al 6 maanden erg vroeg wakker

Wie o wie heeft er tips?!!! Onze zoon van bijna 6 maanden is geweldig! Lief, mooi, altijd vrolijk en huilt nooit! alleen is er één klein minpuntje en dat is dat hij al vanaf zijn geboorte niet zo best slaapt. Hij is elke ochtend tussen 5 en half 6 wakker. Heeft dan geen honger, maar is gewoon klaarwakker en vrolijk. Vannacht was het zelfs half vier. Hij wil hierna meestal ook gewoon niet meer slapen. En tegen de tijd dat hij weer moe wordt en in slaap valt wordt onze oudste van 4 wakker. Dit betekend dus al een half jaar lang weinig nachtrust en daar kan ik nou net niet zo goed tegen! Ook z'n speentje geven helpt niet echt, want die heeft hij zo weer uit. Ik zat zelf te denken of inbakeren (of is het inbakenen...) misschien iets zou zijn... Hij is toch wel redelijk druk altijd, maar ja. Waarom dan elke ochtend vroeg wakker worden, en niet zozeer 's avonds of midden in de nacht daarvan. Wie o wie heeft er tips voor ons.
Het is dus geen honger. Ook geprobeerd een fles te geven maar die wil hij niet eens echt hebben, en daarna gaat hij ook niet meer slapen. Daar willen we hem, omdat hij er blijkbaar niet echt behoefte aan heeft, dus ook niet meer aan wennen.
Laten huilen (wat uiteindelijk gebeurt) is ook niet echt een optie omdat rond de klok van half 6 de oudste licht slaapt. Dus help ons, haha!

groetjes Mellow
 
hoi mellow,

ik heb hier gelukkig geen ervaring mee (onze dochter is een echte uitslaper (vaak pas tussen 7.30 en 8 wakker).
als ze al een keer vroeg wakker is dan nemen we haar op bed. laten haar even 15 min tv kijken en dan leggen we haar weer terug.
maar nu is zij al 20 maanden en ze is pas rond 6.45 wakker (voor ons dus vroeg :)
 
Hallo,

Onze dochter van 6 maanden is ook vroeg zodra de vogels fluiten en das steeds eerder. Maar zolang ze vrolijk in bed ligt is er hier geen reden voor om haar eruit te halen. Ik snap dat het vervelend is maar ik zou niet weten wat je er aan moet doen!!!
Dus ik lees deze vraag wel mee!!

Liefs moi
 
Ik weet niet hoe laat je hem 's avonds naar bed brengt. Maar is het geen optie om proberen het 's avonds wat te rekken? En hoe slaapt hij overdag? Misschien kun je hem overdag minder lang laten slapen? (als hij overdag wel veel slaapt dan bedoel ik hè)
 
Mijn dochter is nu net 1 jaar, en slaapt de ene keer tot 8.00, en de andere keer tot 06.30. Het ligt er erg aan hoelaat ze de avond ervoor naar bed is gegaan, en hoeveel ze overdag heeft geslapen. Dit was met 6 mnd al zo. Zou proberen het 's avonds wat te rekken door 's middags iets langer te laten slapen. Dit werkte bij ons.

Succes!!
 
hier prsies het zelfde maar dan omdat meneer de speen wil of gaat draaien...zie mijn topic.

in jou geval kan je idd proberen hem in te bakeren omdat hij gewoon onrustig is en geen speen oid wil.
je kan een puckababy proberen. dan ligt hij wel los maar kan zich niet los slaan. bij ons hielp dat ook bij onze dochter (2,5).
 
Terug
Bovenaan