al bezig met namen?

Hoi allemaal,

misschien ben ik er een beetje vroeg bij, maar ik vroeg me af of er nog andere toekomstige moeders bezig zijn met de naam van de kleine spruit.

Zo ja, hebben jullie leuke tips om deze namen te bespreken met je partner? Daar moeten ongetwijfeld handige en leuke methoden/spelletjes voor zijn.

Ik hoor het graag!

Hoi,

Wij hebben ook al namen voor een jongen en een meid.
zaterdag 11 december hebben we een 3d-echo en dan weten we ook wat het word.
Nog 2 weken wachten spannend..

xxx

Ja zeker al namen aan et bedenken...
Meid waren we al voorklaar voor we uberhaupt zwanger waren maar jongen komen we niet uit... hebben nu 1 staan maar das toch nog twijfel dus word het vast niet
maar ach wij hebben nog een week of 27 als we er van uit gaan als het op een gewoon termijn geboren word. dus dat komt vast goed.
Ik ben zelf begonnen met lijstjes welke ik mn partner zo nu en dan onder zn neus gedruk heb om te vragen wat ie vond, en nu komt ie der zelf mee.
Mannen komen daar over et algemeen toch pas later mee dan de vrouwen.

SUCCES!

bij de eerste en nu ook weer wachten wij tot de uitslag van de vruchtwaterpunctie (maandag 6 dec) Dan weet ik dat het kindje gezond is en mag blijven zitten (ik ga uit van een positieve test). Toen zijn we bij de eerste alles gaan doen en regelen en nu ook weer.
Al heb ik stiekem al een naam voor een meid maar mijn gevoel zegt dat ik weer een zoontje krijgt. Dus dat wordt weer zoeken naar een leuke naam.
Vind het een belangrijk iets. Een naam draagt een kind zijn hele leven. Wil niet zomaar iets kiezen.
Mijn man is er helemaal niet meer bezig. Maar hij is eigenlijk totaal niet met de zwangerschap bezig...mannen.

bij de eerste heb ik een excel lijst gemaakt met jongens en meisjes namen. Gewoon opgezocht bij de verschillende namen-zoekers op internet. De meisjes-lijst heb ik meteen verwijderd. Toen hebben mijn man en ik beide een kopie van de jongens-lijst doorgespit (9000 jongens namen) Namen die we leuk vonden hebben we op 1 lijst gezet (+/- 50 namen). we hebben een keuze gemaakt uit de namen die we beide leuk vonden. Of leiver gezegt heb ik mijn man de keuze gelaten. Elke dag streepte hij een naam weg tot we uiteindelijk de naam Danny overhielden. Eigenlijk had ik al een tijdje een sterke voorkeur voor die naam. was dan ook blij dat mijn man het met me eens was.

Nou lang verhaal.
Iedereen succes met uitzoeken

ja ik ben er al mee bezig sinds ik weet dat ik zwanger ben.. voor een meisje weten we het al maar jongens namen vind ik toch moeilijker.. weet niet waarom

wat het ook moeilijker maakt is dat mijn vriend uit Ierland komt en ik uit Friesland en we in een Nederlands sprekend gebied wonen..
dus de naam moet leuk zijn in het fries en engels en Nederlands!

nu zijn we helemaal met namen bezig !!!!!

we hebben de uitslag van de punctie (ik heb bijna een week te vroeg gebeld, was nieuwsgierig) alles ik goed met de kleine !!!!!!!!!!!!!!!!! De kleine heeft we de translokatie maar dat geeft (nu) geen problemen.
En.....we weten het geslacht !!!
Dus dat maak het wat makkelijker met namen uitzoeken. Zelf heb ik al besloten, nu alleen mijn man nog te zien overtuigen van die naam. Maar dat lukt vast wel ;-)

De meisjesnaam weet ik al sinds ik zelf een jaar of 12 ben ;-) Gelukkig vindt m'n man het ook een leuke naam hahaha. De jongensnaam weten we sinds kort. We zijn er dus gelukkig al uit. Nu nog afwachten wat het wordt. 22 december hebben we de 20 weken echo....spannend!!!

Ha, leuk he die namen opzoeken en samen over hebben! Wij doen lekker ouderwets en vernoemen dus dan hou je ook al minder keuze over. Dus mijn mans papa is aan de beurt als het een jongetje is en we wisten gelijk wat dat moest worden. Alleen als het een meisje is... is mijn mama eerst aan de beurt! En dat word latstiger maar ja we zijn er al aardig over uit. Mijn man kan het ook niet schelen, lijkt net of jongetjes alleen belangrijk voor hem zijn ;-) Nee maar ik heb ook een lijstje gemaakt en er bleef er maar 1 over die hij mooi vond dus dat was simpel ;-) Bij ons ook wel lastig want ik vond bepaalde engelse namen mooi en vond hij niks aan en hij vond sommige vreselijk ouderwetse namen in het nederlands mooi, ieh, inderdaad: je kindje moet het er altijd mee doen. Maar we komen gelukkig samen er wel uit! Net als jou Mia: hij komt uit Canada en ik hier en tja we wonen nu hier maar... later? Veel plezier nog bedenken allemaal!
En oh ja nog iets: wij wachten heerlijk tot de geboorte op de grootste verrassing: is het een jongen of een meisje??? ;-) wij doen geen 20wk echo want ben bang dat ik me dan bezorgd ga maken en ook als er iets mis is, is het super welkom!

Terug
Bovenaan