Al in kerstsferen?

Hier staat de kerstboom al. Heb gisteren nog even wat leuke dingetjes bij de action gekocht en het huis is nu weer helemaal in gezellige kerstsfeer. Overmorgen heb ik vroege dienst, en 's avonds een etentje met collega's. Omdat er te weinig tijd is om naar huis te gaan en weer terug naar Den Haag (leve de A44...) ga ik lekker shoppen. Ik heb voor eerste kerstdag een leuk paars jurkje, maar nu wil ik voor tweede kerstdag nog een leuk zwart jurkje en panty.

Ik heb er zin an.....

Neeee.....ben nog aan het afkicken van de Sint!!! Voorlopig nog geen kerst in huis. Ben allang blij dat de kids weer een beetje in hun normale doen raken! Ze waren helemaal "op de hobbel".
Nu heb ik zelf ook niet zoveel met kerst hoor, maar een kerstboom en wat versieringen vind ik wel erg gezellig!

Bij mij staat de boom ook al. Mijn zoon van 3 moest afkicken van de Sint en Piet. Hij vond het nogal eng dat iemand zonder sleutel bij ons in hjuis kom komen. Voor afleiding heb ik gisteren met hem de boom opgetuigd. Alle ballen hangen onderin aan een kant. Echt heel schattig.

Omdat wij een andere keuken hebben gekregen en deze nog niet helemaal af is, hier nog geen kerstsferen :-(!!
Maar ik denk dat ik zondag ga beginnen. Lekker kerstmuziekje aan, de spullen van de zolder... ik kan daar zo van genieten. Kan niet wachten om dat soort dingen straks als gezin te doen!! Haha lekker sentimenteel...

De eerste versiering komt nu p gang. Vriendlief is naar de winkel geweest en heeft wat spul meegenomen. Een lichtslang die nu om de balkonrand gaat en een lichtslang in de vorm van een rendier.....jakkes... Gelukkig maar een kleintje en hij komt buiten dus ik hoef er niet tegenaan te kijken. Haha! Morgen gaan we een uitstapjer maken vanuit de personeelsvereniging van mijn werk waarbij we gratis een kerstboom uit het veld mogen graven. Nou ja, WE, hij dan! Dus geen kunstboom dit jaar, maar nog eens een echte! Alleen morgen geen tij om m op te tuigen. Maar ik heb vakantie tot 31 dec dus dat gaat wel lukken!

Vandaag de laatste touch gelegd, We hadden ons huis al verlicht. Trappetje en lichtjes aan het balkon enzo. Nu moet je niet denken wta een rare lui, maar hier in noord Zweden maakt het de donker dagen tot echt een stuk dragelijker ;).Vandaag de boom weer tevoorschijn gehaald in elkaar gezet en gezellig met zijn viertjes versierd. Stalletje eronder. Rendiertjes, kaboutertjes, kerststerren en een paar hyacinten... Ons huisje is er helemaal klaar voor en ik heb voor het eerst in 15 jaar weer eens zin in kerst. (Komt voornamelijk omdat we het gewoon lekker met zijn viertjes gaan vieren zonder familie erbij HEEERLIJK!!!!)

Vanaag hebben we de kerstboom gehaald. Wat leek ie klein in het veld en wat is ie groot hier!!! Een heeeeeeeeeeele mooie, grote, echte boom! Na jaren een kunstboom is het toch weeer eens leuk. En het ruikt zo lekker....!!! Morgen de kerstspullen uit de kelder halen en naar boven slepen en dan, versieren maar!!!! Ik ben sinds vandaag helemaal in the mood!!!

Terug
Bovenaan