Al beginnen aan een tweede kindje??

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik weet niet wat me overkomt. Paar weken geleden riep ik nog....nee hoor voorlopig nog geen tweede. Ik ben blij dat ik me eindelijk weer een beetje de oude - ik voel en weer een beetje m'n "oude" lijf terug heb. Het grappige is ook dat veel mensen/vrienden er ook, eigenlijk ook onbeleefd, naar vragen zo na een eerste verjaardag van je kind. Wat denk je...Britt is net de 1 gepasseerd en ik krijg opeens de behoefte om haar fotoboeken door te spitten, tussen babykleerdjes te neuzen in winkels, alle mogelijke leesbladen (kinderen, wij enz.) te willen lezen.....Vooral de bevallingsverhalen, heel gek.
Herkennen jullie dit of beginnen bij mij de moedergevoelens weer op te spelen. Of zou ik de babytijd op zich missen, nu mijn dochter een echte grote meid wordt.
Heel apart allemaal....die vrouwelijke hormonen...
Ik heb het nog maar niet aan manlief verteld....die moet volgens mij nog bijkomen van dit eerste jaar. (Al wil hij ook wel graag nog een kindje hoor, maar nog even niet)
Ik was zomaar effe benieuwd of jullie dat ook zo ervaren....of misschien zijn jullie al wel weer zwanger van de tweede/derde enz.
Groetjes Amber mv Britt 14 maanden.

Heej Amber,

Ik herken het wel hoor! Ook hier komen de bevallingsverhalen in tijdschriften regelmatig voorbij.. zucht. Als het aan mij lag, aan mijn gevoel, zou ik ook nu een tweede kindje willen. Heb er met mijn man over gepraat en hij had best goeie argumenten...
We hebben net een nieuw huis gekocht en moeten dit nog verkopen. Dus finacieel is het wat minder.. Daarna volgt dus de verhuizing..
Maar dan... wil ik een tweede hoor! En mijn man ook wel denk ik.
Dan zijn we in totaal met 4 kindjes. Mijn man heeft nog een zoon en dochter die de helft van de week bij ons wonen. Dus dan (denk ik) dat ik het wel genoeg vind.

Groetjes Kirsten mv Tyche

Ppfff moeilijk hoor, ik kan er nog geen pijl op trekken!!!

Aan de ene kant wil ik het dolgraag nog eens meemaken, aan de andere kant zie ik toch wel bezwaren in de zin van praktisch en organisatorisch (ik ben niet zo'n held, het liefst moet alles van een leien dakje gaan )

Maar als we het doen, duurt het nog wel even, in ieder geval wachten tot we allebei weer een vaste aanstelling hebben (beide in een nieuwe baan gestart dit jaar)

Liefs Jenneke mv Ivar

Hoi Amber,
Ik heb precies hetzelfde!!! Hoewel ik 1 kindje best druk vind, lijkt het me ook heerlijk om weer zwanger te zijn en weer zo'n minibaby in m'n armen te houden. Ik probeer er ook weleens over te beginnen hier thuis, maar mijn man wil eerst nog even van Ilse genieten. En hij vindt het nog veeeel te druk met Ilse om al aan een 2e te beginnen. Wat mij betreft mag het wel, maar ik vind het ook helemaal niet heel erg om nog even te wachten. Moet wel zeggen dat ik wel weer heel erg vertederd naar zwangere vrouwen met dikke buiken kijk, wetend wat voor mooi klein wondertje ze over een poosje in hun armen mogen houden. Dan kriebelt het toch wel weer... maar ja, nog even wachten!
Als ik sommige mensen in mijn omgeving zie van wie het 1e kindje net zo oud is als Ilse en nu alweer zwanger zijn van een 2e... Dan wordt je ook weer herinnerd aan de misselijkheid en vermoeidheid die eerste maanden... en de onzekerheid. En daarna (zeker als je op je eindje loopt) de dikke voeten, vermoeidheid en gebroken nachten... Dan vind ik het stiekem toch niet zo erg om nog even te wachten tot Ilse wat groter en zelfstandiger is...
Groetjes, MvIlse

hoi
hier kriebelt het ook wel weer,dus ik herken het wel
ik denk dat het bij mij op het moment erg komt doordat Mila zondag een jaar wordt en alles weer boven komt
die tijd was zo bijnzonder...zucht
kleine baby,s worden groot.
als ik realistisch ben willen we nog even wachten,nog even genieten van onz Mila.
we hebben nog tijd genoeg vindt ik.
gr piewie,mv Mila

Nou ik ben zwanger van de tweede, was niet echt gepland, maar zeer welkom!!
Ik moet het familoie en vrienden nog vertellen, maar wacht eerst mijn eerste echo af.
Ben best zenuwachtig wat andere mensen er van gaan vinden, omdat ik een depressie heb, maar ja het is ons leven onze keuze.

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Ik ben inmiddels ook alweer 27wk zwanger van mijn tweede en het is te zien ook!! met de eerste die nu 13mnd is viel mn buik reuze mee. we hebben bewust gekozen om er twee achter  elkaar te nemen.Ik zit momenteel thuis en kan mijn kinderen  zien opgroeien.Het voelt zooo goed om weer zwanger te zijn. Ik miste na mijn bevalling mijn buik en de bewegingen erin, heerlijk om het nu weer mee te maken
Ik moet zeggen deze zwangerschap maak ik veel minder bewust mee dan de eerste omdat de kleine ook veel aandacht en verzorging nodig heeft. Deze zwangerschap vliegt echt. Ook is het wel zwaarder omdat je nu natuurlijk niet zomaar tussen de middag een dutje kan doen.

hey
ik wilde nog even wachten en riep 2 weken geleden nog ik wacht nog wel een jaar of 6 voor de tweede
en nu ben ik zwanger was een ongelukje maar wel heel welkom na de verschiet reactie hahahaha ik weet het nog maar net en we gaan ervoor mijn man riep meteen dat komt goed schat en was helemaal happy
maar wel leuk zo vlug achter elkaar arnotje is nu 14 maanden dus dat word wel een leuke drukke boel dalijk
groetjes jami mv arnotje

Terug
Bovenaan