Al vakantieplannen voor de zomer?

Hallo allemaal,

Ik ben eens benieuwd of jullie op vakantie gaan in de zomer en zo ja waarheen. Als je kids hebt worden de vakanties toch anders. In onze kinderloze tijd reisden we door Amerika, lagen we 2 weken met een boekje in de Turkse zon enz. Nu kiezen we de locaties uit op speelplezier voor Mette (onze oudste) en comfort voor onszelf.

We gaan net als vorig jaar naar Zuid Frankrijk. We hebben daar een huis gehuurd wat is gelegen aan een groot (speel)veld dus de kids kunnen zo het veld oplopen om te spelen terwijl wij ze in de gaten kunnen houden vanuit onze luie stoel. Het huis heeft een complete keuken, wasmachine, internetverbinding enz dus wij hebben ook echt vakantie. Heb er nu al zin in!!!!!

Wat gaan jullie doen?

gr.Ing

Hoi Ing,

Nou, wij gaan op 2 april trouwen, dus voorlopig ben ik alleen nog bezig met onze huwelijksreis! :-D
We willen lekker samen op onze honeymoon, Noah gaat een (mid)weekje naar oma.
Ondanks dat het me echt "heaven" lijkt om een hele week te luieren en te genieten kom ik er toch niet uit wat we gaan doen.Eigenlijk willen we heel graag naar Las Vegas. Hier heeft mijn vriend me ook ten huwelijk gevraagd en hebben we echt een geweldig leuke week doorgebracht twee jaar geleden. Maar ja... zó ver weg vliegen van mijn kleine manneke. Noem me een muts, maar mijn gevoel stribbelt dan een beetje tegen... Ook ben ik bang dat we een mega jetlag krijgen omdat we in een paar dagen tijd zo ver op een neer vliegen en als we eenmaal thuis zijn is daar die kleine druktemaker natuurlijk weer die geen medelijden heeft met onze jetlag ;-)
Maar ja. wat dan..misschien toch gewoon lekker binnen Europa blijven. Op een paar uurtjes vliegen heb je vast ook al mooie en leuke locaties om een geweldigde huwelijksreis door te brengen!

Over de zomer heb ik dus echt helemaal nog niet nagedacht eigenlijk :) Ik weet in ieder geval wèl dat het geen huisje in een bekend vakantiepark meer gaat worden, want dat hebben we nu twee keer gedaan (center parcs en landal, beide zogenaamde "vip" huisjes) en dat was altijd een zeer eenvoudige en niet altijd even schone boel. Dan zit ik net zo lief gewoon thuis, met mijn eigen spulletjes. Zeker met een heel jong kindje ben je echt nog wel aan het huisje gebonden natuurlijk.
Maar ja, in de zomer is Noah alweer anderhalf, dus dan kunnen we misschien ook echt wat meer met hem gaan ondernemen...
(ik sta zowiezo te trappelen om met hem naar Euro Disney te gaan, maar dat is denk ik pas leuk vanaf een jaar of 4)
Groetjes, 10e

Hoi,

leuk onderwerp! Afgelopen jaar hadden we geen vakantie gepland. We waren in mijn verlof al 2 keer een midweek weg geweest (vooral de week in juni naar zee was heerlijk!) en hebben in de vakantie nog een weekje een last-minute geboekt, ook weer een vakantiepark. We hadden zoiets van: we zien wel wat we met zo'n kleintje gaan doen. Gaan normaal kamperen, maar dat zag ik niet zo zitten met een hummeltje onder het jaar. Mijn man wilde boevndien liever niet naar het buitenland met zo'n kleintje.
Dit jaar kunnen we echter weer niets plannen, aangezien nummer 2 dan nog kleiner zal zijn. Een week in juni wil ik wel proberen, al is hij of zij dan pas 2 maanden oud. De grote vakantie wordt dan of lekker thuis, of weer een last-minute weekje weg hier in eigen land, we zien wel... En wie weet, kunnen we dan voor het jaar erna echt weer plannen gaan maken (hoewel ik niet weet of kamperen met een kleintje van 2,5 en eentje van ruim een jaar slim zal zijn zonder een flink stuk touw of een bench of zo mee te nemen, hi hi)

groetjes Natasja

ps Euro Disney lijkt me ook te gek, ben er zelf nog nooit geweest, altijd bewaard eigenlijk tot ik er met mijn kinderen naar toe zou kunnen. Inderdaad nog een paar jaartjes wachten...

Mwaaaa vakantie wat is dat :p

Zijn morgen 4 jaar getrouwd, maar een echte vakantie hebben we nog nooit het geld voro over gehad eiks......

De plannen zijn misschien volgend najaar, als we 5 jaar getrouwd zijn een midweekje ergens een huisje te pakken of zo. Maar verder heb ik ècht nog geen idee of dat erin gaat zitten...

Liefs!

Wij gaan volgend jaar 2 weken naar een huisje in Zwitserland. Dit jaar zijn we een midweekje weg geweest in een park in Belgie, maar dat is toch wel erg kort,

groetjes
Jadeje

Leuke plannen allemaal! Wendy, ik hoop dat het er deze keer in zal zitten voor jullie!! Die huisjes zijn ook gewoon schandalig duur hoor! Je bent goedkoper uit als je 2 landen verderop gaat kamperen... Er zijn in Nederland ook hele leuke campings die erg te betalen zijn maarja het kost altijd wel geld helaas.

10e, wat LEUK dat jullie gaan trouwen. Wij hebben met onze huwelijksreis een rondreis gemaakt over de westkust van Amerika een maand lang en zijn dus ook in Las Vegas geweest. Leuk idee om er terug te gaan omdat je er ten huwelijk bent gevraagd maar inderdaad een roteind vliegen voor een midweek. Ik geloof dat ik dan liever naar zo'n all inclusive relaxoord ergens in zuid europa zou gaan. (google voor de lol eens op 'Fuga Finetimes Gumbet' HEEEEEEEEEEEERLIJK!)

En jaaa sommige huisjes zijn VIES he! Ik ben ook echt zo'n smetje hoor. Als ik in een Landal huisje aankom ga ik eerst een rondje schoonmaken.... Erg he.

Het adresje in Frankrijk is trouwens een aanrader. We zijn er vorig jaar ook geweest. SCHOON en erg van alle gemakken voorzien want tja papa en mama willen ook wat he!

gr,Ing

Terug
Bovenaan