Al twee week is ze verkouden

Hè meiden dit is de eerste keer dat ik wat post hier.
Me meisje is van 21 april dit jaar, ze is al twee week verkouden en ze klinkt nu wel heel vol met adem halen we zijn al bij de huisarts geweest gister avond had ze 38,1 dus zetpil gegeven. Net had ze weer 37,6 ze krijgt bv nog en natuurlijk brood fruit en warm eten. Ik gebruik tussikind en neusspray en sinds gister luuf de huisarts zei gewoon ze door gaan en aan de bel trekken als ze weer koorts heeft.
Wat zeggen jullie wat kan ik nog meer doen?

Je kunt iets onder haar matrasje leggen aan de boven kant zodat haar hoofd iets omhoog komt te liggen Hier helpt dat erg goed. (opgerolde handdoek ofzo) 37.6 is al lager als gisteren dus wie weet gaat het de goede kant op. Houd de temp goed in de gaten word t weer boven de 38.5 kun je altijd de huisartsen post bellen

Volgens mij doe je verder alles wat je kunt doen.

Julian is ook verkouden.
Wat wij nu doen om ervoor te zorgen dat ie wat beter kan ademen is stomen in de badkamer. We gaan douchen en doen de badkamerdeur dicht en de ventilatie uit. Dan komt er uiteindelijk flink wat stoom.
Als hij niet gedoucht hoeft te worden, ga ik of mijn man onder de douche en de ander gaat met Julian op de grond van de badkamer spelen.
Weet niet echt of het helpt, maar Julian slaapt er goed op.

Verder is het denk ik, gewoon uitzieken en de temp in de gaten houden.

Wij leggen nog wel eens een opgesneden ui bij haar bedje en we sprenkelen de inhoud van die dampo balletjes rond haar bedje (mag officieel niet volgens mij, maar als je het niet te veel doet kan het volgens mij geen kwaad). Bij de alternatieve winkeltjes hebben ze ook pepermuntolie, die kun je ook wat op het matrasje sprenkelen, dit heeft ongeveer dezelfde werking.

Verder is het inderdaad gewoon uitzieken en goed opletten dat het geen oorontsteking wordt.

Sterkte.

Ik vind die verkoudheden enorm vervelend, Wanne is al sinds oktober aan het hoesten, niet zon klein beetje maar zo'een waar de zeehondjes in Pieterburen U tegen zeggen.Hij heeft veel last van slijm in zijn keel (viel ook de dokter ook al op) Begin november heeft hij al z'n eerste kuurtje al gehad na een week koorts en hoesten. Ik ben in de weer met luuf, neussprays, bed aan een kan op boeken met ook nog een opgerolde handdoek onder het hoofdeinde, natte handdoeken over de verwarming, stomen in de douche vanavond nog maar een ui onder het bed en een paracetamol erin want hij hoest, huilt en gilt deze week al elke nacht. Sinds hij 2 weken geleden van de borstvoeding af is is het ook alleen maar erger geworden.

Hij lijkt wel een chronische bronchitis te hebben, maar ook met veel slijm. Is er nog iets slijmoplossends voor kids van deze leeftijd?

@Caat, hebben jullie er misschien ook al aan gedacht dat hij misschien koemelkallergie heeft? Daar kunnen ze ook astma achtige verschijnselen van krijgen en aangezien het erger geworden is sinds je gestopt bent met de bv... Wie weet heb je hier iets aan, sterkte in ieder geval een kindje dat niet lekker in zijn vel zit is helemaal niet leuk.

Terug
Bovenaan