Al nagedacht over de bevalling?

Hallo dames,
Vroeg me af als jullie al aan het nadenken zijn over de bevalling.
Wat wil je wel wat niet.
Ga je voor pijnbestrijding of helemaal natuurlijk.
Waar ben je bang voor etc etc.

Van de week stelde de verloskundige mij deze vraag ook.
Het enige wat ik zeker weet is dat ik graag naar het z,huis wil.het is maar afwachten of dat gaat lukken en als ik er op het moment supreme nog steeds zo over denk. Verder zou ik het fijn vinden mijn kindje even bij me te houden als het net geboren is.
Bij onze zoon ging dat heel anders. Hij werd gelijk meegenomen omdat hij een hele slechte start had.
Bij de bevalling van onze zoon ben ik ingeleid dus vraag me af hoe het gaat als de natuur zelf z'n werk doet. Hoop dat ik dat mag ervaren.
De bevalling heeft in totaal 3 uur en een kwartier geduurd, maar het was erg pittig ik had bijna geen pauzes tussen de weeën door.
Kreeg een pompje voor de pijn waar ik helemaal waus van werd.
Ik ben erg bang voor een knip.
Deze heb ik bij de eerste gehad.
Gelukkig voel je er niks van tijdens de bevalling, maar daarna oei oei.
Ben benieuwd wat jullie gedachtes zijn over de bevalling, misschien kom ik nog op ideeën.

Grtjs Mar

Hey Mar,

Ik vind dit heel moeilijk, vooral omdat het de eerste keer is.
Wil toch graag in het ziekenhuis bevallen, maar waarschijnlijk zal dat ook moeten.
Verder laat ik het denk ik gewoon op me afkomen. Wil vooralsnog geen pijnbestrijding, maar ook daar kan ik natuurlijk op terug komen als het eenmaal zo ver is.
Ben wel blij dat ik 2 jaar geleden bij de bevalling van mijn neefje ben geweest, was heftig maar ook heel mooi om mee te maken.
Dat gevoel wat ik toen al had voor mijn neefje, laat staan bij je eigen kindje..
Dus kijk er ook wel naar uit.
Verder heb ik geen kindjes dus weet niet wat ik daar mee zou doen.
Ik wil het liefst alleen mijn vriend erbij hebben, maar heb mijn moeder wel gevraagd of ze in de buurt wil blijven als het zover is. Kan me voorstellen dat ik haar er alsnog graag bij zou willen hebben.

Het begint nu wel steeds dichter bij te komen, vind het erg spannend allemaal!

Groetjes Kim

Spannend!!
Ja ik denk er ook steeds meer over na...
13 Oktober gaan wij samen naar een voorlichtingsavond bevallen in het ziekenhuis...Ik ben wel al 2 keer eerder bevallen in het ziekenhuis, maar de laatste was toch al bijna 7 jaar geleden.
Helaas mag mijn dochter van 9 niet meer naar die avond, want zij gaat wel bij de bevalling aanwezig zijn :).
Ze vindt het wel erg spannend, maar vooral héél speciaal.
Mijn beide bevallingen ben ik ingeleid en duurde bij beide 4 uurtjes vanaf het inbrengen van het infuus tot ze op mijn buik lagen. Ik heb geen erge pijn ervaren en denk dan ook dat ik ook deze keer geen pijnbestrijding zal vragen...
Mijn zoontje zal niet bij de bevalling zijn, maar wel klaar staan op de gang! Hij wil er graag pas bij zijn als de baby er net is...maar het niet geboren zien worden. Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn. Hij is niet het type dat rustig in een hoekje met een boekje gaat zitten wachten...en mijn dochter wel.
Ik heb wel de angst dat het na twee makkelijke bevallingen nu moeilijker zal gaan...omdat deze zwangerschap zo goed gaat en die andere 2 juist niet....
Maar ik heb er vooral véél zin in! Niks mooiers dan je pasgeboren baby voor het eerst in je armen te krijgen. Eindelijk te weten wie je toch steeds van binnen aan het schoppen is en wie er toch steeds tegen je hand aan gaat liggen...
Nog even geduld...

Bij mijn zwanger en fit lessen is de eerste al bevallen...weliswaar 7 weken te vroeg...maar dat betekent wel dat het echt snel gaat nu... Gelukkig gaat alles wel goed, kleine ligt natuurlijk in de couveuse, maar was verder niet in gevaar.

Wie zal er hier als eerste gaan bevallen????

Groetjes

Ik moet zoiezo in het ziekenhuis bevallen ivm met mijn vorige bevalling nemen ze geen enkel risico. Dus die beslissing is al genomen. Kwa pijnstilling zie ik wel als ik niet meer kan zal ik er zeker wel om vragen. En de enige die ik erbij wil hebben is mijn man hoe minder mensen er rondt mijn bed hoe beter. Verder probeer ik er nog maar zo weinig mogelijk aan te denken en het gewoon maar te nemen zoals het komt. Heb bij de eerste ook gedaan en dat ging prima ondangs de complicaties die erbij kwamen.

Laatst hebben we een "huiskamer" setting in het ziekenhuis gekeken, en daar hoop ik te bevallen.
Gewoon voor het geval dat zeg maar. Dan ben ik al op de goede plek. Verder moeten we een geboorteplan maken, met wie wat waar hoe etc.
Ik wil alleen de aanstichter er bij, verder geen familie of vrienden.
En pijnbestrijding. mmm Eerst maar niet, maar goed als het te erg wordt, wie weet!

Wij hebben net een bevallings gesprek gehad bij de verloskundige, ik wil graag thuis bevallen. Aangezien het bij mijn dochter zo snel ging (in totaal 3 uurtjes), en het ziekenhuis hier om de hoek heeft geen mogelijkheid meer om daar te bevallen dus moet je zowiezo een half uur rijden naar een ander ziekenhuis. Ik moet zowiezo alles thuis ook in orde hebben. Ik wou het bij mijn eerste niet, vond het een veiliger idee om in het ziekenhuis te bevallen we moesten toen ook naar het ziekenhuis omdat mijn dochtertje in het vruchtwater had gepoept. Gelukkig konden we toen nog hier in het zieknhuis terecht. Want ik had niet veel later in het ziekenhuis aan moeten komen zo snel ging het. Ik zie het niet zitten als het zo snel gaat om dan als een gek naar het ziekenhuis te rijden vandaar mijn keus. Mijn moeder komt om Yara op te vangen, ook s'nachts. Als ze door slaapt dan laat ze haar lekker slapen (denk het niet want ze slaapt erg ligt) en anders neemt ze haar mee naar haar huis als het zover is. Verder is dus alleen mijn man bij de bevalling. Toen Yara geboren was kwammen alle opa's/ oma's en mijn zus en haar man en een tante naar het ziekenhuis om haar te bewonderen. Mijn ouders zijn gescheiden en beide een nieuwe relatie dus je hebt zowiezo al zes opa's/ oma's. Ik wil nu natuurlijk eerst Yara erbij als de kleine geboren is en mijn moeder die Yara opvangt. En dan de andere opa's en oma's. Iedereen zat met Yara al in het ziekenhuis te wachten toen ik aan het bevallen was. Nu hoeven ze echt niet beneden te zitten wachten haha. We bellen nu pas als de baby is geboren alleen mijn moeder weet het al eerder natuurlijk. Ligt ook hellemaal aan het tijdstip als de kleine s'nachts geboren word, bel ik s'morgens iedereeen.
Bij Yara braken de vliesen om 19.00 uur sávonds, na een uur had ik 5 cm ontsluiting, 20 min. persen en om 22.10 uur is ze geboren. Dus echt heel snel, ook wel heftig hoor zo snel.

Hoi,

Ik moet naar het ziekenhuis, ik heb naast een kindje in mijn buik ook een cyste van 12cm. Ben dus onder controle voor de cyste en mijn schildklier. Het kindje ligt nu in een stuit en aan de ene kant hoop ik dat dat zo blijft want dan krijg ik misschien een keizersnee....ik moet nl. anders 6 weken na de geboorte geopereerd worden aan de cyste en daar heb ik niet dan denk ik niet zo'n trek in (wil bij de kleine zijn!). Maar afwachten dus.......De 1ste bevalling heeft best lang geduurd van vrijdag rond 18.00 uur tot zaterdag rond 22.00 uur, maar de 2de keer gaat vaak sneller ?!
Pijnbestrijding weet ik nog niet, ga ik het de volgende x maar met de gynocoloog overleggen.

Terug
Bovenaan