al 3 weken "ongesteld" na stoppen pil

Hallo allemaal!
Ik hoop op deze manier iemand te vinden die dit ook meegemaakt heeft... Het zit namelijk zo... Ik ben op 3 juni gestopt met de pil, vervolgens ongesteld geweest van 7 tot en met 13 juni. Op zich allemaal heel normaal, totdat ik vervolgens op 20 juni weer bloed begon te verliezen. Niet zoveel als bij een normale ongesteldheid en een beetje "bruinig", sorry voor de details... Maar tot nu toe (al 3 weken!!!) is dit nog steeds niet over! Af en toe is het nu ook helderrood, maar nog steeds erg weinig. Heb ook een vreemd gevoel links onderin mijn buik, is een beetje gevoelig als je erop drukt.Ik had deze vraag ook al op een ander forum geplaatst en kreeg toen de tip om een test te doen om een eventuele zwangerschap uit te sluiten (dit meisje had dezelfde klachten en bleek toen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben). Maar mijn test is negatief. Ik snap dat je hormonen van slag zijn na het stoppen, maar meestal uit zich dit in juist NIET ongesteld worden toch? Ik heb in ieder geval nergens informatie kunnen vinden over wat er met mij aan de hand zou kunnen zijn. En helaas is mijn huisarts op vakantie en ik heb niet zo'n zin om hiermee naar een vreemde arts te gaan... Wie heeft dit ook meegemaakt of weet misschien wat er mis is? Begin me nu namelijk wel zorgen te maken... En ik weet nu natuurlijk al helemaal niet meer wanneer m'n vruchtbare dagen zijn...   groetjes Lien

Hoi hoi..

ik zou als ik jou was toch naar de huisarts gaan...ga dan naar een waarnemer..je lichaam kan van slag zijn na het stoppen met de pil..

maar het lijkt me niet goed als je het al 3 weken hebt..je kan een ontsteking hebben..wat dan met medicijnen te verhelpen is..

het lijkt me inderdaad ook niet dat je zwanger bent..maar ga in ieder geval naar de huisarts die kan een inwendig onderzoek enz doen.

sucses gr maantje

hey hallo,

ik heb hetzelfde gehad.
ik was 17 maart gestopt met de pil en werd na 4 dagen ongi en toen weer spontaan na 38 dagen.
en ineens na 2 weken na mijn laatste menstruatie begon het bloedverlies....niet veel gewoon elke dag een bloedvlek en steeds bij het afvegen.
ik heb na ongeveer 5 weken toen het er nog steeds was de ha gebeld en kreeg 7 dagen provera voorgeschreven om het bloeden te stoppen en dat gebeurde ook direct en vandaag na 2 na de laatste provera pil ben ik ongi geworden...
hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes bri

Dankjewel voor jullie snelle reactie! Heb nu toch maar besloten om maandag maar een afspraak bij een andere huisarts te maken, is inderdaad wel beter denk ik... Maar Bri... bij jou stopte het dus na het nemen van die pillen? Maar begrijp ik het nou goed, dat het 2 dagen na de laatste pil weer begon??? Of was dit een echte ongesteldheid en juist de bedoeling? Wat was de oorzaak dan precies zei de huisarts? Een tekort aan een bepaald hormoon? En na zo'n pillenkuur zou het weer goed moeten zijn en zou je in principe gewoon zwanger kunnen raken? Want ik neem aan dat ik tijdens deze bloedingen geen eisprong kan krijgen? Goh, ik stel wel veel vragen, he? Maar ik ben gewoon zo blij dat ik eindelijk iemand heb gevonden die hetzelfde heeft (al vraag ik me af of "blij" wel het juiste woord is...). Moest je trouwens een inwendig onderzoek of bloedprikken ofzo? Hoop dat ik nog antwoord krijg van je! Groetjes Lien

hoi,

ik had mijn laatste provera pil op vrijdag 24 juni en ben vandaag dus na 2 weken en 1 dag weer ongesteld geworden.
ik had de ha gebeld en via de telefoon had hij dit middel voorgeschreven.
ik heb dus verder geen inwendig onderzoek gehad.
ik kan nu dus gewoon zwanger raken hoor.
het kwam waarschijnlijk doordat mijn lichaam in de war is omdat ik met de pil was gestopt dat komt wel vaker voor. daarom schreef de dokter dat voor.
als het bloeden niet stopt dan moet je natuurlijk weer contact opnemen met de ha.
en ik moest ook contact opnemen met hem als ik na een maand na de laatste provera nog steeds niet ongesteld was geworden.
maar ben het vadaag dus geworden dus verder niks aan de hand.
als je verder nog vragen hebt dan hoor ik t wel.

groetjes bri

hoi Lien,

hoe gaat het nu met je? Is het bloeden al gestopt?
Heb je de ha al gesproken?
Ik ben afgelopen zaterdag ongi geworden maar ik vind het best weinig bloed vergeleken met normaal dus ben bang dat het bloeden weer begint!!
AAAAH gaan we eindelijk voor een 2e gaat dit toch niet in de weg zitten!!
Als het blijft ga ik maar weer de ha bellen maar dit keer wel iets eerder dan 5 weken wachten...

groetjes Bri

Terug
Bovenaan