al 3 weken verkouden

 mijn zoontje is a s donderdag 10 weken oud en al 3 weken verkouden,zijn neusje zit steeds verstopt en het is behoorlijk groen,nou is mijn huisarts al een tijdje ziek,en zijn vervanger vindt ik niet zo een fijne huisarts ( moet alles opzoeken in een woordenboek) het advies wat ik heb gehad is een neusspray van zoutoplossing, dat gebruik ik ook maar zonder resultaat,hebben jullie misschien tips? liefs monique
 
Hoi hoi,

Baby's en kleine kinderen zijn vaak verkouden, maar 3 weken een verstopte neus kan toch niet fijn zijn voor je kindje.
Ik zou gewoon even bij de vervangende huisarts een verwijzing vragen voor een kinderarts of kno arts.
Het zal wel niks zijn maar het is toch fijn om het even te laten zien en vertellen aan een arts waar je vertrouwen in hebt, en zo te horen is de huisarts die je eigen ha vervangt niet zo iemand.
Of je kunt het cb even bellen en een afspraak maken met de arts daar..

Succes, groetjes mary jane
 
Hoi!
Inderdaad tot 1 jara schijnen ze vaak verkouden te zijn. Jamey was 8 weken jong en eigenlijk tot 1 maandje geleden aan de lopende band verkouden. Je hebt van Otrivin een spray die speciaal voor babies is en ook een die goed is als je het langdurig geeft (lichtblauwe verpakking). verder helpt Luuf voor babies wel en wat ook werkt is het bedje wat schuiner zetten, het hoofdeinde wat omhoog. We hebben ook een ballonnetje om het neusje uit te zuigen, dat vinden ze niet leuk maar werkt erg goed! Goed de gebruiksaanwijzing lezen. Succes ermee!

Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)

En laat de lente maar komen!!!
 
Hoi,
Mijn dochter Isa (4 mnd) is al een dikke 4 weken neusverkouden. Ik ben er vorige week mee naar de huisarts geweest. Zolang ze zich niet ziek gedragen, plezier hebben en goed rinken is er niets aan de hand. Gewoon doorgaan met de neusspray. Dat is wat ze tegen mij zeiden.
Ik maak het neusje geregeld schoon met zo'n neuspeertje. Echt leuk vind ze dat niet maar daarna kan ze weer lekker door haar neusje ademen.

Succes.

groeten Natasja, mama van Isa
 
Hoi,

Wat vervelend zeg dat je baby  al zo lang verkouden is.
Inderdaad zoals hiervoor beschreven is, de neusspray gebruiken. Dit is ook goed voor de oortjes. Meestal bij neusverkoudheid kan je ook last van je oren krijgen. De zoutoplossing kan dit voorkomen.
Daarnaast leg ik ook wel eens een gesneden ui onder het bed van mijn zoontje. Dit heeft een verlichtende werking op de neus en luchtwegen.
De neuspeer gebruik ik af en toe ook om de grote stukken uit de neus te krijgen.
Daarnaast helpt het om tijdens het badje even met water langs het neusje te gaan om harde stukjes te verwijderen. Bij Stan (19mnd) sproei ik vaak even met de douchekop over zijn gezichtje.

Groetjes Marieke
 
Hoi hoi,

Heb een recept van het ziekenhuis.

125cc afgekoeld water en een half afgestreken theelepeltje zout toevoegen. Dit doe je dan in elk neusgat spuiten. Ongeveer 10 mg per neusgat. Elke keer voor een fles. Het is 48 uur houdbaar. Werkte bij onze zoon super. Het schijnt zo te zijn dat de oplossing verder de neus inkomt. Het moet een beetje zouterig proeven net zoals traanvocht......

Succes ermee. De spuitjes kun je bij de apotheek kopen.

Groetjes Celie
 
Hoi Celie,

Leuk zeg, zo maak ik dus ook mijn zoutoplossing voor Stan.
Dit recept is (bij benadering) precies het zelfde als de neusspray's die je bij de drogist/apotheek koopt. Alleen dan veel goedkoper natuurlijk.
Ik koop meestal een keer gewoon een spray. Als deze op is, dan maak ik de spray goed schoon en maak deze oplossing.
Als je het voor jezelf wilt doen, dan moet je een hele theelepel zout gebruiken. Dan heb je de volwassen dosering.

Groetjes Marieke
 
Hoi Monique,

Mijn zoontje is eigenlijk al sinds de geboorte verkouden. Heb al 2 neusspray's van de dokter gehad en ook zoutoplossing geprobeerd maar niks helpt echt.
Dat snottetrekkertje ( zo noem ik het) werkt echt perfect.
Wat wij sinds een paar weken af en toe doen is een ui op een stoel naast zijn bed. Dat werkt echt perfect, je merkt echt dat hij weer lucht heeft.
Het stinkt dan wel enorm op zijn kamertje, maar even een raampje open en het is zo weer weg.

Gr. Kim
 
Terug
Bovenaan