al die verhalen!

Ik word er gek van! Eerst moet ik al even verwerken dat uit de nekplooimeting met bloedtest een kansberekening van 1:320 is gekomen, dan krijg je al die verhalen van anderen. Vandaag mijn baas verteld over de zwangeschap (ben nu 13 weken) erg enthousiast. Vroeg hoe het ging dus ik vertelde dat wij een meting hebben gedaan en de uitslag. Vertelt zij dat zij met 36 meteen een vruchtwaterpunctie heeft laten doen. Haar zus van 42 niet, die kreeg een kindje met het syndroom van down terwijl zij ook een kans van 1:300 had. Ik schrok mij wild! Nu heb ik het nagekeken en heb je met 42 een kans van 1 op 50 dus dat is wel wat anders maar toch...

Weten jullie waarom ik zo'n lage score heb (normaal is 1:900 voor 30 jaar) terwijl de nekplooi maar 0,7 mm was? Er moet dus iets met mijn bloed zijn he?
Je word er zo onzeker van! Jakkes...

hoop op wat reacties want ben echt super onzeker...

liefs,
Wendy

Hoi Wendy,

Ik heb geen ervaring met een nekplooimeting (bewust voor gekozen om het niet te doen) maar ik wil je toch even heel veel sterkte wensen.

Elke situatie is anders maar het belangrijkste is hoe jij er tegenover staat! Ben je van plan om nu ook nog een vruchtwaterpuntie uit te laten voeren? En zo ja.. wat als de uitslag negatief is? Houd wel in gedachte dat het een kansberekening is. Het betekent niet meteen dat je een kindje met het syndroom van down zal krijgen.

Sterkte en ik hoop voor je dat alles goed zal komen. Laat je in iedere geval niet gek maken door verhalen van anderen.

Groetjes Joyce, mv Zoë, 17-09-2008

hoi wendy,