al lange tijd hoesten - wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Hallo,
een vraagje, ons zoontje heeft al sinds dat ie een paar weken oud is last van zijn keeltje - hij hoest heel veel. In het begin deed hij dat eigenlijk alleen als hij huilt maar hoe ouder hij wordt hoe vaker het lijkt voor te komen. Het is niet zo maar een kuchje maar echt een flinke hoest - als mensen het horen schrikken ze er vaak van, jeetje is dat wel goed krijgen we vaak als reactie. Natuurlijk zijn we hiermee uitgebreid bij het cb en bij de huisarts geweest en zelfs bij de kinderarts in het ziekenhuis. De conclusie luidde steeds - we horen aan zijn longetjes verder niets - dus het is wel goed en hij moet er maar overheen groeien - waarschijnlijk nog niet   volgroeid kraakbeen van het strottehoofd zei de kinderarts. Maar intussen is Ramon bijna 7 maanden en het is nog steeds niet over. Mijn vraag aan julie - herkent iemand dit? En zo ja, hoe ga je er mee om? is je kindje er inderdaad overheen gegroeid? Maar daarnaast ook de vraag - wie heeft er ervaring met diverse hoestmiddeltjes die te koop zijn (oa van tussikind), wij proberen het nu sinds (heel) kort maar het lijkt nog helemaal niks te helpen. Kortom, we maken ons toch wel zorgen hierover en hopen dat iemand wat (ervarings)informatie heeft voor ons. Groetjes,
Pauline

Hio pauline,

Nee, sorry, ik herken je verhaal niet. Maar ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Misschien kan je met hem naar een andere arts of kinderarts voor een second opinion?

In ieder geval staat je vraag nu weer even boven, dus misschien kan iemand anders je helpen. succes!

Uit de verhalen van mijn ouders begrip ik dat ik zelf een hoestend  kindje was en ik ben daar wel overheel gegroeid (heeft wel jaaaaren geduurd). Maar als ouder wil je natuurlijk liever iets doen, dan afwachten.  Lastig hoor.

2nd opinion of naar de artsen blijven gaan kan vast geen kwaad.

dank julie wel voor de reacties - bij deze het berichtje weer bovenaan omdat ik hoop dat er toch nog mensen zijn die hierin iets herkennen en er wat over willen zeggen. Daarnaast toch nog een vraagje - heeft er iemand ervaring met hoestdrankjes bisolvon of tussikin bij hoesten van je kindje? Groetjes,
Pauline

Hoi Pauline

Ik herken het wel hoor, Olivier heeft ook altijd al veel gehoest hij is nu 6 maanden. Ook flink in de weer geweest met bissolvon etc. De longetjes zijn schoon volgens cb arts en huisarts maar ze heeft nu otch een puffertje gegeven voor in ieder geval twee weken om te kijken of dat helpt, het is een soort ventolin en je geeft het aan je kindje met een soort voorzetmasker waardoor ze het medicijn in kunnen ademen . Het is een medicijn   wat ook aan astma en bronchitus patienten wordt gegeven en het zorgt er eigenlijk gewoon voor dat de luchtwegen worden verwijd waardoor je makkelijker kunt ademen. We gebruiken het nu een paar dagen en de hoest wordt er echt losser van. Ik weet niet of het toeval is maar hij is nu ook neusverkouden alsof alles los komt.
Wellicht is dit een idee maar ik zag in je berichtje dat je ook al naar de HA en cb arts bent geweest , misschien zijn zij er wat huiverig voor om dit te geven. Mijn oudste zoontje heeft het ook een paar weken gehad toen hij een maand of 8 was en ook toen hielp het echt.

Succes

Gr Kim

Hallo Pauline,

Ik zou geen middelen inzetten om het hoesten te verminderen.
De middelen bestrijden namelijk vaak een oorzaak die bij jouw kind niet speelt.

Mocht je wel een middel willen, vraag hier dan om bij de huisarts/kinderarts.

Ik herken het ook. Thijs was al een aantal weken aan het hoesten en het werd idd steeds erger. Ik ben toen naar de huisarts geweest en die heeft hem helemaal nagekenen. Longetjes, neusje etc. Hij kon niets vinden. We zijn de volgende dag op vakantie naar Oostenrijk gegaan voor twee weken. Na vier dagen werd het zo erg met het hoesten dat we in Oostenrijk naar de dokter zijn geweest. In ons beste Duits uitgelegd wat er aan de hand was. Hij heeft toen goed naar de keel van Thijs gekeken (heel zielig, ging er met een ding zo ver in dat hij moest kokhalzen). Hij zag dat Thijs blaasjes in zijn keel had. Hij noemde het keelontsteking. We hebben toen hoestdruppels, neusdruppels en anti biotica gekregen. Eerst getwijfeld of we dat wel allemaal moesten geven. De dokter in NL gebeld en die vertelde dat we het idd wel kunnen proberen. Na een kuur van zes dagen is hij er helemaal van af.
Het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes ermee.

Groetjes Marijke

Terug
Bovenaan