al een jaar gestopt met de pil.........twee weken overtijd en een negatieve test!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Jo en ik ben 23 jaar. Woon nu drie jaar samen met mijn vriend en we zijn zes jaar bij elkaar. Een jaar geleden ben ik gestopt met de pil maar helaas werd ik maar niet zwanger....... In het begin van deze tijd  was ik hier heel erg actief op het forum daarna maar bewust afstand genomen. Wel lees ik af en toe met jullie mee.

Op dit moment ben ik al twee weken overtijd maar test steeds negatief.. de laatste was afgelopen zondag. ben het nu zat om te testen.  Wel steeds last van pijn in mijn onder rug en ik ben erg moe.....maar dat kan ook met het weer van de afgelopen tijd te maken hebben. dan slaap ik altijd slecht.

zijn er meer mensen die dit mee maken of mee hebben gemaakt???

Groetjes Jo

he wat vevelend, ben je overtijd, heb je dus hoop...
het kan zijn dat je menstruatie uitblijft door stress.
maar het kan ook zijn dat HCG hormoon bij jou niet zo sterk is, dat hadden beide zussen van mij, dat betekend nog afwachten en weer testen, of evt naar de ha gaan in je bloed zit nml dat stofje, dus ze kunnen ook bloedafnemen, kunnen ze sowieso wat andere testen doen. want na een jaar proberen "mag" je nml de arts om verder te gaan en kijken of er evt problemen zijn.
een veel voorkomend probleem is endometriose, dat houdt een zwangerschap tegen, na een curretage is het meestal opgelost, en hebben de eitjes en spremacellen vrije doorgaan, als ware.

succes ermee!

HOi Jo,

inderdaad erg vervelend zeg, kan me voorstellen dat je helemaal hoopvol bent als je ongi uitblijft, dan valt een negatieve test wel tegen! Ga inderdaad anders even naar je ha om een bloedtest te vragen, succes!

Puurgenieten,
Ik werd even getriggerd door je opmerking over endometriose. Zoals je het nu beschrijft lijkt het namelijk alsof je door een curretage endometriose weg kan halen en daardoor eitje en zaadje wel bij elkaar kunnen komen. Volgens mij haal je hier 3 dingen door elkaar. Endometriose is dat het slijmvlies wat normaal alleen in de baarmoeder zit, in heel de buikholte (dus buiten de baarmoeder) zit (heel kort gezegd dan). Een curretage doen ze als je een miskraam hebt gehad en het oude vruchtje zich niet helemaal heeft afgestoten, er zitten dan nog resten in de baarmoeder die ze verwijderen, dat noemen ze een curretage. Als het eitje geen doorgang heeft, dan kan het zijn dat de eierstrokken verstopt zitten. Een oplossing hiervoor is dat ze de eierstokken doorspuiten.
Ik vond je opmerking over endometriose hier een beetje raar overkomen. Natuurlijk is endometriose een aandoening die invloed KAN hebben op een eventuele zwangerschap, maar dit hoeft gelukkig niet zo te zijn!
Bovendien hoeft er bij Jo helemaal geen medische oorzaak te zijn waarom het niet lukt, en als dat wel is dan is er nog niet meteen sprake van endometriose.
Ik ben absoluut geen arts, wel al jaren een zeer ernstige endometriose patient. Ik krijg van mijn gyn 4 kansen om "zelf" zwanger te worden, daarna gaan we meteen over op IVF. Dus zwanger worden is voor mij absoluut nog mogelijk!

Groetjes.

HOi Jo,

inderdaad erg vervelend zeg, kan me voorstellen dat je helemaal hoopvol bent als je ongi uitblijft, dan valt een negatieve test wel tegen! Ga inderdaad anders even naar je ha om een bloedtest te vragen, succes!

Puurgenieten,
Ik werd even getriggerd door je opmerking over endometriose. Zoals je het nu beschrijft lijkt het namelijk alsof je door een curretage endometriose weg kan halen en daardoor eitje en zaadje wel bij elkaar kunnen komen. Volgens mij haal je hier 3 dingen door elkaar. Endometriose is dat het slijmvlies wat normaal alleen in de baarmoeder zit, in heel de buikholte (dus buiten de baarmoeder) zit (heel kort gezegd dan). Een curretage doen ze als je een miskraam hebt gehad en het oude vruchtje zich niet helemaal heeft afgestoten, er zitten dan nog resten in de baarmoeder die ze verwijderen, dat noemen ze een curretage. Als het eitje geen doorgang heeft, dan kan het zijn dat de eierstrokken verstopt zitten. Een oplossing hiervoor is dat ze de eierstokken doorspuiten.
Ik vond je opmerking over endometriose hier een beetje raar overkomen. Natuurlijk is endometriose een aandoening die invloed KAN hebben op een eventuele zwangerschap, maar dit hoeft gelukkig niet zo te zijn!
Bovendien hoeft er bij Jo helemaal geen medische oorzaak te zijn waarom het niet lukt, en als dat wel is dan is er nog niet meteen sprake van endometriose.
Ik ben absoluut geen arts, wel al jaren een zeer ernstige endometriose patient. Ik krijg van mijn gyn 4 kansen om "zelf" zwanger te worden, daarna gaan we meteen over op IVF. Dus zwanger worden is voor mij absoluut nog mogelijk!

Groetjes.

HOi Jo,

Puurgenieten,

Groetjes.

Terug
Bovenaan