al drie jaar bezig...

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, lees al wel eens mee, maar wilde nu toch wat delen. Drie jaar terug ben ik gestopt met de pil, natuurlijk in de hoop snel zwanger te worden, maar ja... allebei drukke baan, veel stress, weinig tijd voor elkaar, en nu zijn we drie jaar verder. Ik voel me af en toe zo dom dat we nooit naar de dokter zijn geweest, ontkenning denk ik. Maar nu hebben we eindelijk besloten dat we naar de dokter moeten. Ik ben wel bang voor zijn reactie...

Hoi Hopeles,
Waarom zou je bang zijn voor de reactie van je arts? Niet doen hoor!! Als hij hoort dat jullie al zo lang bezig zijn, stuurt hij jullieecht wel door!
Je kunt wel alvast beginnen met een temperatuurcurve. Daar gaat een arts geheid om vragen. Elke ochtend, na het wakker worden, om de zelfde tijd even rectaal tempen en dit bijhouden. Heb je in ieder geval al een voorsprongetje gemaakt.
Heel veel succesen ga ervoor!!
XXX Yvet

Je hoeft echt NIET bang te zijn voor de reactie van de arts. Je neemt dit soort stappen pas als je er zelf aan toe bent!!! Inderdaad ga vast temperaturen elke ochtend zodat je dat al hebt gehad. Je wordt waarschijnlijk meteen doorverwezen dus dan hebben jullie snel duidelijkheid. Wellicht is het iets kleins wat snel verholpen kan worden en zijn jullie snel zwanger.
Succes!
gr.Ing

Hoi Hopeles,

Je neemt pas de stap naar de ha als jullie er samen aan toe zijn, dus je hoeft geen sry te zeggen. En ik weet zeker dat jullie meteen doorgestuurd worden naar het zh, daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik wil jullie alvast veel succes wensen in de MM en hopelijk is het niet veel bijjzonders en ben je snel zwanger.
Hier kan je alles eruit komen gooien, dat helpt echt.

Kruimel

Hoi!

Zoals al gezegd, je gaat pas hulp zoeken als je er allebei aan toe bent. Wij zijn ook 'pas' na ruim 2,5 jaar naar de huisarts gegaan met wel een vergelijkbaar verhaal. Allebei een zeer drukke en verantwoordelijke baan, hoop stress, verhuizingen en inderdaad ook wat minder tijd voor elkaar wellicht. En opeens valt je dan na 3 jaar 'pilloos' te zijn op dat je nog niet zwanger bent... De huisarts heeft  ons inderdaad meteen naar het ziekenhuis gestuurd voor onderzoeken.. en dan gaat het balletje rollen. Inmiddels blijk het 'probleem' bij mij te liggen en zijn we 2 operaties en 5 IUI's verder. Maar dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn!

Ik wens je veel succes, welkom.. al was je hier natuurlijk liever niet .

Groeten, Saartje

Dank jullie wel voor al jullie reacties, voelt best goed om hier niet alleen in te staan. Nog steeds is het voor mijn man en mij erg moeilijk om er over te praten, alsof het "probleem" er dan niet is... Wilde vandaag een afspraak maken met de dokter, zit er de hele tijd een collega (onverwacht) bij mij op kantoor. Weer een reden voor uitstel, maar morgen ga ik echt bellen (en een thermometer kopen... heb ik dus niet eens in huis, ben gelukkig weinig ziek !)

groetjes !

Hoi Hopeless...

Welkom hier!
Op dit forum zul je veel steun kunnen vinden...
we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en weten hoe we ons kunnen voelen...
Neem rustig die stap naar de dokter..Je zult zien er is echt niets engs aan...
Ze zullen jullie meteen meer kunnen zeggen en doorsturen...
en zoals de andere meiden zeggen...wie weet valt het allemaal best mee....
Heel vee sterkte en succes met jullie volgende stappen.

Liefs Linnepinnie

Nou, na jullie reacties dus meteen een afspraak gemaakt  met de huisarts, had de goede man nog nooit gezien... en een thermometer gekocht. Dat laatste was hij niet zo van onder de indruk, zo zie je maar weer, hoe meningen daarover verschillen. Hij gaf aan dat je wel heel nauwkeurig te werk moet gaan wil je daar wat aan hebben en dat het meestal meer frustatie oplevert dan succes...

In ieder geval kwamen mijn man en ik met twee potjes weer thuis, één voor sperma onderzoek, en één voor urineonderzoek en een vervolgafspraak voor een inwendig onderzoek. Met de uitslagen van de onderzoeken verwijst hij ons meteen door naar de gyneacoloog. Dus nu denk ik offficieel in de MM...

Van het weekend maar lekker oppassen op ons neefje van 2 en halve maand !!

liefs,
(een beetje minder) hopeless...

Terug
Bovenaan