al dagen hoge koorts, wat moeten we doen?

ik heb een zoontje van ruim 14 maanden, hij was dinsdag en woensdag erg shagerijnig.
donderdag kreeg ie koorts, eerst 39,6 later die dag 40,2 dus toen gaf ik hem voor de nacht maar een zetpil (doe ik niet zo snel maar nu was ie wel erg hoog)
de volgende dag was de koorts ook de hele dag hoog, liep zelfs op tot 40,7
dus maar voor de zkerheid de arts gebeld omdat het weekend eraan zat te komen, de assistente zei dat koorts vaak een dag of 3 duurt en daarna gaat zakken en zolang ie drinkt en allert is is er "niets aan de hand"
gisteren (zaterdag) was de koorts weer erg hoog en was ie eind van de ochtend duf en lusteloos (hij dronk/drinkt gelukkig wel goed) maar ik was toch wel een beetje ongerust en we belden naar de dokterspost waar we terecht konden.
Daar stelden ze vast dat ie een virale keelontsteking heeft, de koorts zou wel gaan zakken omdat ie waarschijnlijk nu aan de top zat.
Dus heb ik heb gisteren maar 3 keer een zetpil gegeven (meer mag ie niet) en daar leefde hij wel weer steeds van op.
vanmorgen had ie 39,6 (weer zetpil) en net had ie 40,9 (weer een zetpil gegeven) maar nu ga ik me toch een beetje zorgen maken, hoe lang mag dit nog duren, moet ik nu weer naar de huisartsenpost rennen???
Hij leeft steeds wel weer op als ie een zetpil heeft gehad, dan zakt de koorts wel iets natuurlijk, maar ja na een paar uur komt ie weer bij me hangen en wil ie alleen maar bij me liggen of slapen.
wie weet raad. groetjes Martine

Hoi Martine,

Als je het niet vertrouwt, moet je gewoon je huisarts of de huisartsenpost bellen. Misschien moet hij/zij (ben even vergeten of je een  zoontje of een dochtertje hebt) wel aan een antibioticakuurtje. Zit je natuurlijk ook niet op te wachten, maar dit is ook niks. En zoveel dagen al met  echt hoge koorts vind ik ook altijd wel eng.

Sterkte.
Marianne

het is een virale infectie wat ie heeft en bij een virus werkt antibiotica niet.
Maar hij lijkt nu over het ergste punt heen, vanmiddag had ie nog 40,9C en na   (weer) een  zetpil knapte hij al weer een beetje op.
Toen ik hem net in bed legde, had ie (maar) 38,9C en hij speelde eind van de dag weer een beetje, dus de ergste zorg is nu wel voorbij.
Hopelijk gaat het morgen  nog wat beter met hem.
Bedankt voor je reactie. groeten Martine

Terug
Bovenaan