al 5 weken 's nachts spoken

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje van 6 maanden spookt al zo'n 5 / 6 weken 's nachts. Hij sliep altijd heerlijk door, maar wordt nu al zo lang steeds 's nachts wakker en is dan de speen kwijt en zet het op een brullen. Elke nacht gaat het zo ongeveer:
19.30 laatste fles en dan naar bed
21.30 huilen , speen erin slaapt gelijk weer verder
22.30 huilen, speen erin slaapt gelijk weer verden
dan vaak om 00.30 of rond 01.30   en altijd rond 04.00 is het helemaal feest, dan kan ik er wel 3 x weer uit om de speen terug te geven. Nu is het al zo dat ik  bij hem moet blijven tot ie verder slaapt, want zo gauw ik de kamer uit loop zet ie het op een krijsen. En dan soms om 5 uur nog en krijgt dan rond 6.15/ 6.30 de eerste fles en slaapt dan als een roosje tot 10.00

heb al vanalles geprobeerd, papfles om 19.30 (met bambix nu) melkfles om 22.30 extra of om 0.30, lampje aan / lampje uit, laten huilen maar dat wordt krijsen zeker een uur lang zonder resultaat. Bed opgemaakt als een matrozenbedje. En zelfs homeopatische druppels die in het begin iets hielpen maar nu ook niet meer.

Overdag is het een heel tevreden mannetje, huilt nooit en lacht altijd. eet alles wat ik hem maar voorzet! Twijfel nu, zou een papfles 's avonds teveel zijn? maar hij heeft een groeispurt, dus misschien extra honger?
Of zou hij doorkrijgen dat hij alleen ligt en aandacht willen?
En heb het idee dat er tandjes aan zitten te komen, maar kan dat ook al weken ellende geven?

Misschien heeft iemand een gouden tip voor mij? want ben met gemak aardig opgebrand en papa ook!

Hoi Annabel,

Feline heeft het deze week 3 keer gehad. Ze krijste en was niet stil te krijgen. We hebben van alles geprobeerd (vooral speen teruggeven en in eigen bedje troosten), maar niets hielp.
We hebben haar toen bij ons in bed laten slapen (moet je natuurlijk wel willen), dit 3 keer gedaan en de rest van de nachten slaapt ze goed door.
Ik was vandaag op controle bij CB en heb gevraagd wat het kon zijn, en meestal dromen baby's deze tijd heel veel, dus misschien wel naar gedroomd (kan dus bij baby's ook al)

Succes ermee, ik hoop dat het snel over is.

groetjes Mariska

Hoi annabel,

Ik ken het probleem.
Ons mannetje is nu 5mnd, en word ook elke nacht een paar keer wakker.
Ik heb nog het geluk dat hij naast ons ligt en dan snel zijn speen weer in zijn mond doe.
Maar ik ken het gevoel, het is soms heel vermoeiend en het ergste is nog dat je er denk ik niks aan kan doen, het zijn periodes die vanzelf weer over gaan maar je zit er dan maar mooi mee.
Je kind maakt ook overdag zoveel mee ze leren veel en dat verwerken ze vaak s'nachts.
Ik heb ook nog een dochter van bijna 4 en die had het ook alleen niet zo erg als mijn zoontje.
Nou s6 je maak je geen zorgen het gaat over
Groetjes

hoi hoi,

onze zoon ging 's nachts spoken toen ik overging van hypo allergene voeding naar gewone voeding. Later bleek dat ons mannetje een koemelkallergie heeft. Sinds hij koemelkvrij drinkt komt hij nog maar 1 tot 2 x 's nachts, tot vorige week (erg benauwd en verkouden, heeft wrs een vorm van astma).
Onze eerste zoon heeft de eerste anderhalf jaar 's nachts liggen rommelen. Even volhouden dus.

groetjes,
Stanneke

Ik spreek niet uit ervaring, die van mij heeft geen speen, nooit gewild. En heeft allerlei hydrfiele lapjes in zijn bed die hij heerlijk vind. O ja en zijn duimpie.
Maarrrr een vriendin van me heeft hetzelfde meegemaakt zoals jij nu beschrijft. Wat zij toen als advies kreeg was om een enorme regelmat te creeren voor de kleine. Die van haar neemt gewoon alles op en kan snachts de rust niet vinden. Dus overdag ging alles op hetzelfde ritme. ook minimaal een week is ze niet met haar kleine op pad gegaan. Einde van de week werd hij al de helft minder wakker.
Misschien de moeite waard om te proberen. Ze moest het echt bedenken en opschrijven wat ze die dag deed zodat ze het de dagen erna precies zo kon nadoen. (En nu is hij al ouder maar vanaf 9 maanden sliep hij perfect door)

Hallo

Ik herken het probleem ook heel goed. Als ik je verhaal lees lijkt het precies ons zoontje wel, wordt over 2 weken 6 maanden.
Mij werd aangeraden om er mee naar een osteopaat te gaan. Dus ik mooi een afspraak gemaakt voor in Januari en het probleem voorgelegd. Kan volgens de osteopaat mogelijk toch nog van de bevalling te maken hebben (dat er iets vast zit) en dat het er nu hij zich steeds meer gaat ontwikkelen en wil gaan doen het er pas uitkomt.
Maar het leuke van al is heb ik die afspraak gemaakt en nu slaapt meneertje mooi door tot een uur of 6/7, dankrijgt hij 60cc te drinken en moet hem dan om 10.00uur uit bed halen. Wel wer fijn voor ons kunnen wij ook weer bij tanken, maar ik laat die afspraak toch voor de zekerheid staan.

Groetjes bg

hoi allemaal,

bedankt voor de reacties! Heb Thomas gisteravond om 19.30 een fles gegeven met alleen rijstebloem erin, dus geen pap. Hij werd om 20.30 wakker, ging toen gelijk slapen maar om 22.30 weer. We hebben geprobeerd om hem maar even te laten huilen, maar na 20 minuten krijsen vonden we het wel genoeg. t mannetje was helemaal overstuur. We hadden besloten om hem de rest van de nacht tussen ons in te laten slapen en .... hij heeft heerlijk geslapen ZONDER speen, werd zelfs niet wakker van snurkende papa.
om 8.15 heb ik hem wakkergemaakt, vond het toen wel eens tijd worden!
Kan ik in ieder geval honger van het lijstje mogelijke oorzaken wegschrappen!
Denk dus toch dat hij nu doorheeft dat hij alleen ligt en misschien bang is alleen. Want hij valt wel heel rustig in slaap 's avonds zonder problemen.

Alleen de komende tijd met z'n 3en in bed is toch ook niet handig, ben bang dat hij dan straks helemaal niet meer in zijn eigen bed wil. Iemand ervaring hiermee? Maar goed, ben nu in ieder geval uitgerust!

wou jullie even laten weten dat we waarschijnlijk de oplossing hebben gevonden  voor het slaapprobleem! Misschien helpt het bij anderen ook!

onze kleine man slaapt nu al 3 nachten heerlijk door nu we hem rijstebloem door de laatste fles doen ipv pap en nu we hem overdag meer wakker houden. Dus niet uitslapen tot 10.00 maar gelijk om 7.00 eruit en dan alleen tussen de middag 2,5-3 uurtjes slapen en tussendoor in de box een  half uurtje/uurtje als hij moe is.

Hij blijft evengoed vrolijk overdag en eet prima, dus denk dat hij gewoon met minder slaap toe kan.

Misschien iets om te proberen!

Terug
Bovenaan