Al 6 weken ziek?

Onze isa van 18 maanden oud is al 6 weken achtereen ziek, ze heeft al die tijd al een loopneus en heeft ook nog eens een loopoor, een week griep en nu weer een ontstoken oog erboven op gehad. Ze drinkt niet heel slecht maar wel minder. Eten doet ze wel zeker de helft minder. Heeft iemand tips want we lijken door de HA steeds afgewimpeld te worden met het zinnetje: gaat vanzelf over haar weerstand is nog slecht.. maar na 6 weken begin je er toch echt niet in te geloven dat het vanzelf over gaat.
 
Dat klinkt niet fijn. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje ken. Ons meisje is ook een keer 8 weken af en aan ziek geweest. Niet ernstig ziek maar van rotavirus naar heftig verkouden naar een of ander griepje. De weerstand krijgt dan vaak zo'n optater dat er niks voor nodig is om weer ziek te worden. Misschien dat je bij de huisarts wel om goede neusspray kan vragen. Ik ben in die periode ook wel 10x bij de huisarts geweest
 
Huisartsen doen altijd zo moeilijk voor een consult... Als je je echt zorgen maakt, Je moet er echt op staan dat je langs wil komen en iets voorgeschreven krijgt want er zijn echt wel dingetjes die beetje verlichting kunnen geven! Of sowieso uitsluiting dat er verder niks aan de hand is en dat kan de huisarts niet via de telefoon bepalen
 
Toen mijn dochter 14 maanden was, is ze 7 weken op een rij wel ergens ziek van geweest. Zodra het een beetje op begon te knappen kwam er weer wat anders. Steeds met hoge koorts ook. Ik maakte me heel veel zorgen. Wij waren overigens wel welkom bij de huisarts, omdat de koorts soms dagenlang hoog bleef. Maar elke keer bleek het wat duidelijks te zijn, zoals de 6e ziekte bijvoorbeeld. Toch heb ik op een gegeven moment mijn zorgen geuit over dat ik het niet gezond vond dat ze niet meer beter was tussendoor. Wij hebben toen een verwijzing naar de kinderarts gekregen, waar een wachttijd van 5 weken op zat. Prompt knapte ze op en sindsdien is ze nog maar eens per maand ziek. Het gaat dus nu wel beter. We zijn wel bij de kinderarts geweest, maar ik kon zelf ook wel bedenken dat als er iets ernstigs was, dat het niet ineens een volle maand weer goed zou gaan. 

Ik denk dat ik er in jouw situatie wel op zou staan om een consult te krijgen, desnoods bij de huisartsenpost als het zo moet. Alleen zodat je je zorgen kwijt kan, en dat alles even gecheckt wordt. Dat stelt toch gerust. De kans dat er iets ernstigs is, is niet zo groot. Maar dan is het maar uitgesloten he? Ik vind het wel raar dat je niet welkom bent. 
 
Ik heb nu contact met het cb opgenomen erover en die vonden 6 weken toch wel erg lang, hun gaan me terugbellen om langs te komen bij de verpleegkundige, als hun me ook afgescheept hadden dan had ik er ook mee langs de eerste hulp/ha post gegaan. Ik laat m'n kind niet zolang maar aankwakkelen. Dus we krijgen een afspraak, nu nog hopen op een goeie afloop.
 
Terug
Bovenaan