15+ weken zwanger) en merk wel dat het in de middag afzakt omdat ik dan erg veel gedronken heb. Het is wel heel lastig want ik moet bijvoorbeeld om het half uur naar de wc, maar goed, de hoofdpijn wordt bij mij dan minder!

Denk ook eens aan het minderen van zout (of juist meerderen, ligt er net aan), suikers inderdaad en je bloeddruk! Een hoge bloeddruk kan ook hoofdpijn geven.

Heel veel succes,

Betty (januari forum)

Terug
Bovenaan