Al de 3e zomer met dezelfde korte broeken

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 3,5 jaar is erg slank/dun......hij weegt nu denk ik ca 13,5 kg en is denk ik ongeveer 1 meter hoog.
Op zich heeft hij maat 98.
Maar hij kan nog steeds in de korte broeken van 2 jaar geleden......die zijn maat 86. Die waren toen iets te groot, taille heb ik allemaal moet innemen. Het waren eigelijk 3-kwarts broeken. En nu passen ze om zijn middel perfect en qua lengte komen ze nu bij zijn knieen............
Toch wel goedkoop.......3 zomers met korte broeken doen.
Bij lange broeken kan dit niet, want die zijn dan wel erg kort.
groetjes Chantal

 
Deze zomer heeft onze zoon ook nog een paar korte broekjes aan van vorige zomer. Dat was toen maatje 74 of 80. De "officiele" maat van hem is nu 86 maar kopen meestal toch maatje 92. Dat gaat dan net weer iets langer mee.
Maar je zoontje is dan inderdaad wel "iel". In principe groeien ze ook minder snel natuurlijk. Dat verschil merk ik wel met een jaar geleden en deze tijd (is nu 22 mnd oud).  

Groetjes Marieke
 
Mijn zoontje van vier en een half draagt ook nu voor de derde zomer zijn korte broeken en ook nog sommige t-shirts van drie jaar geleden. Ook hij is een iel ventje hij is net een meter en ongeveer 14 kilo. Izn tegenstelling met zijn broertje die drie jaar jonger is die heeft nu maar 1 maat kleiner dan zijn grote broer en kleren die de oudste vorig jaar aan had past de jongste nu weer
zo zie je maar in 1 gezin twee hele verschillende kinderen maar ook wel heel leuk van die verschillende

groetjes renske
 
Hallo Allemaal,
Dan springen wij er wel uit. Mijn zoontje is nu 2 jaar  en 4 maanden en weegt 15,5 kilo en is 98 cm. lang. Jullie kunnen je het vast wel voorstellen dat bij ons de kleding heel snel te klein is. Hij heeft bijna nog nooit langer dan een seizoen met kleertjes gedaan. Steeds denk ik, nu hij wat ouder is zal hij wel niet zo snel meer groeien. Zijn schoenen van 2 mnd. geleden, die waren toen echt ruim genoeg zijn nu nagenoeg te klein. Hij is vanaf zijn geboorte steeds heel snel gegroeid. Is ook hollands welvaren maar beslist niet dik. Ik heb nu eigenlijk de hoop dat hij nu, iets minder snel gaat groeien op deze leeftijd en dus ook wat langer met zijn kleertjes doet. Hij wordt ook vaak ouder geschat omdat hij zo flink is.
Hij draagt voor het merendeel 104 en soms al 116 van blousjes. En dan is het echt niet overdreven groot.
Maar ik heb gehoord dat kinderen in de zomer vaak een groeispurt hebben.
Maar het belangrijkste blijft toch dat hij gezond is. En dan maar wat vaker wat nieuws kopen.
Succes jullie allemaal en lekker genieten van die kleine spruiten.
 
Hallo moeders, Mijn zoontje van 26 mnd is  een aantal weken geleden naar het consultatiebureau geweest. Hij woog 14,9 kg en was 93 cm lang. Hij is dus hollands welvaren. Hij wordt dus ook vaak ouder geschat dan 2 jaar. Verder begint hij nu ook steeds meer te praten en dan ook verstaanbaar. Hij draagt nog 1 korte broek van vorig jaar maar ik heb al aardig wat bij moeten kopen. Ik ging eerder altijd naar moeder theresa. daar hebben ze vrij goedkope kleertjes maar ik ben er vorige week achter gekomen dat ze bij Zeeman nog goedkopere kleertjes hebben. Ongeveer 3,50 voor een broekje en shirtje. Dan hoef je er niet zo heel zuinig op te zijn. De meeste shirtjes van vorig jaar die passen hem niet meer. Die zijn veel te kort en dat lijkt dan weer zo zielig.
Wat zijn schoentjes betreft. Hij heeft maat 24 aan nu maar deze kan hij nog wel een tijdje aan tot de herfst ongeveer.
groetjes mama van kevin
 
mijn nichtje van 5 jr had laast een babybroekje aan, ik zag haar, he leuke korte broek, ja zegd ze toen ik babay was, eh watte!!

ja zei mijn zus toen was het maat 86.het was een driekward broek die je nog eens korter kon maken door het gespje. en nu zag ze hem en deed hem aan en het was nu een kniebroek en met het gespje aan getrokken korte broek., en ze was er superblij mee.   moet er bij zeggen. de luier was weg en dat scheeld ook heel veel zodat ze weer een jongere maat aan kunnen doen. dus wie weet een idee voor jullie.   en ja lange zpmer broeken, zijn een jaar later gewoon 3kwart broeken of kniebroeken, waarom ook niet!

tegen woordig kunnen alle lengtes!!
 
Terug
Bovenaan