Al die vlekken!!!!

A

Anoniem

Guest
Hé meiden,

Ik word gek  van alle vlekken in Isabelle haar kleertjes. De laatste tijd komt er steeds vaker iets uit de machine dat niet schoon geworden is.

Hoe bewerken jullie vlekken (poep, fruit en groenten).

Ik zet de vieze spullen vaak even in een sopje met biotex. En bij het waspoeder (Sunil) doe ik ook nog weleens een schepje biotex. Ik was haar kleertjes op 30 graden.

Wacht vol spanning af op jullie tips.

X Linda

Eeeh ik heb van die slabers in jasvorm gekocht. Armen en al erin dus! Stoffen gedeelte aan de voorkant en pvc armen. Snoetenpoetsers bij de hand tijdens de groentehap en dan blijft het vrijwel vlekvrij dus geen gedoe met biotex. Beter voorkomen dan genezen.....?

gr.ing

Die poeprompers, ik denk iedere keer weer, dit komt nooit meer goed. Maar ik spoel ze meteen uit met heet water en dan smeer ik er afwasmiddel op (dreft). En dan krijg ik het meester er al meteen uit. Vervolgens hou ik de romper nat totdat ie in de was gaat. EN ze komen er altijd schoon uit.
Soms doe ik bij witte was wel eens een schep vanish, maar dat is wel aggressief spul, dus alleen bij hoge nood.
Succes met wassen!

Hoi,

omdat ik ook altijd bang ben voor enorme knoeipartijen met de hapjes heb ik een hele stapel oude washandjes bewaaard. Ze lagen eigenlijk al in de zak van max klaar om opgehaald te worden maar ik heb ze er toch maar weer uitgevist en gebruik ze bij elk hapje. Op die manier heb ik al heel wat vlekken weten te voorkomen. Verder heb ik een vlekken boek (ooit voor tweeeneenhalve euro gekocht bij V&D) en daar vind ik de meeste vlekken weer terug. Poepvlekken hebben we eigenlijk niet meer, hooguit in een witte hydrofielluier die we op de commode leggen bij onfrisse geuren uit de luier en die hang ik na het wassen in de zon te drogen en de vlekken bleken zo weg.

Groetjes van Marloes

Ossegalzeep heb ik voor de poeprompers. Effe insmeren, inweken, dan de wasmachine in. Als je niet gelijk een volle trommel van die kleur hebt, effe in het water in laten weken totdat het wel de wasmachine ingaat.
Je kan het in stickvorm kopen, gewoon bij de super.

Waar koop je die slabbertjes?

Hoi hoi,

Wij hebben ook zo'n 'jasslabber' gekocht (bij de Prenatal voor 2,99 euro) en die is erg fijn (ook afneembaar dus die hoef je niet heel de tijd te wassen).
Daarnaast heb ik ook altijd een keukenrol bij de hand voor het geval dat. Gelukkig eet Sven heel netjes.
En ja, die rompers, gelukkig hebben wij er niet zo'n last meer van maar voorheen legde ik ze in een sopje vanish en daarna ging die met de gewone was mee. 1 Rompertje hebben we niet kunnen redden  na een wortelpoepavontuur in de maxi cosi maar ach, dat is nog te overzien....

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan