al 3 dagen koorts!

Hoi Dames,

Mijn zoontje heeft nu al 3 dagen koorts. Schommelt een beetje tussen de 38 en 40! Net weer met een zetpilletje in bed gelegd met 39,5! Nou zou hij morgen eindelijk geopereerd worden aan zijn traanbuisjes! Maar dit gaat dus niet door. Of er moet nog een wonder gebeuren, en hij staat morgen koortsvrij op!

Maar nu mijn vraag: Heeft iemand ervaring met koorts zonder andere ziekte verschijnselen? Het is alleen maar koorts! Hij lijkt er niet eens echt last van te hebben! Morgen ga ik zowiezo even langs de huisarts. Maar weet toch al wat hij gaat zeggen! Kijk het maar even aan, en goed drinken geven! Toch ben ik altijd huiverig voor Koorts! Helemaal omdat ik niet weet waar het van komt!

Iemand ervaring mee???

Groetjes Liff
 
Geen ervaring, maar mij is altijd gezegd dat een kind nooit langer dan 2 á 3 dagen koorts zonder reden mag hebben, dus heel goed dat je morgen langs de huisarts gaat. Ik zou het echt niet afwachten. Je weet nooit wat er achter steekt.
Laat je nog even weten wat de huisarts zei?

Groetjes Corina
 
Geen ervaring, maar mij is altijd gezegd dat een kind nooit langer dan 2 á 3 dagen koorts zonder reden mag hebben, dus heel goed dat je morgen langs de huisarts gaat. Ik zou het echt niet afwachten. Je weet nooit wat er achter steekt.
Laat je nog even weten wat de huisarts zei?

Groetjes Corina
 
Hoi Corina,

Nou, de operatie is dus niet doorgegaan. Veel te gevaarlijk om onder narcose te gaan als je koorts hebt. We wachten al een tijdje, dus balen wel. Maargoed, wil ook absoluut geen risico lopen.

Huisarts gebeld, en die zei dus... wacht nog maar een dagje af. Is het morgen niet gezakt, of heeft hij geen plasluiers meer, bel maar terug. hhhmmm....
Afwachten dus maar! En als het morgen niet gezakt is, ben ik de 1e die in de wachtkamer zit morgen! hahaha.

Groetjes Liff
 
Hoi Liff,

dit had ik met Thijmen echt heel vaak.
en iedere keer werd ik weggestuurd...
als je het echt niet vertrouwd gewoon gaan!
en desnoods zeggen dat ie een beetje duf is, dat doet wonderen!
Als Thijmen koorts heeft is er ook altijd iets (tandje misschien????)
succes!
liefs
 
WATERPOKKEN!!! hahahaha. Gewoon waterpokken! Vanmorgen zat hij helemaal onder de vlekjes. En het worden nu al blaasjes. Nu snap ik dat pieperige ook! waarschijnlijk jeuk! Vanacht een paar keer huilend wakker. Jeuk! De koorts is nu trouwens weg! Gelukkig maar. En heeeel erg fijn dat we er toch voor gekozen hadden hem niet te laten helpen! Bedankt voor jullie reacties meiden!
 
Zie je, hij had toch niet voor niets koorts! Gelukkig dat het iets onschuldigs is. Wel vervelend die jeuk, maar met een weekje is het wel weer over. Sterkte voor nu en ook voor straks als hij wèl geholpen wordt aan zijn traanbuisjes.

Ennee..... geen dank hoor ;-)
 
Soms hebben ze gewoon griep hoor. Dan heb je koorts zonder verdere verschijnselen. Dat mag ongeveer 4 á 5 dagen duren en daarna moet de koorts weg zakken. Ik heb zelf ook wel eens koorts gehad zonder verdere verschijnselen. dan heb je gewoon een virus opgevangen wat je lichaam dan wil 'verbranden' daardoor krijg je koorts. Dus een goed teken, het virus wordt zo aan de kook gebracht, gedood en de koorts zakt weg, dit duurt een kleine week.

Dus geen zorgen maken bij koorts. Kleintjes kunnen soms zomaar verhoging/koorts hebben zonder dat jij weet wat het is. Het kan wel van de tandjes zijn, een virusje oid... gun je kindje het goed uit te zieken en geef het je aandacht... mamatanken kan je kind mentaal sterker maken waardoor het sneller over is.

Wees zuinig met paracetamol... het brengt de koorts omlaag... maar soms is koorts nodig om het virus te doden. Je kind heeft niet zomaar koorts. Dus geen alleen een zetpil als de koorts voor je gevoel te hoog is.
 
Terug
Bovenaan