Al 4 dagen vage streep op ovulatietest (sensitest), is dit gebruikelijk?

A

Anoniem

Guest
Hallo (aanstaande) moeders ,

Het is vandaag al de vierde dag dat ik een vage teststreep op mijn ovulatietest aantref. Ik verwachtte vandaag een dikke streep te zien, (gezien mijn cyclus) maar helaas.

Hoeveel dagen kan het duren, zo'n vage streep? Ik heb geen idee en kan het nergens terug vinden. Ik gebruik de ovulatietesten (dipsticks) van Sensitest.

Ik kijk uit naar jullie reacties,
Roos.

Hoi nieuwedagnieuwekansen

Ik gebruik de ovulatietesten van sensitest ook. Wanneer je een vage streep hebt, heb je nog geen LH-piek. Dat kan ff duren. Maar vanzelf krijg je dan wel 2 dikke strepen. Dat heb ik meestal 2 dagen en daarna heb ik weer 1 heldere en 1 vage streep.
Hopelijk heb je er wat aan. Als het goed is komt je piek vanzelf.

Groetjes Cathy

Ha ha! Zag net je naam staan. Ik bedoelde natuurlijk Hoi Roos.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik dacht dat het een dag of twee zou zijn en dat je dan je piek hebt om vervolgens weer af te zwakken. Waar ik dat idee vandaan heb weet ik ook niet hoor.
Mijn cyclus was steeds 34 of 36 dagen maar het ziet er naar uit dat het deze maand dan wat langer wordt.
Maar je hebt me weer wat hoop gegeven nu. Thanks.

Nu is de lichte streep helemaal verdwenen.
 Kan het zijn dat het niet helemaal betrouwbaar is en moet ik misschien overstappen op andere ovutest?

Iemand ervaring met andere tests, tests die duidelijker af te lezen zijn?

Roos.

Hoi Roos

Als je één dikke streep hebt, heb je de test hoe dan ook goed uitgevoerd. Geen 2e streep of een 2e zwakke streep is nog geen LH-piek. Dus als het goed is, doe je niks verkeerd en werkt de test ook naar behoren. Hoe vervelend het ook klinkt, maar waarschijnlijk moet je afwachten.
Hopelijk heb je snel 2 vette strepen. Succes hè?

Groetjes Cathy

Heyy Roos.
Ik wil je even mijn ervaring delen!
Ik heb ook een keer een maand ovulatietesten  van sensitest gebruikt!
Ik had hetzelfde als  bij jou, een heel licht 2e streepje of helemaal niks!
Bij mij werd hij nooit even donkder als de controlestreep.
Heb toen een maand die van matcare gebrobeerd, had in het begin
ook heel de tijd een 2e licht streepje maar toen opeens 2 dagen dat
ze even donker waren.
Dus matcare werkt bij mij beter, misschien bij jou ook wel!
Je kan het proberen..
Succes, Gr. xxx

hoi roos

ik heb ook sensitest   en t hormoon wat die testmeet zit alrijd in je urine vandaar dat je vaak wel een lichte streep hebt....maar als je ei eraan komt dan moet de streep in een x veel feller worden.....
ik had ook vaak een beetje   en dan ineens op de volgensde   dag een veel fellere streep dat duurde dan 2 dagen en dan verdween ie weer...
T kan ook zijn dat je je piek snachts hebt gehad...dan is ie smorgens alweer wat lichter !!!
alle testen werken tzelfde dus dat maakt niet uit.....
eigenlijk wil je t goed doen dan moet je 2x per dag testen...smorgens en savonds!! maar meestal kom je dr wel met 1x....
Zo fel als de controle streep word iie niet altijd want dan moet jou piek net samen vallen met de eisprong[ok24 uur van te voren dan he]maar als ie best wel fel is kan je er op rekenen dat dat ei eraan zit te koemn ..
nou hoop dat je m snel vind groetje s lilian

Terug
Bovenaan