al 5 kilo aangekomen

Hoi hoi,

ik ben nu 10 weken zwanger, maar ben al ongeveer in die periode 5 kilo aangekomen. Is dit normaal? Normaal weeg ik 56kg.
Want lees vaak dat men ongeveer zo ´n 9 kilo in totaal aankomt, vooral in de laatste maanden.
Naja, als dit tempo bij mij zo dan door gaat.......

Greetz Cody  

 
Het is normaal dat je tussen de 12 en 15 kilo aankomt. In die eerste maanden gebeurt er erg veel in je lijf. Je baarmoeder groeit en je borsten worden groter. Ook krijg je meer bloed. Dit alles weegt het een en ander. Een liter bloed is al een kilo erbij. Ik was 3 kilo aangekomen bij de eerste controle en 6 bij de volgende. Volgende week moet ik weer.
Sommigen komen 20 kilo aan en raken die na de geboorte vrijwel direct weer kwijt. Anderen komen 10 kilo aan en krijgen een deel er nooit meer af.
Ik heb ook begrepen dat je vooral die eerste paar maanden relatief gezien het meeste aankomt. Een extra laagje vet van een kilo of 3 is ook normaal. Dat is de natuur. Het beschermt jou en je baby. Nadeel is dat we dat laagje eigenlijk niet meer echt nodig hebben maar die kilo ´s kom je wel aan.
Maak je niet al te druk over de kilo ´s. Als je gezond eet is er niets aan de hand. Wanneer het te gek wordt zegt je verloskundige dat wel. Probeer te genieten van dat wondertje in je buik!
 
Hoi Cody,

Maak je maar niet druk hoor. Ik ben 38 weken zwanger en ben al ruim 23 kg aangekomen. Ik heb altijd 60 gewogen en het is bij mij ook heel snel gegaan nu. Het kan echt geen kwaad. Ik moet nu elke week naar de vk. en vind het altijd weer grappig om te zien hoeveel er nu elke keer weer bij is gekomen. woensdag ben ik geweest en toen was ik 23,2 kg aangekomen, we zullen aanstaande woensdag wel weer zien. Dat je nou echt zeg dat ik verder ook dikker ben geworden....nee, eigenlijk niet. Ik heb vandaag een foto op babybrabbel.nl gezet onder de naam anklies. Als je het wil zien, oordeel zelf maar.

Groetjes, Ank

Geniet van de rest van je zwangerschap, het gaat allemaal heeeeeeel snel
 
Terug
Bovenaan