al een week niet meer eten

hoi hoi

mijn zoontje van bijna 10 maanden eet zijn avond eten niet meer, wat ik ook voor hem maak. dit is nu al ruim een week aan de gang.
nou is mijn vraag moet ik hem dan een boterham geven, als hij niet eet! ipv het warme eten. en mag hij dan wel een toetje, want ja hij heeft zijn eten niet op.

als ik hem dan niets geef, geen brood en geen toetje, vind ik het zo zielig voor hem. helemaal geen eten.

en is dit niet slecht voor hem dat niet eten? hij eet zijn andere eten wel.


groetjes bianca
 
Hoi

Ik heb er zelf geen ervaring mee nog, maar het klinkt voor mij gewoon als een periode dat hij zijn eigen willetje ontdekt en een beetje aan het proberen is. Ik zou er niet een te groot gevecht van maken als ik jou was. Inderdaad evt iets anders geven. Als hij de rest van de dag wel eet, dan zou ik proberen om alle voedingsstoffen (dus voldoende vitaminen e.d.) in die voedingen te krijgen dan mist hij niets.

Succes
Caroline
 
hoi,

het is idd een periode hoor ze gaan vanzelf weer eten.
Hier is het ook 1x in de zoveel tijd weer raak en eet ze dagen of soms langer niet.

Ik bied het haar aan eet ze wat prima zo niet gaat haar bord gewoon weg zodra wij klaar zijn met eten.
We geven haar geen brood of pap. Omdat ik wil dat ze gewoon eet wat wij eten en dat is warm eten en geen brood.
Ze krijgt na het eten ongeacht of ze wel of niet gegeten heeft een toetje omdat ik vind dat het toetje geen beloning hoort/hoeft te zijn maar gewoon een ritiueel wat bij het eten hoort.
Maar hier zijn de meningen over verdeeld denk ik.

Misschien kan je eens kijken of hij het wel eet als hij het zelf mag doen. Dus gewoon stukken aardappel groente en vlees op zijn bordje doen en dan laten kliederen en eten met de handen of vork misschien dat dat wat is.

groetjes
 
Terug
Bovenaan