Al aan de wandel?

Hi ladies,

Ik ben nieuwsgierig of er al babietjes zijn die lopen.

Warren leek heel enthousiast toen hij goed langs bank, tafel, kachel etc kon lopen en ik dacht dus ook dat hij wel vrij vlot los ging staan (doet ie nu soms per ongeluk, kijkt me dan met heel grote verbaasde ogen aan om dan met een plof op z'n billen te landen) en lopen...

Tja, en toen ontdekte hij klimmen.
Lopen? Totaal niet interessant! Op de kast, bank, eetkamerstoel, keukentrap, gewone trap etc. echt OVERAL klimt hij op. Toen ik 'm van de week ophaalde van de crèche had hij een knoepert van een bult op zijn hoofd omdat hij uit een kast was gevallen. Hij schuift stoeltjes voor de kasten en klimt dan dus ín de kast. Dat hadden ze zo'n jonge baby nog nooit zien doen..
Ze hebben natuurlijk meteen beloofd beter op te letten...
Ik lees dus nu de hele tijd in zijn crèche boekje waar hij allemaal op wilde en is geklommen. ;-)

Bij jullie ook van die apies? Of meer aan de kruip of wandel?

X
Evje

Hoihoi,

Hier is al een apie aan de wandel...
Ze begon vrij vlot met aan de tafel lopen, rond de 7,5 mnd en nu sinds dat ze 10 maanden is loopt ze los en inmiddels is ze ruim 11 maanden en rent z achter me aan als ze dat nodig vindt!

Maar nu al in kasten klimmen? dat klinkt als een echt apie en een slimmerik! Thirza klimt nu de eerste twee treden van de trap op als ik niet oplet (zit gelukkig een tussendeur tussen, maartoch)

Lekker he als ze niet meer constant gedragen willen worden, maar ook lekker zichzelf kunnen voortbewegen; Thirza kan zichzelf nu een stuk beter en langer vermaken, ze is nu uren druk met spelen en heen en weer lopen! Een heerlijkheid om naar te kijken!

Gr. Patricia

Nee, hier nog niks.
Wel flink stappen maar dan alleen aan de hand!
Nu wel dat ze van zo een rare aap houding aanneemt bij het zitten net of dat ze probeert te gaan staan!....
Ze denkt zelf wel alleen te kunnen lopen en vergeet zich vaak vast te houden en dan PLOP op de kont..hahahhah...
(soms is het niet om te lachen trouwens).

Hier dus ook de nodige bultjes en krassen.

Heb het gevoel van de ene kant dat ze het snel zal doen en van de andere kant nog best wat maanden kan duren...ach haar eigen tempo dat vind ik prima

Mijn monstertje loopt alleen als ze weet dat ze zacht valt, dus op de bank of op bed.
Verde rrond de tafel en aan de hand. Wel heeft ze helemaal de bal ontdekt. die kan je namelijk weggooien, en er dan heel hard achter aan kruipen, om hem vervolgens weer weg te gooien... kan ze echt heel lang blijven doen. Vind onze kat trouwens ook geweldig, als ze de bal neemt met het belletje erin. Die tikt de bal dan ook steeds weg, en Floor maar kruipen :p
Op vakantie was ze wel ineensd e caravan in geklommen... (Vriend van ons stond er bij te kijken..) Ongelofelijk!!

Liefs,

T

Kyandro loopt ook alleen aan 1 hand of aan mn broek mee,hij heeft een paar keer wat stapjes los gedaan,maar gaat nog niet erg goed.
ook hij klimt overal op.stoeltjes enzo.ook op het miniglijbaantje in de tuin op blote voetjes zo naar boven.
en dan kijkt hij zooo trots...van kijk eens wat ik kan,maar is dubbel oppassen nu.
liefs jootje

Julia loopt ook nog niet. Maar is net als Warren een echte aap! Ze klimt overal op onder en in. Grappig dat kinderen zich zo verschillend ontwikkelen. Lopen vindt Julia gewoon niet interessant. Ze kan wel heel snel kruipen.

Leuk al die verhalen zeg! En wat een beweeglijke types hebben we ;-)

Diederik kruipt al een behoorlijke tijd en is inmiddels ook razendsnel. Lopen vindt hij ook enorm stoer, maar los gaat nog niet. Het klimmen heeft hij nog niet echt ontdekt, maar ik betrap hem er soms wel op dat hij zijn ene beentje optrekt als hij bij de bank staat, en volgens mij begint het daarmee ;-)

Wat ik wel best gevaarlijk vind is dat hij zich sinds een paar dagen van ons bed af laat glijden, head first... op zich hebben we een houten vloer en vloerbedekking erop (en houden wij hem wel tegen), maar hij vindt het allemaal geen probleem en laat zich gewoon glijden...

Ook op de commode balanceert hij af en toe op de hoek alsof hij voor de duvel niet bang is. Ik ben zelf dus een beetje bezorgd of ik een keer te laat ben/hem niet goed vast heb.

Hij wurmt namelijk enorm met verschonen/aankleden. Dat is echt geen pretje op dit moment. Herkennen jullie dit? Hij verandert dan echt in een soort draakje, alles best; behalve op zijn rug liggen.

En nog een hobby: tegen de TV meppen... het liefst met beide knuisten en hij is al best sterk. Hmm.... misschien toch maar aan de muur bevestigen??? Hij weet dat het niet mag en doet het juist daarom. Hij kruipt dan tegen de dressoirkast aan, kijkt al eens achterom of ik het zie en schuifelt dan richting TV. Als ik hem dan weg kom halen begint 'ie te gieren van het lachen, voor hem is het een prachtig spelletje. Vanmorgen heb ik maar besloten hem te negeren en nadat hij 4 keer achterom gekeken had van waar ik toch bleef, verloor hij zijn interesse en liet zich weer zakken. Tsja, alles wat je aandacht geeft groeit, dat blijkt maar weer!

Maar ik heb wel een kleine doerak kan ik jullie vertellen, hij is totaal niet onder de indruk van 'nee' of een boze stem of blik. Ik HOOP van harte dat dat nog gaat veranderen!???

x

Terug
Bovenaan