Al dan niet epidurale...?

Hoi meiden,

ik zit te twijfelen of al ik dan niet epidurale verdoving zou nemen...
Het is ons eerste kleintje, dus ik heb er nog geen ervaring mee...
Ik neem aan dat het enorm veel pijn doet en hoor ook vaak zeggen, komaan je gaat toch niet afzien als er middelen zijn die het kunnen verzachten.
Nu, ik zou enorm graag onder water bevallen en dan is epidurale uiteraard niet mogelijk, maar ik hoor zoveel rondom mij dat ik het niet meer goed weet.

Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze die ieder voor zich maakt, maar toch ik had toch graag even jullie mening hieromtrent geweten...

Liefs,
van ons...
34 weken

hoi,

ik begrijp je twijfels volledig. Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik woon in NO, dus zal in het ziekenhuis bevallen. Ik heb ze daar gevraagt of het mogelijk is om een ruggeprik te krijgen, wanneer ik het niet meer zou houden van de pijn. Dat was geen probleem. Zodra ik het signaal geef dat ik het niet meer trek, krijg ik mijn prik.  
En met die gedachte ga ik de bevalling tegemoed. Ik weet dat de mogelijkheid er is, en of ik er gebruik van ga maken.... ????? Wie zal het zeggen...

Groetjes, Annette  

Hoihoi,
Voor ons wordt het ook onze eerste kleine en ik wil poliklinisch bevallen.
Maar ik probeer eerst natuurlijk tebevallen en volgens mij geven ze niet zomaar een epidurale injectie.
Er is ook niet in elk ziekenhuis iemand aanwezig die deze mag geven; bv als je 's nachts bevalt.
Ik kijk wel hoe het balletje rolt, het gaat meestal toch anders dan je denkt.
Succes in ieder geval.
Groetjes

Hoi Febeke,

Ik denk dat het goed is om te bespreken dat je een epiduraal kunt krijgen op het moment dat je erom vraagt. Dat kan je wat meer zekerheid en ontspanning geven.