Al 4 dagen diarree, wat nu?

Hallo allemaal,

Feline heeft al vanaf afgelopen donderdag diarree, nou je eigenlijk is het gewoon heel dun waterige ontlasting. En ook erge kramp voor ze ontlasting heeft. Net op schoot met de fles geven ging ze ook even poepen, nou echt het water droop langs mijn broek....
En het was geen plas, gezien het gezicht dat ze trok. Maar het ruikt niet naar poep. Het lijkt wel of het melk is die zowat meteen doorloopt... Het is een beetje smerig, maar misschien kunnen jullie helpen met een oplossing.
De dokter zegt dat diarree niet erg is, mag wel een paar weken duren, als ik er maar op let dat ze niet uitdroogt....

Ik vind dit zo raar ( en gelukkig veel mensen in mijn omgeving ook). Nu ga ik weer de dokter bellen voor een afspraak, want het zit me niet lekker.
Ik geef sinds vandaag ook ORS ( 2 keer gegeven).

Zal ik anders het CB bellen? Hebben die er meer verstand van?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

groetjes Mariska

Hoi,

Ik vind het wel een beetje makkelijk gezegd van de huisarts. Je moet opletten dat je kindje niet uitdroogd? Hoe zie je dat eigenlijk? En ben je dan al niet te laat?
Mijn zoontje heeft nog nooit diaree gehad, gelukkig maar ik heb wel eens gehoord dat baby's dan heel snel kunnen uitdrogen. Soms al binnen een dag. En volgens de arts mag je kindje een paar weken diaree hebben???

Ik heb er geen verstand van hoor, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je niet gerustgesteld bent. Ik zou het cb maar eens bellen.

Succes

Hoi Sonja,

Ja raar he... ik heb het CB net gebeld en die bellen me terug. En ik ga daarna ook nog even de huisarts bellen.

Als ik zelf diarree heb neem ik na 2 dagen een pilletje om het te stoppen, en zij mag het weken hebben, echt raar.

Als iemand tips heeft, altijd welkom!!!

groetjes Mariska

Hallo,

Mijn kleine had een paar weken geleden ook diaree, werd ook niks aan gedaan.
Wij moesten er idd ook opletten dat hij niet uitdroogde. Dit kun je zien aan het fontenelletje, die deukt in. En als je de huid op het buikje pakt blijft het in een plooitje omhoog staan. Maar na mijn idee ben je dan ook al veelste laat!

Sterkte er mee!! En ben benieuwd wat voor tip het cb heeft, mij konden ze toen de tijd niet helpen.

Groetjes sylvia

Hoi Sylvia,

Het zit me absoluut niet lekker. Mijn eigen dokter heeft me net terug gebeld nav klacht over slechte advies en ze wil Feline zien omdat ze wil kijken of ze is uitgedroogd.
Dus om 15.50 uur naar de dokter.
Ik heb zo'n kutgevoel hierover en ben bang dat ze aan het infuus moet. Ik voel me gewoon schuldig als dat zo is. Sorry voor het scheldwoord, maar ik ben zo boos!!!!

Wel heb ik net naar de dokter van mijn man gebeld, ik ga me daar volgende week inschrijven.

Ik laat nog wel even weten hoe het is gelopen.

bedankt voor nu, groetjes Mariska

Nou gelukkig is ze niet uitgedroogd. Wel moet ik extra vocht blijven geven, ORS en water. Zodra ik ook maar denk dat het slechter gaat moet ik bellen. Als ze donderdag nog diarree heeft dan moet ik de ontlasting opvangen en een kweek laten maken.

Pfff wat ben ik blij dat het meevalt!

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan