al 3 dagen alleen bruin bloed...............

A

Anoniem

Guest
Ja hoor, zoals ik zaterdag al meldde ben ik ongesteld, maar verlies alleen bruin bloed. Het is niet veel, maar volgens mij alleen bruin. Heb ook één keer het idee gehad dat het echt rood was, maar dat weet ik niet zeker. Ik slik namelijk medicijnen om mijn stoelgang op gang te houden en ik was een keer vergeten deze medicijnen te slikken, met alle gevolgen van dien. Ik heb nu al 2 dagen bloed bij het drukken (tja, hoe moet ik dat netjes zeggen). De medicijnen kunnen verder geen kwaad.

Vorige maand had ik een afspraak bij de dokter, maar daar werd ik niet wijzer van. Ik wil een second opinion aanvragen, maar dan heb ik toestemming van mijn dokter nodig volgens de arts die ik gebeld heb. En  dat wil ik eigenlijk niet, want  het blijft toch mijn huisarts, want ik kan  hier niet van arts wisselen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan regelen zonder mijn arts erbij te betrekken? Helaas is hij dezelfde week op vakantie geweest als ik,  ik had nog even het idee om te gaan als hij weg was, zodat zijn vervanger er zou zitten.  Maar dat kan nu weer heel lang duren ............  

Dus als iemand weet waar ik een second opinion kan doen? Graag! Het is namelijk al de 3e maand dat ik de eerste dagen alleen bruin bloed verlies. Ik weet en voel nu ook dat dat woensdag pas rood is, heb ik leiver niet, maar ik heb echt zo'n ongesteldheidsgevoel........

Hopelijk is het bij jullie beter en kunnen jullie snel naar het zwangerforum!

Groetjes,

Natas

Hoi Natas,
Vervelend voor je. Kun je niet alsnog een afspraak maken met je HA en uitleggen dat het je niet lekker zit, en dat het je niet duidelijk is geworden vorige keer?
Het lijkt me dat je dat toch moet kunnen voorleggen. Groetjes Guusje

Ja, dat is het ;m nou juist. Vorige keer zei hij alleen dat God er wel voor zou zorgen als de tijd ervoor klaar is en dat hij over me zou waken en nou ja, allemaal van dat soort dingen. Ofwel, alles wordt door God geregeld en er is echt niets wetenschappelijks uitgekomen. Daarom denk ik dat hij het niet serieus neemt, want verder interseerde het hem helemaal niks. Ik zou alleen maar hoeven wachten tot God vind dat het tijd is.... tja... heb ik niet echt veel aan he (vind ik dan).
Ik denk dat als ik opnieuw ga ik precies hetzelfde antwoord krijg en daar zit ik helemala niet op te wachten.

Groetjes,
Natas

Jeiks... Wel een heel vreemd antwoordt van je HA. Kan me voorstellen dat je daar niet echt op zit te wachten nee. Is hij altijd zo? Groetjes

Hee Natas

Ik denk dat je toch gewoon nog een keer naar die huisarts moet gaan hoor. En als hij dan hetzelfde zegt, moet je hem maar eens vragen waarom hij dan huisarts is geworden. Ik bedoel, als God alles regelt, waar zijn medicijnen dan goed voor. Enne, zegt hij zulk soort dingen ook als er iemand met een enge ziekte bij hem komt? Vind het inderdaad echt een k*t antwoord!!!!!!!!!!!!!!

Maar, is wel moeilijk als je er mee zit. Wij hebben makkelijk praten.....
Succes hoor!! liefs wondernetje

Beste Natas,

Ik sta echt met mijn oren (eh...ogen) te klapperen van wat jouw huisarts heeft gezegd. Waar haalt hij het lef en recht vandaan om jouw zijn geloof op te dringen, want wie zegt dat jij gelooft in God.

Maar goed, ik kan wel boos worden, maar dat verandert voor jou niets. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om zelf je huisarts te confronteren met je gevoel. Ik zou als het mij zou overkomen mijn vriend meenemen of desnoods mijn moeder, een vriendin of wat dan ook. Je kunt dit inleiden door aan te geven dat je zenuwactig bent en dat 2 altijd meer horen dan 1. Hoe gemakkelijker jij erover doet hoe minder hij erop zal zeggen. En vraag vooraf aan de persoon die je meeneemt of hij/zij in wil grijpen als hij over God begint. Dan hoef je jezelf de volgende keer niet opgelaten te voelen. En anders zou ik toch echt verder zoeken naar een nieuwe huisarts, want stel dat je straks een baby hebt en jij hebt het gevoel dat er iets mis is met hem of haar moet je wel een goed gevoel hebben ten opzicht van je huisarts en door deze situatie heb je dat duidelijk niet.

Heel veel succes en kom voor jezelf op, want straks heb je je huisarts echt nodig en luistert hij anders weer niet naar je!!!!!!!!

Charlotte

Hallo

Voor een second opinion heb je zeker geen toestemming van je huisarts nodig!
het kan wel zo zijn dat als je bijvoorbeeld naar de gynacoloog wilt je een verwijzing moet halen ( dat is namelijk tweede lijns gezondheidszorg ). Maar je kan je zekers te weten ook bij een andere huisarts aanmelden en je verhaal vertellen. Je hoeft toch niet gebonden te zijn aan een huisarts waar het niet mee 'klikt'.
Nou suc6 er mee!! En zet je wil door!!!! het is jou lichaam!!

Groetjes Joy

Yeps, ik had ook inmiddels al een andere huisarts gehad. Het is alleen niet gelukt. Mijn vriend kon ook alleen maar bij deze huisarts ingeschreven worden, wat we maar gedaan hebben na alle huisartsen te hebben gebeld in dit dorp. Tja, je moet wat........
Waarom hij huisarts is geworden is me ook een groot raadsel, met zulke antwoorden kan ik ook huisarts zijn! Want ik kan ook wel zulke verhalen ophangen, ookal sta ik er helemaal niet achter.

Inmiddels is dag  3 met al het 'oud' bloed voorbij, en heb ik nog geen rood bloed gezien dat bij het oude bloed zat. Kep nog steeds moeite met naar de toilet gaan, maar dat zal hopelijk morgen ook beter gaan, want ik ben de medicijnen nu niet vergeten.

Verder is mijn vriend de enige waarmee ik over dit onderwerp kan praten. Mijn moeder is er heel sceptisch over en begon op vakantie zelfs te bemoeien met het slikken van de pil (die ik niet slik). En dat ik een buikje heb en of ik wel een condoom gebruikte, want het mocht echt niet gebeuren dat ik zwanger zou zijn. Fijn, zo'n optimistische moeder. Ze vind me ook erg jong, al kreeg zij mij op haar 24 en zal ik die leeftijd nooit meer halen om een kind te krijgen (25 dan maar..). Ik had meteen al zoiets van, wat als ik zwanger ben, hoe kan ik dat dan ooit vertellen? Naarja, das van latere zorg. Misschien draait ze dan wel bij, maar het is nu geen optie om haar in te lichten. Met mijn schoonouders heb ik niet zo veel, ze wonen ook een eind hier vandaan.  

Ik ga er nog maar even een nachtje over slapen,  bedenken of ik  een gyn bel, of toch de huisarts.  Ik vind het toch steeds vreemder worden. De eerste keer dat  ik oud bloed had dacht ik dat het een miskraam was, maar  drie keer achter elkaar geloof ik niet meer. Er moet echt iets anders zijn, want dit heb ik nooit gehad.  

Ik hou jullie op de hoogte!  

Groeten,
Natas

Terug
Bovenaan