al eerder onderwerp geplaatst, maar toch ff oficieel voorstellen......

Lieve allemaal,

Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Inmiddels mag ik me ook echt bij jullie toevoegen. nu 6 weken en ?dgn. weet dit niet precies.

Aan deze zwangerschap zit wel een voorgeschiedenis. hier even mijn verhaal, sorry als hij wat lang is.

in december 2005 zijn wij gestopt met de pil, maar het lukte niet om zwanger te raken. februari 2007 voor het eerst naar de gyn. Hier bleek vrij snel dat ik geen eisprong had, waardoor zwanger worden ook niet lukt.

Nadat ik hormonen (clomid) heb geslikt hadden juni 2007 de eerste positieve test! wat waren we blij, maar helaas een week later bloedverlies, stolsels en was het alweer over. Maar ondanks dat waren we toch blij dat we zwanger konden worden.

9 oktober 2007 overtijd dus weer testen en ja hoor weer positief en zo zwanger als het maar kon! met 6.5 wk al een echo en een prachtig kloppend hartje, daarna met 8.5wk bij de gyn een echo en ook dit prachtig! december wat bloedverlies nadat ik erg druk was geweest als zwarte piet, maar gelukkig bij controle VK bleek hartje te kloppen en goed te groeien. 8 januari 2008 weer controle bij de VK, hartje zoeken.........stil, nog eens zoeken......stil. meteen de hoofdVK geroepen, zij een echo gemaakt en bleek ons kindje te zijn overleden. we waren bijna 18 weken zwanger. de volgende ochtend is ons meisje *Angel geboren.

Omdat ik een afwijking aan mijn aortaklep heb was ik onder controle van een cardioloog. daar gingen we 2 weken later weer heen en die vertelde ons botweg: er zit geen zwangerschap meer in, want je klep is te ver achteruit gegaan! daar zit je dan, vol ongeloof, net je kindje kwijt en nu helemaal niks meer! nogmaals een week later een gesprek gehad. volgens hem was een operatie niet aan de orde, want de achteruitgang was niet groot genoeg. wel stuurde hij ons door naar UMC Utrecht voor een second opinion.

Hier aangekomen   was de conclusie al snel: klep achteruit+kinderwens= opereren. inmiddels 31 oktober jl. geopereerd en de aortaklep is vervangen door een biologische klep. Doordat we voor een biologische klep kozen, hoefde ik vanaf 31-1-09 geen bloedverdunning meer te slikken en mocht ik vanaf januari proberen zwanger te worden.

2008 was geen geweldig jaar voor ons, daarom besloten we kerst en nieuwjaar in Rome door te brengen. heel symbolisch heb ik 31-12-08 mijn laatste pil ingenomen en de rest achtergelaten in Rome. ook weer naar de gyn om te kijken of ik nu wel een eisprong heb van mezelf.

1x bloed laten prikken en ja hoor er was een duidelijke eisprong, maarja geen menstruatie! dus getest en het resultaat is inmiddels bekend! natuurlijk zijn we hier erg blij mee, maar we zijn ook wel angstig.

Ik hoop hier mijn zwangerschapservaringen met jullie te delen en natuurlijk ook voor jullie klaar te staan! daarnaas hoop ik dat we allemaal een mooie zwangerschap zullen hebben en we over een maand of 8 echt mogen genieten van een kleine bengel!

Liefs
Sylvia mama van *Angel en ?????

Jeetje, Sylvia, wat een verhaal zeg!

Wat goed dat jullie toch een second opinion hebben gehad van de cardioloog, waardoor je nu, na een lange weg toch weer zwanger mag zijn!

Wat een spannende zwangerschap zul je ook hebben. Iedereen heeft hier geloof ik wel last van onzekerheid, maar voor jullie is dat denk ik wel extra.

Heb je deze keer ook al vroeg een echo?

Ik wil je in ieder geval een hele mooie zwangerschap toewensen en laten we hopen dat we allemaal in november een gezond kindje in onze armen kunnen houden.

groetjes mama van Nienke

Hoi Sylvia,

Wat fijn dat je na zo'n lange weg nu toch (weer) zwanger mag zijn!
Ik hoop echt van harte voor jullie, dat deze zwangerschap goed mag gaan en dat jullie straks een lief klein wondertje mogen vasthouden!

Weten ze ook een oorzaak dat jullie meisje met 18 weken is overleden? Of is dat het toeval geweest?
Sterkte met alles!

Groetje, Anita

Terug
Bovenaan