Al een kindje hier onder narcose geweest??

Hoe werkt dat als een kindje onder algehele narcose moet?? Krijgt hij dan eerst een roesje voordat het infuus geprikt word??

Groetjes

Hoi,

Wij hebben dat bij de oudste al gehad, normaal mag mama of papa en soms een ievelingsknuffel(even navragen) mee.
Je kind krijgt soms al een drankje waar ze wat slaperig van worden!
Jij mag blijven tot je kindje slaapt, zodra ze het kapje op hebben slapen ze snel, als ze een knuffel mee hebben krijgt die ook een kapje op!
Ze zijn echt heel lief voor kindjes en het valt dan ook goed mee!
Ik weet niet meer of het infuus vooraf geprikt wordt, ik dacht het wel, mn omdat dat juist is dat ze snel kunnen handelen!
Ik zou gewoon even bellen en dat soort dingen even vragen, dan weet je waar je aan toe bent, ook met die knuffel bijv, is heel geruststellend voor een kind!
Veel succes Gr MJ

Hoi Suno,

Wat vervelend dat de MRI niet is gelukt. Jasmijn moest ook een tijd terug een MRI. Gelukkig lukte het bij haar wel. Maar ik weet nog hoe spannend ik het vond.
Jasmijn is onder narcose geweest toen ze ongeveer 8 maanden was.
Ze smeerden een uurtje van tevoren een zalfje op de handjes waardoor de handjes wat verdoofd worden om later het infuus makkelijker te kunnen prikken. Ook kreeg ze een drankje wat de aanmaak van speeksel tegen gaat zodat ze niet hoefde te slikken tijdens de operatie (weet niet meer waarom precies).
Ik mocht met haar mee de OK in en haar op schoot houden totdat ze onder narcose was. Helaas lukte het niet o het infuus te prikken waardoor ze een kapje op haar mond kreeg en zo verdoofd werd. Ik vroeg me af waarom ze niet meteen via zo'n kapje onder narcose kon gaan, maar dat was omdat het OK personeel dan ook steeds wat van dat spul zouden inademen.
Toen ze onder narcose was werd ze helemaal slap. Best een eng gevoel. Ik vond het heel ingrijpend om mee te maken, maar werd gelukkig heel goed begeleid.
Ik was blij dat ik met haar mee kon de OK in om haar gerust te stellen. Het was wel heel moeilijk om haar dan achter te laten bij wild vreemde mensen.

Weet je al wanneer hij moet? Of moeten jullie nog beslissen of jullie het uberhaupt laten doen?

Heel veel sterkte!

Liefs Trudi

hey suus

nathalia is niet onder narcose geweest, maar ik wel toen ik 2 was.
amandelen werden geknipt.

ik kreeg een kapje op mn neus en mond waar ik van in slaap viel.
kan je het hele verhaal zo vertellen, aangezien in alles nog weet (ken je t je voorstellen... was 2!!!!)
toen ik in slaap viel, was mama bij me.
toen ik wakker werd, was mama er ook weer.

toen ik 10 was, moest ik weer onder narcose (elleboog operatie, was verbrijseld)
toen kreeg ik een prikje (mocht zelf kiezen)
in mn hand. deed geen pijn en moest gaan tellen tot ik in slaap viel haha.
ook toen was mama de hele tijd bij me, en toen ik wakker werd, was mama er weer.

weet niet of je er veel aan hebt, aan dit verhaal,
maar is weer eens wat anders, dan t van de moeder kant te horen zeg maar.

hopelijk hoeft luca niet onder narcose, en was deze mri goed genoeg om een uitslag te kunnen geven!

sterkte!

liefs, do

Hey meiden.

Ik ben zelf ook al meerdere malen onder narcose geweest, dus ik weet hoe het bij volwassenen gaat. Maar doen ze bij kindjes eerst een roesje voordat ze het infuusje in de hand zetten?? Maar ik begreep van trudi dat hij waarschijnlijk een zalfje op zijn hand krijgt. Hij krijgt geen drankje, want hij is pas 5 maanden.

Ik krijg nog alle informatie, maar ik maak me nu wel een beetje druk..

Groet

hoihoi

karlijn is een 4 weken geleden nog onder narcose geweest
ik moest mee de ok in en haar vasthouden tot ze siep
zij kreeg eerst een kapje waardoor ze in slaap viel en pas toen het infuusje
ze vond t kapje wel erg eng en moest erg huilen ( en ik dus ook ) maar al met al viel t erg mee
veel succes met lica!

liefs maurilla

Oh dat weet ik niet Trudi. Zal best kunnen als het met een spuitje word gedaan. Ik hoop dat hij eerst een roesje krijgt en dan het infuus... Ik hoor het vanzelf wel. Vind het allemaal wel eng.

Terug
Bovenaan