Al naar de gyn of niet?

Hallo dames,

Zal mij eerst even voorstellen.
Ben 24 jaar en heb al 1 dochtertje van een vorige relatie,zij was toen niet gepland want wij waren helemaal nog niet lang samen en ze is doorheen de pil gekomen.
Hij heeft mij dan laten zitten.

Stond er helemaal alleen voor en heb geen moment aan abortus gedacht,wist dat het zwaar ging worden maar had er alles voor over om het toch te laten lukken.

Ondertussen is het een flinke meid van 20 maanden en heb ik al een hele tijd een nieuwe vriend.

Hij is 28 dus ietsje ouder als mij en had eigenlijk al redelijk vroeg een kinderwens maar ja was alleen dus dat ging moeilijk he :)

Wij hebben dan besloten om samen voor een tweede kindje te gaan,was voor mij ook helemaal nieuw.

Ben dan gestopt met de pil en ja dan kon het beginnen.

Ondertussen zit ik in ronde 8.

Heb mij er in begin zo druk om gemaakt,gewoon ja je denkt als het bij de eerste doorheen de pil komt dan zal het voor de tweede ook wel snel lukken.

Moet wel zeggen,ondertussen ben ik er niet echt meer mee bezig,heb zoiets van we wachten wel af,ooit komt het wel.

Mijn vriend daarentegen maakt zich echt zorgen,hij denkt dat het aan hem ligt en dat hij mss minder vruchtbaar is.

Heb hem al gezegd dat er zoveel koppels zijn die veel langer moeten proberen en dat je toch 1 jaar mag nemen om zwanger te geraken.

Maar ik weet dat hij zich er zo slecht door voelt,elke keer is hij zo teleurgesteld en zit hij toch wel een beetje in de put.
Onlangs zij hij,bestel eens zo'n vruchtbaarheidstest voor mannen op internet.
Wou dit niet doen omdat ik het nog veel te vroeg vind.

Wat vinden jullie,zouden we al eens naar de gyn gaan of nog niet.

En als je dan naar de gyn gaat wat gebeurd er dan allemaal,hoe gaat het in zijn werk?

Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen zijn,mijn verhaal is hier nog niets als ik jullie verhalen soms lees,doet me echt iets,vind het dan zo verschrikkelijk erg en begrijp niet wat de natuur ons soms aandoet.
Dus ik wil jullie allemaal veel succes wensen met het zwanger worden!!

Liefs orchi

Poeh, moeilijke vraag! Ik snap jullie onzekerheid. En ik snap ook dat je partner denkt dat  het aan hem ligt, terwijl dat misschien helemaal niet redelijk is!
Want: vrienden van ons waren bij de eerste GELIJK in ronde 1 zwanger, na het gebruik van de pil! Ze dachten supervruchtbaar te zijn. Toen ze voor een tweede gingen hebben ze er 14 maanden over gedaan en ze begonnen ernstig te twijfelen! Dus zelfde man, zelfde vrouw, eerste kindje in ronde 1 en de tweede liet maar op zich wachten, maar........ is uiteindelijk wel gekomen zonder ingrijpen/hulp! Ze hadden gewoon geduld en vertrouwen, ook al vonden ze het soms heel heel moeilijk en waren vaak bang dat er nooit meer een tweede zou komen.
Dus dat je bij je eerste door de pil heen zwanger bent geraakt zegt dus niets over het feit dat je heel vruchtbaar bent en dat de tweede op zich laat wachten zegt ook niets over de vruchtbaarheid van je partner!
Ik zou tot 12 maanden afwachten en dan naar de huisarts gaan, er staat nl jaar voor op jullie leeftijd! maar als je partner er helemaal gespannen van wordt, kun je altijd naar de HA gaan, misschien heeft hij tips!
Al  ovulatietesten geprobeerd? of temperaturen? Tip; ga direct nadat je denkt dat je ongie enigzinds over is (of nog net niet) om de twee dagen vrijen tot je zeker weet dat je je ei hebt gehad! Dan maak je de meeste kans, en die kans is klein zo'n 20% per keer! dus dat het nog niet gelukt is, kan ook gewoon dikke pech zijn!

Ik hoop dat ik je snel mag feliciteren!!! Laat je het weten? Succes er maar mee!

Hoi orchi,

Ik raad ook aan net als bloempje om te beginnen met ovualietesten en te tempen.
De Ha stuurt je vaak pas door als na een jaar nog niet zwanger bent.Wij ook na een jaar naar de Ha gegaan en toen in de medische molen gegaan.
Inmiddels allerlei onderzoeken gehad.Ze gaan eerst kijken doormiddel van tempen,bloedprikken of je een goede ovulatie hebt,je man zijn zaad wordt getest en daarna gaan ze evt. HSG (eileiders doorspuiten) al met al ben je dan zo weer een jaar verder, wil je niet ontmoedigen hoor.Mischien dat het gewoon bij jullie ook langer duurt, of dat de combi niet match kan ook nog.

Ik heb 3wk geleden een kijkoperatie ondergaan daar is uitgekomen dat ik endometriose had en dit is dan ook direct weggehaald. Nu is het weer afwachten over 3mnd starten wij met kunstmatig insimineren.
Verder is alles prima bij mij en mijn partner dus ja we moeten ook gewoon afwachten nu.

Het is wel vervelend als je leeft in onzekerheid weet ik alles van.Je kan mischien wel naar de HA gaan en gewoon je verhaal doen. Mischien dat hij dan tips heeft of dergelijks en wat bloempje ook zei probeer aantal dagen (wij doen meestal vanaf dag 8 om de dag te vrijen dan maak je het meeste kans.

Succes gr susie

Terug
Bovenaan