Al iemand meegemaakt bij echo 2e vruchtzak leeg?

Heb net de 12 weken echo gehad, en ons ukkie was mooi in beeld. Naast de vruchtzak zat nog een vruchtzak maar deze was leeg.
Toch een raar idee dat het een tweeling had kunnen zijn,,,,
ben benieuwd of iemand anders dit al heeft meegemaakt en hoe zich dat verder heeft ontwikkeld?
Groetjes Bowi
 
Ja dat heb ik ook ongeveer meegemaakt! Met m'n vorige zw schap. Ik was al voor n vroege echo geweest en toen was er 1 goed kloppend hartje te zien en daarnaast nog iets wat ook n kindje zou kunnen zijn. Maar alles nog erg vaag in beeld. Was denk met 7 weken. De dokter zei toen: het kan best dat ik volgende x 2 kloppende hartjes zie.
Wij verder gewoon maar afgewacht tot ik n avond in bed lag en er erg veel bloed en klodders uit me stroomden. Ik snel rennen naar de wc T was echt veel en ik dacht dat ik nu toch echt niet meer zwanger zou zijn.
De volgende octemd gelijk naar de dok en hij maakte een echo....en gewoon een prima kindje met een kloppend hartje. Ik kon het haast niet geloven. Nu is t een erg pittige meid van 18 maanden.
Misschien dat jij ook nog wat bloed zou kunnen gaan verliezen? Of t lichaam neemt de dooierzak weer op.
De dokter zei dat het wel vaker voorkomt.

 
Ik had bij mijn eerste echo wel een vruchtzakje ook in beeld naast mn kleine.
Bij mij is er verder alleen niets gezegd over dat dat een 2e kindje had kunnen zijn, de echoscopiste vertelde mij alleen dat ze dat vaker zagen bij vroege echo's (ik was toen 9 weken zwanger).
Ik was allang blij dat het hartje klopte :)

Ik heb overigens geen bloed verloren en ben inmiddels 26 weken zwanger.

Liefs
 
Ik heb dat nooit gehad, maar na de bevalling van mijn eerste bekeek de verloskundige de placenta en zei dat ze iets zag wat je ook vaak ziet bij tweelingen. Geen idee wat, ik was er ook niet echt mee bezig, net moeder geworden enzo : )

Maar misschien dat het dus wel vaker voorkomt dat een zwangerschap als tweeling begint zeg maar.
 
1 op de 8 zangerschappen begint als tweeling. Ik heb het gehad dat ze met de 7 weken een echo maakte en twijfelde of het er 1 of 2 waren. In eerste instantie zei ze twee. Het is er 1 geworden. Vaak wordt het zelf weer afgebroken. Ik ben er zelf ook 1 van een "afgebroken" tweeling. Mijn moeder dacht dat ze een miskraam had gehad maar dat was mijn "andere" gedeelte van de tweeling dus.
 
hallo allemaal
ik lees nu zo een beetje mee en ik ben nu zelf 16 weekjes zwanger van ons 2 kindje met de 1 echo met 7 weeken leek alles goed te zijn een week laater verloor ik heel veel bloed ik liep leeg ik dacht ook nou is het gebuurt gelijk naar het ziekenhuis gegaan maar nee gelukig er was nog een mooi kloppent hartje te zien maar ook wij zagen een zoort van 2 vrucht zakje naast de kleine zitten maar de arts zij dat het een hematoom was en dat kan van alles zijn geweest uuumm ja duidelijk dacht ik heb daarna nog een echo gehad om dat ik nog steeds bloed verloor en wat bleek nou het zat er nogsteeds die groote vlek de verloskundige zij tegen mij volgens mij is het wel een vruchtje geweest wat nu uit gegroeit is ales een hematoom een bloeding in de baarmoeder zo moedje het zien ze zecht de bloeding moed nu wel minder gaan worden en stoppen maar ik bloed nu nogsteeds pff om gek van te worden en vanaf 8 weeken tot de 16 week geen dach bloed vrij geweest. maar wat ik hier me wil zeggen is hou het wel in de gaaten en zo dra je bloed verliest schrik niet ik weet het is heel moeilijk maar het kan ook net zo als ik een hematoom zijn waar dus het bloed vandaan komt vraag het gewoon even aan de verloskundige of gyn en wie weet kan die je dr wel meer over zegen

liefs van mandy
 
hoi, ik heb het ook gehad kreeg met 8 weken een echo, was heel misselijk en zo vreselijk moe en inderdaad 2e vruchtzakje was leeg. dus een tweeling. Rare gedachte. Had geen bloedingen gehad wel heel erge buikkramp
 
Terug
Bovenaan