Al geregeld?

Hallo allemaal,
Ik was benieuwd wie van jullie de kinderopvang en kraamzorg al heeft geregeld!
Voor welke vorm van kinderopvang kiezen jullie en waarom?
Zelf heb ik ons kindje aangemeld bij de gastouderopvang. Dit had al mijn voorkeur, maar we hebben ook uitgezocht dat het goedkoper is dan bij de creche, het scheelt ons bijna E100,- per maand!

Groetjes, Karin

mijn kindje gaat straks naar het kinderdagverblijf waar ik zelf ook werk, wel een andere groep. heb nog geen plek maar het is natuurlijk pas voor februari, dus we zien wel tegen die tijd. kraamzorg ook al geregeld bij careijn, gr Debbie

Wat een leuk onderwerp!!

kraamzorg heb ik inderdaad al geregeld. met 6 weken al bij kraambureau aangemeld (ivm drukte) en van de week menzis gebeld.

Mijn man is altijd op maandag vrij, dus dat wordt zijn papa-dag. 1 dag gaat het naar één van de oma's en 1 of 2 dagen daar zijn we nog niet helemaal uit naar het kinderdagverblijf. ik wilde eerst ook een gastouder, maar vind het toch leuker als er een dag is voor papa, oma en omgang met andere kindjes. uiteraard ben ik de andere dagen zelf thuis.

Groetjes Sylvia
12wk1dg

Hallo,

Mijn kindje gaat straks ook naar het kinderdagverblijf, net als mijn andere twee. Die gaan nu 3 dagen per week, maar ik wil eigenlijk een dag minder werken en dan hoeven ze maar 2. Ik vind de crèche ook echt een verrijking voor de kinderen. Vantevoren had ik dat nooit zo gedacht. Ze vinden het allebei duidelijk ook leuk om te gaan.
Verder hebben we nu 1 mama-dag en 1 papa-dag, maar hopelijk worden dat weer 2 mama-dagen en 1 papa-dag. De dagen op de crèche zijn toch intensief en kunnen ze verder wat meer bijtrekken.

Verder heb ik de kraamzorg al geregeld in de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was (4 weken en een beetje). Je kan het maar gedaan hebben! Net als moeders voor moeders, een afspraak met de vk en een echo. Opgeven voor de crèche moet ik nog even wachten, dat mag pas met 13 weken zwangerschap. Ik doe wel alsof het eerder is uitgerekend, maar te veel kan ik daar ook niet mee sjoemelen, omdat de andere 2 over tijd waren.

Groetjes,
Tamar

Terug
Bovenaan