Al bijna 3 maanden geen menstruatie!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt en hoop dat hier iemand is die dit ook heeft gehad of anders weet wat ik kan doen.

Begin Augustus heb ik een miskraam gehad waarna ik 22 September een menstruatie heb gehad, maar na die tijd niet meer .
Ik heb 3 testen gedaan maar allemaal negatief.
Een week of 5 geleden heb ik de huisarts gebeld om te vragen of dit normaal was. De assistente zei me nog maar een week af te wachten. De week erop de verloskundige gebeld, omdat ik dacht dat zij misschien voor me zou kunnen beteken op dat moment (was ook net in die mexicaanse griep tijd). Zij vond het wel vreemd omdat ik wel al een menstruatie had gehad na mijn miskraam. Maar adviseerde om het weekend daarna (14 nov.) nog een test te doen, omdat ik misschien toch wel zwanger zou kunnen zijn, maar nog een te laag HCH-gehalte zou hebben. Deze test was ook negatief. Die maandag de verloskundige weer terug gebeld, maar ze zei me contact op te nemen met de huisarts omdat ik alleen via hem hiervoor een doorverwijzing zou kunnen krijgen. Daar kon ik op woensdag (18 nov.) ochtend terecht. Nou als ik daar 4 minuten binnen ben geweest was het al veel.
Hij was niet echt bereid naar me te luisteren. Hij zei me nog maar een "paar" maanden af te wachten! Ik zeg een wat is een "paar" maanden. Ik bedoel als je zwanger wilt worden is iedere maand teveel.
De volgende dag toch maar een keer contact opgenomen met de verloskundige of zij misschien toch nog iets voor me kon doen, maar zij vond het natuurlijk niet echt netjes om achter de rug van de huisarts vanalles te regelen.

Nu zijn we inmiddels alweer 3 weken verder en heb ik nog steeds geen menstruatie gehad.
Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of weet wat ik kan doen?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het echt even kwijt.
Groetjes, Anne

heey anne,

jeetje wat vervelend voor je! ik heb er zelf geen last van.
we zijn bezig met de eerste ronde en het is allemaal erg spannend, je voelt nu ook alles.

grotendeels is het wachten wachten wachten en nog eens wachten.

ik wens je veel sterkte meid!

groetjes amanda

Evidaan wat een naar verhaal! Overigens heb je voor de VK of Gyn geen verwijzing van de huisarts nodig hoor! Die staan lost van elkaar... ik ben gisteren door de VK naar de Gyn doorverwezen om bloed te prikken op HCG, geen huisarts aan te pas gekomen! T klinkt een beetje alsof je afgescheept bent (wat een huisarts nogal eens wil doen helaas). Heb je hiervoor altijd een regelmatige cyclus gehad? Als je t echt zat bent moet je gewoon op je strepen staan hoor... je mag ook gewoon n ziekenhuis bellen en n afspraak maken bij de gyn voor n controle!

Hey Anne,

Hier het zelfde verhaal!!!!! Ik heb op 24 sept. mijn laatste menstr. gehad en tot nu toe ook niks! 2 nega testen & een bloedtest laten doen.. Is misschien een idee? Laat de ass. door geven aan de ha dat je een doorverwijzing wil voor prikken & evt gyn.. De test van het bloedprikken was ook negatief, de 16e kan ik terrecht bij de gyn voor een echo & een gesprek.. :-D Toch ben ik nog steeds niet zeker van de uitslag, ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad! Bij ons kan je alleen terrecht bij de gyn & bloedprikken via een doorverwijzing anders kom je er niet.. Misschien is het bij jou anders? Ik hoop dat je er een beetje vaart achter kan zetten & dat je het gauw weet! Want op je menstr. gaan zitten wachten zou ik niet doen! En wie weet ben je maybe wel heeeel pril of laat een eis gehad? Ik weet het ook niet, omdat ik het bij mezelf ook niet meer weet! ;-) Succes meis! Ik hoop echt dat je snel wat meer weet!

Liefs Mamasun

Hoi MamaSun,
Ik ben blij om te horen dat ik in ieder geval niet de enigste ben. Maar het is voor jou natuurlijk ook vervelend. Ik denk dat ik morgen toch weer eens contact opneem met de ha en hoop dat hij me nu wel verder wil helpen.
Ik zie dat jij ook al een kindje hebt, ik heb er namelijk al twee en ik kreeg bij de ha echt het idee dat ik niet moest zeuren omdat ik al 2 kinderen heb.
Ik weet ook wel dat ik niet mag klagen omdat ik al twee gezonde kinderen heb, maar goed als je het idee van een 3e hebt, wil je daar ook niet op moeten wachten.
Zou je me op de hoogte willen houden, hoe het bij jou allemaal gaat?
Groetjes, Anne

hoi evidaan

ik zou gewoon naar de gyn bellen en het verhaal uitleggen en zeggen dat de dokter je niet door wil sturen maar dat jij graag een afspraak hebt met de gyn omdat je hier erg onzeker van word.
dan mag je denk ik wel langskomen hoor.
en dan zou ik ook vragen of je een bloedtest mag laten doen is misschien wel slim om dat aan de assistente te vragen want vaak moet je een week op de uitslag wachten.
wij zijn sinds juli bezig voor de 1e maar ook ik zat met de menstruatieklachten waardoor ik doorgestuurd ben naar de gyn en daar bleek uit een bloedtest dat ik 2eisprongen had gemist.
hier heb ik vorige maand pillen voor geslikt en had de hoop dat mn cyclus weer normaal zou zijn,ik denk dat dit niet het geval is ik ben al bijna 2 weken overtijd en de testen zijn negatief heb ook weer een afspraak bij de gyn gemaakt maar kan daar pas 4 januari terecht dus ook ik ben onzeker.
en zoals je zegt als je zwanger wil worden telt iedere dag.
maar goed ook voor mij zit er niets anders op dan afwachten.

succes met wachten en hoop dat je snel wat meer te weten krijgt.

liefs bello

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes!
Ik heb vanmorgen toch de ha maar weer eens gebeld en heb nu maandagochtend een afspraak. Ik hoop dat hij me nu wel verder wil helpen en anders ga ik het inderdaad maar zelf uitzoeken.

Het is in ieder geval fijn om te weten dat ik niet de enigste ben!

Groetjes, Anne

Wil je f op het hart drukken dat als hij maandag weer zo moeilijk doet je gewoon ff de afdeling gyneacologie zelf moet bellen en daar even je verhaal moet doen.

Succes!!!!

Terug
Bovenaan