al helemaal moeder?

Hoi

ik vroeg me af in hoeverre jullie je al moeder voelen.

Ik ben al moeder van een dochter van 20 maand. Ik had bij haar echt
tijd nodig om te wennen. Ze was dan ook 5 weken te vroeg en dat heeft
vast meegespeeld. Nu voelde ik me vanaf het eertse moment al moeder. Ik
hield ook direkt van haar. Hoe hebben jullie dit ervaren of hoe ervaren
jullie dit?

soms als de kleine blijft huilen denk ik wel eens wat doe ik verkeerd?? ben ik wel een goede moeder??
maar ik moet je zeggen dat ik me verder helemaal moeder voel. van af het moment dat Jr geboren werdt. echt wel. je kan spontaan van zo iets kleins gaan houden. Jr is 5 weken te vroeg geboren. maar dat maakt verder echt niets uit. hou ontzettend veel van hem.

soms als de kleine blijft huilen denk ik wel eens wat doe ik verkeerd?? ben ik wel een goede moeder??
maar ik moet je zeggen dat ik me verder helemaal moeder voel. van af het moment dat Jr geboren werdt. echt wel. je kan spontaan van zo iets kleins gaan houden. Jr is 5 weken te vroeg geboren. maar dat maakt verder echt niets uit. hou ontzettend veel van hem.

Moet zeggen dat ik best wel even moet wennen hoor. Ik vind het wel verbazingwekkend hoe je van af het eerste moment echt van zo'n kleintje houdt, maar aan het echte moederschap moet ik nog een beetje wennen.
Heb soms ook al heel erg zin om dingen voor mezelf te gaan ondernemen, maar dat is nog wel een beetje lastig vanwege de borstvoeding.
Ben wel begonnen met kolven zodat het straks wel kan.

Wat ik ook opvallend vind is dat ik veel beschermender ben dan dat ik van te voren had verwacht. Ik dacht dat ik hem heel makkelijk bij anderen zou neerleggen en makkelijker zou zijn met oppassen en zo...maar ik merk dat ik hem toch wel graag dicht bij me in de buurt hou....hahaha....toch een moederinstinct.

Maar goed...hij is ook pas 3 en een halve week dus dat is allemaal niet zo gek....wil misschien te veel en te snel!

Moet ook wel zeggen dat het met de dag beter gaat en leuker wordt....!

hoi..

na me bevalling had ik meteen het idee dat ook mijn moedergevoel was geboren.
voelde me op en top MAMA..
maar op het momnet dat de kraamhulp weg ging dacht ik OJEE..
hoe moet dit en dat.doe ik dit goed.en idd als ze huilde..
maar nu lijkt het alsof ik nooit anders ben geweest dan een moeder.!
tuurlijk zijn er dingen die je niet weet of af moet tasten maar het gaat goed.!!!

kus tanja
mama van Nika
06-08-06

Ik zal even wat vertellen.

Ik voel me soms op en top moeder en soms totaal niet. Als Patrick te lang huilt krijg ik het gevoel dat ik wat verkeerd doe. ben soms onzeker over de dingen die ik doe.
Maar aan de andere kant sommige dingen gaan ook vanzelf. zoals het wakker worden in de nacht voor een voeding. Het in badje doen,luier verschonen,flesje geven ed.

Dat beschermende gevoel ken ik. We reden eergisteren naar mijn ouders en kwamen bij een rotonde. Wij zaten al op die rotonde en toen kwam er een aan die de rotonde bijna opknalde tegen ons aan. (echt er zat maar 30 cm tussen of hij zat in de deur) op dat moment dat ik het zag schoten mijn armen naar voren om patrick te beschermen. Heel stom totaal onbewust. Een reflex zeg maar.

Als ik Patrick in mijn armen heb dan straal ik van geluk, het voelt alsof hij er al een hele tijd is. maar hij is er pas 3,5 week maar het voelt al heel vertrouwd. Ik hou heel veel van hem, een heel goed gevoel.

Uiteindelijk gaat het met het onzekere steeds iets beter. straks als we wat verder zijn dan verdwijnt dat vanzelf dat weet ik zeker.
Kortom ik geniet!
groetjes sacha

Terug
Bovenaan