al een dikke week dunne ontlasting

<p>Hallo mama's en papa's,</p><p>Onze dochter van bijna 10 maanden, heeft sinds een dikke week dunne ontlasting. Helaas trekt de luier het niet en is ze bijna iedere keer nat. Ze poept nog steeds even vaak als voorheen, ze drinkt en eet goed, is vrolijk en alert en heeft geen last van buikpijn of iets dergelijks. Het enige wat anders is qua eten, is dat ze meer thee is gaan drinken en ze krijgt nu soms (niet iedere dag) 2 a 3 eetlepels kwark of yoghurt bij het fruit. Ze krijgt speciale kinderthee zonder toevoegingen en dergelijke. Verder krijgt ze 450ml kunstvoeding, vers fruit, 2 boterhammen bij de lunch en eet ze mee met de pot (natuurlijk wel aangepast). Als tussendoortje krijgt ze meestal een soepstengel of iets van fruit.</p><p>Wel zit ze midden in een sprongetje waar ze meestal maar weinig last van heeft, maar nu lijkt het wat heftiger allemaal. Ze slaapt niet meer zo lekker als voorheen. Komt 's avonds moeilijk in slaap (valt pas met een extra klein flesje in slaap) en ze is een stuk aanhankelijker geworden, ze kan zichzelf wat minder goed vermaken. Daarnaast heeft ze wel binnen een week 2 tanden doorgekregen, maar we hebben nu niet het idee dat er nog iets door moet komen.</p><p>Iemand ervaring met dunne ontlasting doordat er tandjes doorkomen? De een zegt dat dit een fabeltje is, de ander herkent het 'probleem'. Ik ga er niet vanuit dat ze ziek is, want dan zou ze heel anders reageren. Ik bel sowieso morgen even naar de huisarts.</p>
 
Ons meisje heeft het ook gehad rond due leeftijd. Veel vervelend, erg rode billen ook. Bij ons duurde het ongeveer een week, toen werd het weer steeds normaler. Waar het aan gelegen heeft geen idee, want ook ons dochtertje oogde verder heel vrolijk.
Denk niet dat je veel hoeft te doen. Zorgen dat ze goed drinkt. Mocht het mou veel langer duren dan even huisarts bellen dnek ik.
 
Gelukkig heeft ze geen rode billetjes. ik dacht vanochtend ook dat het eindelijk beter ging. Maar net voor haar middagdutje zat ze tot halverwege haar ruggetje vol. Het rompertje was niet meer te redden. 
 
 
Wel herkenbaar bij tandjes! Onze kleine man van 14 maanden heeft dit iedere keer als er tandjes/kiezen doorkomen.. inclusief rode billen en wangen.
 
Terug
Bovenaan