Al op de vingers fluiten???

Hallo,

Hier een leuke foto van mijn kleine Wiek...hoewel klein???

Hij groeit werkelijk als kool, na 5 maanden borstvoeding is hij in het nieuwe jaar overgestapt op flesvoeding, hij vind het prima, en ook zijn fruit en groentehapjes gaan er smakelijk in. Tussendoor krijgt hij nu een rijstwafel, rooibosthee en 's middags een lange vinger. Van de rijstewafel en lange vinger krijgt ie trouwens niet veel van binnen...lekker sabbelen, een erg leuk gezicht :)

Verder verbaas ik mij er echt over   hoe snel alles gaat, elke dag is er weer iets nieuws, gillen, luisteren naar zijn eigen geluid, rollen en doorrollen, natuurlijk ook veel mopperen als ie een keer niet kan doorrollen. Maar verder is het een heerlijk ventje!
Dit is wel eens anders geweest, met 14 weken kwamen wij erachter dat Wiek het syndroom van Kiss had! In die 14 weken voorafgaand was het erg veel huilen, ontroostbaar zijn, en vooral niet willen slapen! Voor Wiek niet leuk en voor ons als ouders ook niet, IS DIT HET NOU????
Gelukkig slaapt Wiek, vrijdag een half jaar, nu bijna door...hij komt nu nog maar 2 keer per nacht, maar dan is het een speentje erin en verder slapen. Voorheen was het gemiddeld 10 tot 15 keer op een nacht eruit, en overdag ook nog niet willen slapen!

Dankzij goede behandelingen  bij zowel de osteopaat als een manueel therapeut gaat het nu GOED! En daardoor heb ik ook mijn handen wat vrijer en zal ik ook vaker mee gaan lezen op dit forum.
Sorry voor het lange verhaal..... ;-)

Groetjes, MAUS mama van Wiek 25/07/2006

Hey hoi Maus,

Nou gelukkig dat het beter gaat joh....hier hebben we bijna hetzelfde meegemaakt alleen slaapt Yoëll nog steeds niet door...hij word de 28e een halfjaar......hij word ook minimaal nog 3x wakker vanaf 21.00 en slaapt dan ongeveer tot 5 uur en dan pakken we hem bij ons in want in zn eigen ledikantje slaapt ie echt niet verder.
Ook gaan wij nog naar de ostheopaat ivm refluxklachten en ook een soort van klachten die behoren tot het Kiss Syndroom...af en toe overstrekt onze man zich nog maar dat is nog heel minimaal.

Bakeren jullie trouwens ook in??? En slaapt jullie kleine ook tussen van die rollen dat ie op zn zij ligt te slapen (dit hebben wij nl. op advies van de ostheopaat moeten doen).

Groetjes Denise mv Yoëll

Hi Denise,

Volgens mij heb ik jouw verhaal ook gelezen, en heb jij ook een behoorlijk zware periode gehad! Bij Wiek is Kiss pas ontdekt toen hij naar het kinderdagverblijf ging, een leidster heeft ook een kindje met Kiss en merkte op dat Wiek veel overeenkomsten had met haar kindje. Op aanraden van haar zijn wij toen naar de manueel therapeut gegaan. Ik liep toen al echt als een lijk rond, sliep niet meer en voelde mij gewoon niet gehoord op het CB met mijn huilbaby! De behandelingen bij de manueel therapeut sloegen gelijk goed aan, maar duurde wel erg lang. Toen ik na een zoveelste bezoek aan het CB zat te huilen van wanhoop hebben ze actie ondernomen. Ik kreeg (EINDELIJK) een verwijzing naar een kinderfysio, na een bezoek van haar heeft zij ons ook nog doorgestuurd naar de osteopaat (omdat die zich ook met de weke delen bezig houdt) de combinatie van deze 3 heeft ervoor gezorgt dat alles nu een stuk beter gaat!

Wiek bleef ook achter in zijn motorieke ontwikkeling,  bv iets naar zijn mond brengen, voeten ontdekken etc....Verder is hij heel sterk in zijn nek en schouders / rug, omdat in de tijd voor Kiss een fijne houding voor hem was....

Wij hebben Wiek van week 12 tot week 20 ingebakerd, dit had eerst wel veel effect, maar na verloop van tijd werd hij erg appatisch in de bakerzak! (dus niet met doeken)

Hoop dat het ook snel beter gaat met jouw kindje...en dat je er dan nog meer van kan gaan genieten.

Groetjes, ANDREA

Hey Maus,

Ik moet altijd zo lachen om Wiek. Hij heeft ook zo'n grappig koppie. Lekker eigenwijs. Als we weer een rondje foto's doen weet ik ook altijd meteen wie Wiek is ... zo lollig. Lekker manneke is het hoor!

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Jou verhaal klinkt gewoon zo bekend haha....maar goed Yoëll had nog veel meer dingen dan alleen Kiss.....maar dat van Kiss was bij ons bekend omdat mijn man z`n oomzeggertje dit ook heeft en van aanraden van hun zijn we direct naar de ostheopaat terecht gekomen en die zij dat Yoëll deze klachten heeft. Het komt wel allemaal van de bevalling helaas maar goed ze zeggen dat als ze een jaar zijn dat ze er dan zo goed als vanaf horen te zijn als je in de baby tijd met behandelingen start.
Bij Yoëll heeft de ostheopaat heel veel baat gehad want hij begint al met aan de hand stappen en hij was ook best vroeg met dingen pakken en staan enzo.....maar goed
we duimen dat alle twee kleintjes het strax helemaal perfect gaan doen toch!!!!

Groetjes

Oeps, plaats ik net een onderwerp over een sprongetje waar mijn kleintje nu middenin zit, lees ik daarna jouw stukje.. Ik mag dus absoluut niet klagen. Dat doe ik ook eigenlijk niet, maar tis altijd wel ff lekker om op te schrijven!
Wat moet dat een heftige periode zijn geweest zeg! Maar gelukkig lees ik dat alles nu GOED gaat en dat is ook wel te zien aan de foto. Wat een lekker ding zeg (bijna net zo lief als die van mij ;-) )!

Gr Claudia

Terug
Bovenaan