Al die fases

<p>Even gewoon een berichtje omdat ik het even kwijt moet. Mijn zoontje van 8,5mnd doet het hartstikke goed. Maar wanneer stoppen al die fases is een keer? Al weken is hij elke ochtend rond half6 wakker en wil daarna niet meer slapen. Hij staat dan echt aan. Dat betekent alleen wel dat hij om half7/7uur helemaal instort en dan net naar het kdv gaat. Afgelopen weekend heeft hij 2 dagen weer lekker geslapen tot 7, dus daar waren wij erg blij mee, om vervolgens vanaf gisteren weer om half6 wakker te worden. Wanneer stoppen die fases of gaat dit nog wel een tijd lang duren ?</p>

hoi!
helaas ze gaan nog wel even door.
mijn dochter heeft net de 17 mnd sprong gehad..
lijkt voorlopig de laatste te zijn, maar over paar maanden zal de peuterpuberteit wel aanbreken?
het is af en toe even door puffen en zuchten en denken.. het is een fase.. Maar ik verwonder mij toch altijd wel na zo'n sprong wat die kleintjes er allemaal bij leren.
succes! komt uiteindelijk weer goed.. (tot de volgende  dan)?

Tja, mijn dochter is nu 16 maanden en heeft de laatste weken bedacht dat ze s nachts rond 3.00 alles bij elkaar gaat krijsen en pas weer in slaap valt om 4.30. Geen idee waar het vandaan komt. Best vermoeiend, ik laat haar mooi in dr bed liggen maar zelf slaap ik ook niet echt tussen 3.00-5.00. Hoop dat het gauw over gaat.
Dus die fases of wat het ook mag zijn, dat duurt nog wel ff! Mn dochter heeft periodes dat ze heerlijk doorslaapt en nu ineens dit. Genieten van de nachten dat het wel goed gaat, zou ik zeggen ;) Het gaat allemaal voorbij, maar een paar weken later zit je weer in de volgende 'fase'...

Hoi,
Mijn zoontje werd in de 8,5 maand sprong ook dagelijks wakker om half 6. De sprong was genomen en hij werd weer om half 7/7 uur wakker. Nu is hij verkouden en wordt hij s nachts weer vaak wakker ? 

Helpt het trouwens niet om een fles te geven in bed om 5.30? Mijn dochter was ook een lange tijd om 5.30 al wakker. Ik gaf dan een fles van 120cc. Gewoon in haar bed, zonder haar eruit te halen. Soms sliep ze daarna nog door tot 7.00. Niet altijd hoor, maar t was altijd het proberen waard. En dan om 7.30 nog een flesje van 90cc ofzo. Dat je de ochtendfles opdeelt in 2 stukken?

Onze zoon zit nu in de vierde sprong. We hebben net de eerste volle nacht er weer op zitten na een week lang gebroken nachten... Hij sliep al 1,5 maand door, dus dit was even pittig  Ik probeer maar voor ogen te houden dat het tijdelijk is en ze daarna weer nieuwe dingen kunnen. Ik werd gisteren getrakteerd op zijn eerste schaterlach. Dat maakt alles weer goed. 

Ja al die fases.. de kids van onze buren zijn 4 en 6 en zelfs daar praten ze over fases haha ik denk niet dat het ooit overgaat.. met 8 maanden was hij hier ook steeds 5:30/6:00 wakker. Daarna weer poos 7:30 en nu 10 maandensprong en weer feest. Al paar keer gehad dat hij 1.5 uur wakker in bed ligt te grappen en grollen. Nu moet hij dat lekker zelf weten. Ik bedoel beter als huilen maar ja je hoort alles met die harde gillen en geluiden dus lig je zelf ook wakker. Ik hou me er maar aan vast dat het weer overgaat maar ja vermoeiend is het wel. Komt ook een tand door, hij hoest en is verkouden dus alles samen kan je je wel voorstellen hoe gezellig hij is... not haha 

Men noemt het ook niet voor niets de ‘tropenjaren’. Je hoeft het niet zo te ervaren natuurlijk, maar het kan zeker slopend /zwaar zijn. 
Wij hebben 6 weken geleden onze 3e gekregen en hebben ook nog een peuter van 15 mnd. De afgelopen weken zijn zo snel voorbij gegaan; zijn hoektanden kwamen door en hij deed al gek door de komst van zijn zusje, prikjes cb, sprongetje waardoor hij ‘s nachts 80 x wakker werd.. en hij heeft geleerd om nee te zeggen :) 
onze dame heeft haar regeldagen gehad en een paar zware avonden met krampjes, zo zielig! 
In de tussentijd werden ooknog alle mannen in huis ziek; kotsen, koorts en hoesten.
ben inmiddels half overspannen, en ik weet dat de volgende ‘fase’ er aankomt. Succes en sterkte met de fases en sprongetjes..! Alle fases en sprongetjes brengen gelukkig ook weer iets moois met zich mee. 

Terug
Bovenaan