Al 6 weken diarree !!!

Even mijn ei kwijt over de vele verschillende adviezen door huisartsen, assistenten, CB en omstanders. Allemaal goed bedoeld maar vanmorgen was de grens bereikt bij mij. Mijn dochtertje werd weer wakker met een fikse diarree luier, zo zielig want haar billetjes zijn inmiddels kapot.

Vanmorgen naar de huisarts geweest; vooral gewoon laten eten dus ook fruit en vezels. NIKS WARMTE, PEUTERDIARREE of wat dan ook. Gewoon een bruine boterham, met de pot mee eten etc.

Ontlasting gaat nu op de kweek en ik hoop dat het een virus is want dan zijn we eruit. Het kan het rotavirus zijn wat van 0-2 jaar vaker voorkomt.

Pfff wordt knetter van al dat wassen maar vindt het ook lastig voor mijn dochtertje, kan haar bijna niet verschonen of ze gilt het uit! Heb een anti schimmel mee gekregen om te smeren.

Heeft iemand ervaring met deze langdurige diarree? Ze is bijna 2 jaar.

Groetjes Esther
 
Hi Esther,

Wat een ellende zeg!
Mijn buurkindjes hebben dat ook al eens gehad, op de kweek en het virus behandeld en klaar was het weer! Hopelijk is dat bij jullie ook het geval!
Maar ik weet niet wat je verder nog op haar kapotte billetjes doet? Nu is het weer wel redelijk dus je kunt het een beetje laten drogen. Maar als je toch echt weer een luier om moet doen en de antischimmel er niet op doet, (mag geloof ik een max. aantal x per dag) kan ik je maar 1 tip geven;
MAIZENA!!
Bleek hier een gouden greep bij kapotte billen!
Voordeel is tevens dat je er niet meer met je handen aankomt; billen afspoelen, zachtjes deppen met tissue, eventjes blazen als ze dat wil en maizena strooien! Ideaal!

Beterschap met de kleine meid!
 
hoi mamasas, Voor rode en kapotte billen is voor ons zinkolie van Dr Swaab het beste medicijn. Ik gebruik nu 2x per dag de anti schimmel en tussendoor de zinkolie, 's-avonds afspoelen en droog deppen.

Vanmiddag is ze ook nog met haar kinnetje op een trap trede terecht gekomen! tandjes door de lip, bloeden als een gek, huilen en een zeer geschrokken moeder en kind!

Gelukkig is de rust weer weder gekeerd en lijkt ze er niet veel ergs aan over gehouden te hebben dan een gekke dikke lip!

Ik hoop dat er ook iets uit de kweek komt.

Bedankt voor je reactie, grt Esther
 
hoi esther,

wat een drama allemaal zeg.
ik heb geen tips voor je.
wat wel iets helpt is haar zoveel mogelijk met de billen bloot te laten spelen. maar ja ik snap dat het lastig is als ze aan de diarree is.
succes ermee
 
hoi

o wat erg ja, heb hier geen ervaring mee maar voor kapotte billen werkt bepanthene super goed zijn wij achter gekomen onze dochter had ook de billen helemaal kapot. misschien helpt het ook iets voor jou dochter

gr.. en beterschap
 
Hey,

Ik lees het al: nog steeds niet over! En nu ook kapotte billen. Verschrikkelijk hè?

Loïs heeft het drie weken gehad. bij ons sloeg chamondent van VSM ondanks dat ze geen tandjes kreeg. Chamomille is een plant die op de darmen werkt en ze in balans helpt. Wel homeopathie, maar het helpte bij ons binnen een paar dagen.

Tips voor verschonen:
1. na elke poepluier in een laagje water! Poep eraf laten weken.
2. Drogen met de lauwe föhn!
3. miconazol insmeren! drogen met de föhn!
4. zinkolie/zinkpasta ruim opbrengen.... bij de drogist te verkrijgen!

Door dit eindeloos te herhalen was het bij ons binnen 2 dagen dicht en al na 5 dagen bij over! Ze had toen nog diarree.... dus het kan wel!

Succes meid, ik weet hoe erg het is!
 
Ja het is bar en boos ... vanmorgen weer een vieze slaapzak, romper enz enz. Fabienne zou nu op dieet moeten van de huisarts maar ik heb er geen goed gevoel over. Ik vind het te rigoreus.

Ik ga zeker chamodent proberen! Wie weet en heb ikde gouden tip hahahahaha.

Hier werkt zinkolie geweldig voor de billen. We hebben ipv miconazol iets anders gekregen want het wilde niet werken na 1 week smeren ... nu gaat het de betere kant op.

Ik ben meer voor een betere balans in haar voeding zoals je ook leest over peuterdiarree en misschien enkele laxerende produkten voorlopig schrappen. ipv 2 bekers melk bv 1 of even een paar dagen geen melk. Ik bekijk het per dag afhankelijk van wat onze kleine dame produceert!

Bedankt voor je reactie!

Gr Esther
 
Terug
Bovenaan