Al 5 dagen licht streepje ovulatietest.

<p style="text-align: left;">Beste leden van het forum, </p><p>Ik ben op dag 11 van me cyclus begonnen met ovulatietesten (donderdag) heb net weer getest dag 15 cyclus. Heb al 5 dagen een heel licht streepje.. Wat betekend dat?</p><p> </p><p> </p>

Dat betekent helaas niks. Wanneer de test streep minstens even donker is als de controle streep volgt je eisprong dan binnen 48 uur. Een lichte streep betekent niks, je hebt je hele cyclus een kleine hoeveelheid lh hormoon in je lichaam. Een streep hoeft ook niet op te lopen richting je eisprong. Voor nu kun je niet zeggen of hij al is geweest of nog moet komen

Weer wat geleerd ik dacht geen streepje betekent niks een lichter streepje betekent dat je in de buurt komt en een donker streepje betekent dat je je eisprong hebt 

Inderdaad, ik heb eigenlijk mijn hele cyclus door hele lichte streepjes. Dat zegt niks. Als het goed is ga je wel echt duidelijk verschil zien als de test positief is, dan wordt de streep even dik of nog zelfs duidelijker dan de controlestreep. 
Hoe lang is je cyclus normaal? Zelf had ik deze maand pas op dag 16/17 een positieve ovulatietest, dus dat kan ook nog :)!

Wisselend vorige maand had ik positieve test op dag 11/12. Gemiddelde cyclus van 28-30 dagen met vorige maand een cyclus van 26 dagen.

Ik had toevallig vorige maand ook op dag 11/12 een positieve test (met cyclus van 24 dagen) en nu dus pas veel later. Mijn cyclus zal deze maand dus ook wel later zijn. Voor een cyclus van 30 dagen is het ook nog wel logisch dat je nog geen positieve test hebt.
Voor mij hielp het ook wel om naast die test je cervix slijm in de gaten te houden. Deze verandert door de maand heen ook en deze verandering gaat (bij mij althans) wel geleidelijk, dus daar kan je wellicht aan zien of het al bijna zo ver is.

Ik heb nu gister en vandaag al den dikke positieve test. 

Ik vind het alleen bijzonder want zit nu al op cyclus dag 17 dat zou betekenen dat ik rond dag 34 ongesteld zou moeten worden? Dat heb ik nog nooit gehad.

Terug
Bovenaan