Al 9 maanden gestopt met de pil en ruim 2 weken overtijd?!?

A

Anoniem

Guest
Ik heb nu nog steeds een onregelmatige cyclus en ik wordt er gek van, dit hoort toch niet nog na 9 maanden gestopt te zijn met de pil? Ben nu al 2 weken overtijd en pas nog een test gedaan, maar die was negatief. Aangezien ik echt supergezond eet en veel sport snap ik gewoon niet waarom mijn cyclus niet beter wordt. Ik maak me echt zorgen of ik wel zwanger kan worden, die ovulatietesten hebben ook geen zin, want het is iedere keer weer anders. Wie herkent zich erin of heeft tips? Moet ik een afspraak met de dokter maken, want ik maak me echt zorgen??

Groetjes Vic

Hallo Vic,

Na 9 maanden is je cyclus echt wel weer in orde.Het werkt vast bij iedereen anders,maar na een paar maanden moet het alweer aardig op de rit zijn.
Of je wel of niet naar de Gyneacoloog moet,hangt er misschien ook een beetje vanaf hoe onregelmatig je bent.Een cyclus tussen de 4 en 6 weken is te overzien(het eerste jaar),maar als er regelmatig een cyclus bijzit van meer dan 6 weken,dan heb je waarschijndelijk ook geen eisprong.Helemaal geen klachten voor/tijdens een menstruatie aan het einde van een lange cyclus is ook soms een hint.
Maar je bent al bijna het jaar rond,dus misschien kun je vast gaan vragen wat je kunt doen.

Ik zelf had na het stoppen van de pil(10 jaar geslikt)een hele wisselende cyclus.Soms 3-4 weken,dan weer 7-8.En op het laatst een van 13 weken.Ik werd na 8 maanden geholpen en met 11 maanden was ik ik met behulp van Clomid zwanger.Ik bleek een lichte vorm van PCOS te hebben.(Geen eisprong en cystevorming).

Ga er niet meteen vanuit dat dat je probleem is,maar als je zo onregelmatig blijft en niet zwanger wordt zou ik zeker aandringen voor een bezoek aan de gyneacoloog.

Veel succes

Bien

Hallo Vic,

Zijn je cyclussen tussen de 4-6 weken,dan zal de huisarts aanraden het nog even aan te zien.Zit er meer tijd tussen,dan kun je gerust aandringen tot een bezoek aan de gyneacoloog.

Een onregelmatige cyclus heeft na 9 maanden niets meer te maken met ontpillen.

Ik zelf heb PCOS (geen eisprong en cystevorming)en ben gelukkig na 8 maanden geholpen en nu moeder van 2 meiden.

Dus als je het niet vertrouwd,gewoon gaan!

Succes

Bien

Hoi Selinke,

Bedankt voor je berichtje.
Eerst had ik in januari een cyclus van 33 dagen (+- 5 weken), februari 40 dagen (+- 6 weken) en a.s. maandag zou mijn cyclus 48 dagen zijn (+- 7 weken) en ik ben nu nog steeds niet ongi. Maak me echt zorgen.....

Groetjes Vic

Ha Vic,

Ik vind 6-7 weken aan de lange kant voor een cyclus na 9 maanden.Aangezien je zo niet kan inschatten wanneer je eisprong is en je hebt ook nog eens veel minder kansen per jaar,zou ik zeker rond het jaar naar de gyneacoloog gaan.Je moet helaasdoorverwezen worden de eerste keer,maar als je erop aandringt,dan zal de huisarts wel meewerken.
Mocht je nou binnenkort wel ongesteld worden,hou dan voor een keer je temperatuur in de gaten.De hele maand of langer elke ochtend voor je uit bed stapt even meten en noteren.Als je plots een halve graad verhoging hebt,heb jewaarschijndelijk je eisprong gehad.Of er gebeurt niets,en dan heb je meteen iets om te laten zien bij de huisarts.

Op het moment ben ik zelf voor een derde bezig,maar dat gaat ondanks de medicatie ook niet van een leie dakje.Ik zit ook alweer op 5 weken.En dat was tot nu toe braaf 4.5.Zwanger ben ik niet,maar ongesteld ook niet.Altijd fijn!

Veel succes en laat je vast een keer horen bij een huisarts,weet je ook weer waar je staat.

groetjes Bien

Hoi Bien!

Bedankt voor reactie, wel jammer dat je de enige bent. Ook omdat ik er erg mee zit.
Ik ga van de week een afspraak maken met de dokter, ik ben nu nog steeds niet ongesteld en wordt er gek van! Hopelijk is het toch niet iets ernstigs. Wel heb ik al een paar dagen erg veel trek, probeer er niet te veel aan toe te geven maar die hormonen ahhh...;)

Jij ook heel veel succes gewenst en ik hoop dat je snel zwanger wordt.

Groetjes Vic

Hoi Bien!

Bedankt voor reactie, wel jammer dat je de enige bent. Ook omdat ik er erg mee zit.
Ik ga van de week een afspraak maken met de dokter, ik ben nu nog steeds niet ongesteld en wordt er gek van! Hopelijk is het toch niet iets ernstigs. Wel heb ik al een paar dagen erg veel trek, probeer er niet te veel aan toe te geven maar die hormonen ahhh...;)

Jij ook heel veel succes gewenst en ik hoop dat je snel zwanger wordt.

Groetjes Vic

Terug
Bovenaan