Al ruim overtijd maar niet zwanger helaas...

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben afgelopen januari gestopt met de pil en ben toen na 5 weken ongesteld geworden. Vervolgens heb ik daarna 2 keer een cyclus gehad van 6 weken. Nu ben ik 13 mei voor het laatst ongesteld geweest. Ik heb 2 keer een test gedaan, beide negatief. Ik voel me ook niet zwanger, geen pijnlijke borsten, niet misselijk enz. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en hij had het erover dat ik wellicht een cyclus heb overgeslagen. Ik was juist zo blij dat mijn cyclus alweer zo snel op gang was gekomen na het pilgebruik.
Mijn vraag is, wie heeft hier ook ervaring mee en kan mij geruststellen?
Ik hoor graag jullie reacties.
Bedankt!

Merel

hallo olijf,

ook ik ben in januari van dit jaar gestopt met de pil,24-1 nog de
menstruatie gehad van de pil en daarna 3-3 weer en toen pas weer 3-6 en
afgelopen maand op de zevende weer.

ik weet dus wat het is en ik kan je zeggen dat het vanzelf goed komt
omdat ik in 2001 ook gestopt was met de pil en 3x ongesteld ben geweest
in dat jaar ,maar toen ging mijn menstruatie meer achter elkaar komen
en werd ik toch zwanger.

ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.

groetjes dollie

haihai
ben 29-4 voor het laatst ongesteld geweest ook nog van de pil en daarna niet meer. heb er dus nu 2 overgeslagen. volgens de gyn ben ik gewoon vruchtbaar......
heb gewoon eisprong gevoeld 2 x maar nu had ik hem eigenlijk vandaag moeten hebben en heb nog niets gevoeld.... dom ff testje gekocht en gedaan. hardstikke negatief dus. maar kon het gewoon niet laten want stel je voor. nou ja volgende maand maar weer eens testen toch?

hai dames,

dit is ook echt wat ik nodig heb, ik ben zo onzeker over het zwanger worden.
ben pas net 23 en nog maar 4 maanden gestopt met de pil, maar ben nu voor de 2e keer ruim 2 weken "te laat". over tijd klinkt zo hoopvol. mijn 1e menstruatie na de pil was 18 maart, daarna netjes de 16e van april. toen duurde het ineens 47 dagen dus tot 2 juni. en nu is het alweer 17 juli dus 45 dagen en nog niet ongesteld.
ik ben zo bang dat ik geen eisprongen heb. en omdat ik nog jong ben vind ik dat zo gek.
mijn vriend wil morgen een test doen maar ik weet gewoon dat die negatief zal zijn. ik heb namelijk de 4e van juli al negatief getest.
en stel dat ik geen eisprong heb, hoesnel word je dan geholpen? pas na een jaar?

liefs esther23

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties! Toch "fijn" om te lezen dat er meer vrouwen met dit probleem te maken hebben. Inimini aan jou toch nog een vraagje, Ben jij dan inmiddels wel bij de Gyn geweest voor dit "probleempje"? En begrijp ik dan goed dat je wel een eisprong kunt hebben (en dus vruchtbaar)  en niet ongesteld wordt?
Mijn huisarts adviseerde mij om nog gewoon af te wachten en me vooral geen zorgen te maken. Mede omdat het ook nog een gevolg van de pil kan zijn, waardoor je niet regelmatig ongesteld wordt.
Iedereen succes!

Groetjes

Hoi hoi,

Ik herken je verhaal helemaal, kijk maar even bij mijn berichtje '10 weken niet ongesteld en nu verder' (ofzo...)

Tjitske

Terug
Bovenaan