Al die weken 'buikgriep'

Hoi,

Mijn zoontje is 2,5 en nu al 3 weken ziek van iets dat in zijn maag-darm aan de hand is. Blijvende diarree (soms 1 luier per dag, soms 5 luiers per dag met waterdunne ontlasting) en regelmatig overgeven, vooral in de nacht, maar net ook na z'n middagslaap.

We zijn al meerdere keren met hem op de kinderafdeling geweest en volgens hun zijn daar 'de ernstige' dingen uitgesloten, maar we komen er maar niet doorheen. Eind vorige week leek hij de bocht gemaakt te hebben, maar gisteren en vandaag is het weer dramatisch. We hebben dit nog nooit meegemaakt.

Het enige echte onderzoek dat is gedaan is ontlastingonderzoek. Daar kwam geen gek beeld uit, behalve twee bacteriën die de boventoon voerden, maar ook standaard aanwezig horen te zijn in de darmen, volgens kinder- en huisarts. Antibiotica willen ze daarom niet geven omdat ze denken dat we dan nog verder van huis raken. Al weet ik niet of dat echt mogelijk is. Zij houden het tot nu toe steeds op een buikgriep waar zijn hele stelsel compleet van van slag is.

We hebben net weer gebeld en als het goed is kunnen we morgen weer op het ziekenhuis komen. Ik wil eigenlijk wel graag een echo van z'n buik zien en misschien ook bloedonderzoek. De situatie voelt enorm uitzichtloos en we worden er zo moedeloos van. We zien hem ook steeds verzwakter raken.

Is er iemand die dit herkent of ooit heeft meegemaakt? Ik kan zo weinig online vinden, dat ik het hier maar even waag.
 
Toen mijn middelste 2 jaar oud was, kreeg hij een verschrikkelijke buikgriep. Overgeven en diarree een aantal keer per dag (met name het braaksel had ook een hele vreemde geur). Ik kreeg het overigens zelf ook, net als mijn man en dochter en de rest van de creche. 


waar het bij alle anderen na 1-2 dagen over was, bleef het bij hem en bij mij maar terugkomen. Steeds en dagje wat beter en bam weer ziek. Na anderhalve week was ik beter maar mn zoontje heeft het 2.5 week gehad. Vreselijk, ik dacht dat het nooit op zou houden. Ook kweek gedaan, kinderarts geweest maar kwam niks uit. 


hij is nog steeds gevoelig voor buikgriep. 


Uit je verhaal kan ik niet opmaken of het echt een griep was (andere kinderen ook ziek?). Als dat zo was, dan zou het dus iets kunnen zijn dat gewoon lang duurt (of herbesmet, of weer een nieuwe variant net als verkoudheden elkaar op kunnen volgen). Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn dus goed om wel op te volgen. Sterkte. 
 
Mijn dochter van 5 heeft het vorige week gehad anderhalve week heeft ze overgegeven en diaree gehad.
Maar vind 3 weken bij jullie wel erg lang worden.
Ik zou ook vragen voor bloedtest en buikecho weet niet of ze dat zullen doen.
Heel veel sterkte ik weet dat je ontmoedigd van raak had ik vorige week.
 
Ik weet niet of het inmiddels al over is? Maar mijn dochter kreeg een lactose intolerant na de buikgriep (tijdelijk). Dus na elke melkfles/ yogurt direct waterdunne diarree. 
Hielp meteen om een paar weken lactosevrije voeding te geven en was daarna ook over
 
Terug
Bovenaan