Al nagedacht over bevallen?

TWD

New member
Over een paar weken zouden wij al mogen beginnen met een geboorteplan schrijven...
Hebben jullie er al over nagedacht?
Wij willen bijv. Absoluut geen foto's van beneden en niet teveel mensen erbij(ik het liefst alleen mijn moeder maar goed dat kun je ook weer niet maken)
Ook zit ik te denken over pijn bestrijding las iets over morfine achtig iets?
Dat wil ik eigenlijk niet, heb 2 jaar geleden na een operatie zoveel morfine gekregen dat ik volgens de ha aan het afkicken was zo ziek er van geweest ook van medicijnen waar dit bij in zit dus lijkt me niets.

Hebben jullie er al over nagedacht?
 
Hoi cloewja,

Ja, wij denken er al over na.
Vanwege mijn diabetes moet ik bevallen in het ziekenhuis. Als het niet nodig is wil ik geen pijnmedicatie. Bij de bevalling is alleen mijn man aanwezig, Na de bevalling mogen familie enzo komen kijken, maar zodra ik zeg dat ik eraan toe ben.

Liefs Mariska
 
Ik zie wel op het moment vd bevalling hoe het allemaal loopt. Vorige x ging dat ook prima.

Gaat het zo snel dat het geen zin meer heeft om naar het ziekenhuis te gaan dan blijf ik lekker thuis maar inpricipe word het het ziekenhuis gewoon omdat we dat een prettiger idee vinden. Vorige x beviel ik in 7 uur dus de kans dat het nu nog sneller gaat is wel groot volgens de vk. ( prima haha) En ik wil ook geen pijn medicatie dat heb ik bij mijn vorige bevalling ook niet gehad.
Verder moeten wij wel opvang hebben voor onze kleine man maar ook dat is allemaal al geregeld. En alleen mijn vriend is bij de bevalling. en de vk natuurlijk.
 
Ik had bij de vorige bevalling geen pijnstilling geregeld van tevoren wist dat niet . Kreeg het ook niet de bevalling duurde totaal 24 uur . Was echt een hel met lage onderrug weeen pffff .

Dus nu wil ik het wel bespreken .

Wil in het ziekenhuis bevallen , en voor de rest weet ik nog niet wat je kan bespreken ?
 
Geboorteplan schrijven? Ik wil heel graag thuis bevallen met alleen mijn vriend erbij en de VK, ik wil verder ook niemand in huis hebben ook niet beneden. En als ik bevallen ben mogen onze ouders, broers en zussen komen en daarna zien we wel.
Waarom zou je het niet kunnen maken om alleen je moeder er bij te hebben? Het is jou bevalling dus jou keuze dat zal de rest moeten respecteren.
Als het aan mij ligt ook geen pijnbestrijding maar ja het is mijn eerste bevalling dus ik weet niet hoe ik er over denk als het eenmaal zover is.

 
Hi Ladies!

Leuk te lezen hoe iedereen er over denkt!

Ik zou dolgraag weer een bevalling willen als 2 jaar geleden. Heerlijk thuis, met mijn man, de verloskundige en de kraamverzorgende (die assisteert de vk) verder niemand in huis, en niemand anders op de hoogte. Mijn bevalling was nog geen 6 uur van begin tot eind, geen knip of pijnstilling aan te pas gekomen. Wel een heftige weeënstorm met de buik en rug variant maar ik kan me de pijn amper herinneren, kijk er heel goed op terug (ik had de dag erna zoiets van: zou ik volgende week weer moeten, kom maar op!)

Deze keer zullen we de ouders wederom pas bellen wanneer de bevalling voorbij is, de eerste borstvoeding gegeven is, en ik heerlijk gedoucht ben.

Ik wil jullie graag een leestip meegeven, omdat ik (en intussen ook 3 vriendinnen) ervan overtuigd zijn dat dit boek ons geholpen heeft! Allen snelle, makkelijke en ontspannen bevallingen gehad met goed vorderende ontsluiting! Maar jullie moeten zelf maar even kijken of het je wat lijkt! Het boek heet: Duik in je weeën van Carita Salomé

http://www.bol.com/nl/p/duik-in-je weeen/1001004007494160/?Referrer=ADVNLGOT0020081001004007494160

Liefs!!
 
hey
ik ben al 3 x bevallen van heel erg vervelend tot een bevalling van 50 min
ikheb een ruggeprik gehad op zich wel fijn maar wil het deze xhelemaal op eigen kracht gaan doen
maar geloof me we kunnen het allemaal aaan
en het doet idd wel pijn
als ik zeg je voelt er niks van zou ik liegen
maar et moment erna als je gewassen met je kindje ligt na te genieten heerlijk
kijk er nu al naar uit
 
Terug
Bovenaan