Al een paar dagen koorts

Hoi allemaal,
Onze zoon van bijna 1 heeft al vanaf zondagavond verhoging van rond de 38.8. Arm mannetje gloeit helemaal, huilt veel en valt alleen op onze borst in slaap. Ik vermoedde eerst tandjes maar duurt dat altijd zo lang? Vanochtend was zijn temperatuur zelfs 39.6! Hij hoest niet, snottert niet, het is echt alleen de koorts...iemand tips? We gebruiken zetpillen maar dat werkt niet zo goed.

Onze dochter van 14 maanden had dit vorige week ook. Uiteindelijk kreeg ze na een paar dagen hoge koorts overal uitslag. Daarna was het weg. 

Ik lette goed op de plasluiers en of ze voldoende dronk (ze wilde ook bijna niet eten) en wij gaven idd zetpilleb. Elke 6 uur 1. Als hij echt pijn heeft, heeft hij misschien oorontsteking? Ik zou de huisarts er dan even naar laten kijken.

Waterijsje voor t vocht, en miss n koude smoothie voor voedingsstoffen? Dochter had hier eens 5 dagen koorts, superzielig. Gelukkig n uitzondering.. beterschap!

Ja hier ook vorige week een aantal dagen. kleine kinderen hebben regelmatig zo'n 40 graden koorts. Heel sneu is dat, maar hoort erbij. Als het over de 40 graden gaat of langer dan 5 dagen aanhoudt moet je de huisarts even bellen.
Niet te warm aankleden, veel laten drinken want ze moeten wel genoeg vocht binnenkrijgen (ijsjes, thee, sap.. Wat er maar in gaat) en lekker veel knuffelen. Eten aanbieden maar is geen noodzaak. 

Onze dochter had dit vorige week ook. Plotseling hoge koorts (39.5) ze had wel goede plas luiers en was erg vrolijk. Ze kreeg toen ook weer een tandje erbij. Na een paar dagen verdween de korte en kreeg ze uitslag op buik en rug

Hier ook gehad bij mijn dochter. Zetpillen werkte bij haar vrijwel nooit bij koorts, op aanraden van de huisarts ben ik toen nurofen voor kinderen gaan gebruiken. Dat mag je al vanaf 3 maanden gebruiken, en dat werkte hier juist heel goed. Knapte ze echt van op, iets wat bij een zetpil echt niet gebeurde. 

Terug
Bovenaan