Al 4 mooie echo's en nu, bloedverlies (10wkn)

Hoi meiden,

Omdat ik in het begin van mijn zwangerschap heftige buikpijn had, mocht ik al met 6 wkn komen voor een echo. Vanaf toen heb ik iedere week een echo gehad en het zag er allemaal goed uit. Kindje groeide goed en ook het hartje klopte.
Was ik de eerste weken heel erg onzeker en bang voor een miskraam (iedere toiletgang werd grondig mijn wc-papiertje op bloedsporen gecheckt..), nu, met 10 weken en zoveel mooie echo's, had ik er eindelijk vertrouwen in dat het goed zou gaan.
Toen ik vannacht naar het toilet ging, had ik ineens een heel rood wc-papiertje. Vers, lichtrood bloed..
Daarna geen bloed meer gezien.
Ik heb geen heftige buikpijn, maar wel een beetje zeurderig gevoel in mijn onderbuik en -rug.
Aangezien ik voor morgen toch  al  een afspraak in het ziekenhuis heb staan, wilde ik eerst niet bellen. Als het mis is, kan ik er toch niets aan doen.. maar mijn vriend heeft toch maar aangedrongen om te bellen.
Vanmiddag kan ik terecht.
Ik heb al eens een miskraam gehad, met 6 wkn. Toen had het niet zo'n impact. Was nog amper gewend aan het idee dat ik zwanger was. Maar nu, na al die echo's,(zeker die laatste was supermooi..) heb ik toch al echt het gevoel dat het mijn kindje is..
Ik wil het echt niet verliezen en ben bang. Heb deze zwangerschap al een antibioticakuur gehad, een vaginale tablet tegen schimmel en een hele heftige ruzie met mijn vriend vorige week... Hoop dat dat alles geen gezond kindje in de weg staat.. maar ik betwijfel het..
Gisterenochtend heb ik wel sex gehad en je hoort weleens dat er dan iets kan beschadigen, een adertje of iets dergelijks.. Maar dan zou het toch meteen moeten gaan bloeden? En niet 20 uur later?

Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar moet even de spanning van me afschrijven, sorry.
Oh ja, heb net nog wel een zwangerschapstest gedaan. Was positief, maar ook dat hoeft niets te betekenen...

zucht.. Vanmiddag na echo meer info..

Groetjes, Femke

hoi femke

ik had zelf aan het begin van mijn zwangerschap ongeveer 6 weken ook behoorlijke last van bloedingen echt helder bloed met ook stolsels en dit een aantal dagen lang ik was er toen ook vanuit gegaan dat ik een miskraam had en later ook nog een keer een bloeding maar had toen een echo gehad en het zag er allemaal goed uit
ben nu ongveer 11 weken en geen bloedverlies meer gehad dus het kan ook echt wel goed gaan hoor ik moet vanmiddag ook weer voor een echo om te kijken hoever ik nu precies ben
maak je niet te druk komt vast wel goed
veel sterkte gewenst

groetjes sabrina

Hoi Femke,

Ik begrijp dat je in spanning zit, wat vervelend meid. Ik wil toch proberen je een hart onder de riem te steken.
Met een week of 7 bloedde ik ook ineens en ben me natuurlijk rot geschrokken (had al 3 miskramen gehad). Het was ook helder en vers bloed. Daarna werd het meteen minder en alles was gelukkig goed. Het kan ook een geknapt adertje zijn, en de last die je van je onderrug en buik hebt kan ook gewoon bij de zwangerschap horen.
Ik duim voor je!

Laat je het weten (als je er aan toe bent)?

Groetjes,
Maaike

Hoi Femke,

ook voor jou een spannende dag! ook leef ik met jou mee uiteraard.\
zoals ik net ook bij miek zei, het kan alle kanten op. naar ik je verhaal lees kan het best zijn dat het niks bijzonders is.

na het vrijen kan het enige tijd duren voordat je begint te bloeden, afhankelijk waar een adertje is geraakt en hoe de rest van je "ingang" is. (weet even niet hoe anders te omschrijven) heb zelf bij 6 weken een bloeding gehad na het vrijen, deze kwam vrij vlot opzetten (bij het schoonspoelen onder de douche) en werd in de loop van de dag minder. inmiddels ben ik 12wk1 dg en heb er een goed gevoel over.

houdt moed en heel veel sterkte straks (of nu) hou ons op de hoogte.

Liefs Sylvia
12wk1dg

Beste Femke,

Ik hoop - met alle anderen - dat je vandaag een goed bericht hebt gekregen.

Verder denk ik dat één ruzie met je vriend nóóit een boosdoener zou kunnen zijn. Ik wil ook het liefst zoveel mogelijk stress vermijden en denk ook dat dat effect heeft op je kindje, maar één ruzie hoort er echt gewoon bij. Wat denk je: die hormonen brengen bij jou een hoop te weeg en vervolgens ook bij je partner. Ik denk dat het erger is als je dat soort gevoelens gaat zitten opkroppen!

Ik hoop dat je er snel aan toe bent om wat van je te laten horen en dat dat ook betekent dat je goed nieuws hebt.

Verder alle sterkte,

groeten
Tamar

Hoi Lieve Meiden,
Bedankt voor jullie reacties!!
Heb vanmiddag echo gehad en de gyn kon echt niets raars vinden. Ze zag een druk bewegend kind, een kloppend hartje, een goede 'dooier' (??????) en een dikke gesloten rand om de baby, geen bloedresten aan de binnenkant van de baarmoeder. Volgens haar niets zorgwekkends.
Wellicht kwam het door het vrijen zei ze, het kon idd zijn dat dat bloed pas veel later de weg naar buiten vindt..
Ze wilde verder geen inwendig onderzoek doen, bang om misschien een nieuwe bloeding te veroorzaken waardoor ik nog ongeruster zou worden.
Stiekum ben ik nog wel een beetje bezorgd (pessimistisch?) omdat je hier ook weleens leest dat vrouwen na een goede echo toch nog een miskraam krijgen, maar ik probeer positief te zijn. Had vanmiddag nog wat bruine afscheiding, maar bruin is oud..
Morgen gaat de geplande intake dus gewoon door en kunnen we nog even naar binnen gluren..
Ik hou jullie op de hoogte! En nogmaals bedankt! Fijn dat er een dergelijk forum is, waar je terecht kunt met al je vragen als onzekere zwangere.. (ook al is het de vierde keer en dacht ik dat ik het allemaal wel wist...)

Hoi Lieve Meiden,
Bedankt voor jullie reacties!!
Heb vanmiddag echo gehad en de gyn kon echt niets raars vinden. Ze zag een druk bewegend kind, een kloppend hartje, een goede 'dooier' (??????) en een dikke gesloten rand om de baby, geen bloedresten aan de binnenkant van de baarmoeder. Volgens haar niets zorgwekkends.
Wellicht kwam het door het vrijen zei ze, het kon idd zijn dat dat bloed pas veel later de weg naar buiten vindt..
Ze wilde verder geen inwendig onderzoek doen, bang om misschien een nieuwe bloeding te veroorzaken waardoor ik nog ongeruster zou worden.
Stiekum ben ik nog wel een beetje bezorgd (pessimistisch?) omdat je hier ook weleens leest dat vrouwen na een goede echo toch nog een miskraam krijgen, maar ik probeer positief te zijn. Had vanmiddag nog wat bruine afscheiding, maar bruin is oud..
Morgen gaat de geplande intake dus gewoon door en kunnen we nog even naar binnen gluren..
Ik hou jullie op de hoogte! En nogmaals bedankt! Fijn dat er een dergelijk forum is, waar je terecht kunt met al je vragen als onzekere zwangere.. (ook al is het de vierde keer en dacht ik dat ik het allemaal wel wist...)

Terug
Bovenaan