al meer dan een jaar bezig en totaal in een dip!!!

Hallo meiden,

Wij zijn al meer dan een jaar bezig voor een tweede kindje. Ons zoontje is nu 2 jaar en 9 maanden oud en we zouden zo graag een tweede willen! Omdat de eerste al niet zo makkelijk ging (2 miskramen en 1 1/2 jaar daarna pas weer zwanger) zijn we in oktober 2010 al doorgestuurd naar de gynecoloog. Conclusie: geen eisprong. Direct begonnen met Clomid en allerlei onderzoeken waaruit bleek dat er daarnaast niets mis was. Hardstikke fijn natuurlijk, maar de gynecoloog heeft nu aangegeven (in maart) dat we het maar een jaar moeten proberen met Clomid en als het dan niet lukt, maar weer terug komen. Nu wil het tot op heden niet lukken en nu heb ik mijn dieptepunt wel bereikt! Mijn NOD is 11/12 mei en ik voel nu alweer de krampen opkomen, dus dat beloofd niet veel goeds! Om mij heen zie ik allemaal zwangere of pas bevallen vrouwen en moet ik deze maand een aantal keer op kraamvisite en dat doen zo'n pijn!!!!! Wie voelt zich ook met een kluitje in het riet gestuurd en kan de teleurstelling ook niet meer handelen???? Ik voel me zo alleen in mijn gevoel tussen al die zwangere en pas bevallen vrouwen!!!!
Liefs A

Hoihoi,

Ik snap je situatie helemaal. Natuurlijk wil je niet nog een jaar zelf proberen!

Maar bedenk wel dat je met een eisprong dus 'normale' kansen hebt en iedereen (uitzonderingen daar gelaten...) een jaar moet proberen voor ze naar de gyn kunnen. Zeker als er bij jullie niets anders is gevonden en je al een kindje hebt, kan ik eigenlijk de reactie van de gyn wel begrijpen.

Jou reactie kan ik ook goed begrijpen. Je bent al een tijd bezig zonder resultaat, mag het dan eindelijk wat sneller gaan?!?! Bedenk wel dat een behandeling ook een grote impact heeft op je lijf, leven en emoties.

Als je na een paar maanden weer in een grote dip zit, kun je altijd de gyn bellen om te kijken of er versneld kan worden toch? Als je uitlegt dat dit wachten ook een grote impact op jou (jullie) heeft, kun je misschien idd wel wat versnellen.

Verder begrijp ik je helemaal wat betreft kraamvisites en zwangeren om je heen! Zit zelf ook in zo'n 'heerlijke' periode. Pfff.... kan me er niet eens toe zetten om een vriendin te bellen om haar kleine aanwinst te komen bekijken... niet nu in mijn ongi iig!

Heel veel sterkte meid!

Liefs Daisy

Tsja, tegenstrijdige reacties......
Het uitblijven van een tweede zwangerschap/kinderwens moeten we niet onderschatten. Tuurlijk ben je blij met wat je hebt (en vergeet dit nooit) maar het gemis voor een tweede kindje kan soms net zo groot zijn (vooral naarmate het langer duurt.
Ik heb mijzelf altijd voor ogen gehouden dat we in onze handjes mochten klappen met ons meisje maar een klein half jaartje geleden heb ik ook een behoorlijke klap gekregen en daar ben ik nu een beetje uit aan het komen..... Wij zijn na dik twee jaar verder nu in "prille"verwachting.

Probeer te blijven genieten van je kleine mannetje want de tijd gaat zo snel en het is allemaal zo bijzonder!
Ik ben nu heel blij dat ik dit volop van mijn dochtertje heb kunnen doen.

Kop op!

Terug
Bovenaan